Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW zvažuje kúpu väčšieho podielu v čínskej automobilke

Po tom, čo Čína vlani uvoľnila pravidlá pre zahraničné podiely v tamojších firmách, automobilky zvyšujú svoje vlastnícke práva. Po BMW a Daimleri o podobnom kroku uvažuje aj Volkswagen.
11.04.2019 / TASR

Nemecký automobilový koncern Volkswagen zvažuje kúpu veľkého podielu v čínskom partnerskom podniku na výrobu elektromobilov JAC Motor. A vybral si Goldman Sachs ako poradcu. VW, najväčšia zahraničná automobilka v Číne, podobne ako jeho zahraniční rivali v ázijskej krajine, uvažuje o zvýšení svojho podielu v partnerskej firme JAC Motor, pretože Peking vlani uvoľnil pravidlá vlastníctva.

Cudzinci predtým nemohli ovládať žiadnu čínsku automobilku alebo spoločný podnik. Peking minulý rok odstránil takéto prekážky pre firmy, ktoré vyrábajú plne elektrické a hybridné vozidlá. Obmedzenia pre výrobcov komerčných úžitkových vozidiel sa zmiernia v roku 2020 a do roku 2022 aj pre širší trh s autami. Konkurenčná nemecká automobilka BMW sa minulý rok v októbri dohodla na kúpe kontrolného podielu v hlavnom spoločnom podniku v krajine za 3,6 miliardy eur. A Daimler tiež plánuje zvýšiť svoj podiel v lokálnom partnerovi BAIC Motor.

VW s trhovou kapitalizáciou 75 miliárd eur nie je v súčasnosti akcionárom vo firme JAC, ktorá je kótovaná na burze v Šanghaji a má podľa údajov spoločnosti Refinitiv trhovú hodnotu približne 1,7 miliardy dolárov (1,5 miliardy eur).

Plány nemeckého automobilového giganta sú zatiaľ v ranom štádiu. Ale má vážny záujem získať veľký podiel, tvrdia tri zdroje, ktoré nechceli byť menované. Dva z nich uviedli, že sa bude snažiť o odkúpenie akcií od hlavných akcionárov spoločnosti JAC, ktorými sú prevažne štátom podporované firmy. Podľa údajov Refinitiv tie vlastnia viac ako 40 percent akcií. Materská spoločnosť JAC, Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, vlastní 24-percentný podiel a je plne kontrolovaná miestnou samosprávou.

VW v tejto súvislosti uviedlo, že starostlivo skúma všetky možnosti, ako si zabezpečiť dlhodobý úspech v Číne. JAC ani materská spoločnosť zatiaľ na žiadosť o komentár nereagovali a Goldman sa odmietol vyjadriť.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×