Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Posledný test pneu: TOP gumy pre každé auto

FOTO
Potrebujete nové pneumatiky a stojíte pred dilemou, ktoré si zvoliť? Ponúkame prehľad najlepších pneumatík z testov AUTO BILDu. A rovno v piatich rozmeroch.
43 12.04.2019 / Redakcia AUTO BILD

Nachádzame sa v prechodnom období, keď v niektorých oblastiach už motoristi obúvajú letné pneumatiky, v iných regiónoch však stále jazdia na zimných. Pneumatiky sú spotrebný materiál a vždy príde deň, keď je potrebné kúpiť nové. Ak sa práve teraz chystáte kúpiť novú sadu letných alebo celoročných pneumatík, máme pre vás tip.

Ilustračná snímka 43 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: ADAC

Naši nemeckí kolegovia doteraz otestovali viac než sto modelov v piatich rozmeroch. Zo všetkých testov vám ponúkneme prehľad créme de la créme. Inými slovami výber tých najlepších pneumatík, ktoré jednotlivé testy vyhrali a skončili so známkami „vynikajúca“ alebo „dobrá“.

Kedy je čas na nové pneumatiky?

Nebudeme teraz rozoberať čas, kedy je vhodné prezuť pneumatiky. Tomu sme sa venovali v našom nedávnom článku. Potrebu vymeniť pneumatiky definuje aj zákon. V zásade platí, že v celej EÚ je pre letné pneumatiky minimálna hĺbka dezénu 1,6 mm. Výrobcovia aj naďalej odporúčajú vymeniť plášte už pri hĺbke 4 mm, najneskôr však pri troch. V prípade letných alebo celoročných pneumatík to ale v teplom období roka nie je tak jednoznačné, ako dokázal aj vlaňajší unikátny test.

Veľmi dôležité okrem ceny či modelu je pri výbere pneumatík prihliadať na jeden faktor: vek. Dátum výroby je kritický najmä preto, že guma časom starne a plášť stráca dôležité vlastnosti. Podľa odborníkov pneumatika vydrží päť až sedem rokov. Akonáhle vidíte na pneumatike malé trhliny, je najvyšší čas meniť. Znamená to, že guma zostarla a plášť už nie je bezpečný.

Prvý test letných pneu: Katastrofálne výsledky

Prvýkrát a hneď katastrofa. Takto možno zhodnotiť prvý test svojho druhu. ADAC a ÖAMTC totiž otestovali špeciálne letné pneumatiky pre malé transportéry a dodávky rozmeru 215/65 R16C.

Na záver ešte dodáme, že snaha ušetriť dojazdením zimných pneumatík v lete nie je najšťastnejším riešením. V prvom rade preto, že sezónne pneumatiky sú vyrobené z odlišných zmesí. Zimné sú mäkšie, aby ani pri nízkych teplotách nestratili priľnavosť. A naopak, letné sú z tvrdších zmesí.


» Prehľad najlepších pneumatík v piatich rozmeroch nájdete v galérii «


To znamená, že zimné plášte pri vysokých teplotách výrazne zmäknú, čím sa nielen urýchli opotrebovanie, ale strácajú sa dôležité vlastnosti, napríklad, bočná stabilita. To znamená, že v zákrutách auto začína plávať do strán. To si musí zvážiť každý motorista sám za seba. Odporúčame však počítať s horšími vlastnosťami, dlhšou brzdnou dráhou a väčšou náchylnosťou na aquaplaning.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×