Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bratislava plánuje rezidentské parkovanie od roka 2020

Bratislava po celých rokoch plánovania zrejme konečne spustí jednotnú parkovaciu politiku, ktorá zvýhodní ľudí s trvalým pobytom v meste. Za prvé auto sa bude platiť necelých 50 eur, za ďalšie vozidlá v domácnosti budú sumy oveľa vyššie.
11.04.2019 / TASR

Spustenie celomestských pravidiel parkovania by malo rezidentov v hlavnom meste, ktorí auto neparkujú na vlastnom pozemku, stáť minimálne 49 eur. TASR to potvrdil primátor Bratislavy Matúš Vallo.

"Parkovacia karta pre prvé auto bude stáť na rok 49 eur, okrem bezplatného parkovania v mieste svojho bydliska bude k tomu pre domácnosť 100 hodín parkovania pre návštevy a tiež parkovanie zadarmo mimo svojej rezidentskej zóny na dve hodiny," informoval Vallo. Verifikoval aj navrhované sumy za druhé a tretie auto v domácnosti, 149, resp. 500 eur. "Na tieto výšky poplatkov sme prišli na základe prepočtov, aby sme mali investície do dopravy a aby systém fungoval v mestských častiach,“ uviedol.

Podľa dokumentu, ktorý má TASR k dispozícii, sa spustenie nového systému parkovania v prvých zónach očakáva v druhej polovici roka 2020. Rezidentské karty sa budú vydávať na domácnosť, pričom na jeden byt je možné vydať maximálne tri karty. Karta bude majiteľov oprávňovať parkovať zadarmo v parkovacej zóne, v ktorej má majiteľ auta trvalý pobyt.

Mimo miesta bydliska, v iných častiach bude môcť s prvým autom parkovať dve hodiny zadarmo, následne bude platiť podľa tarify platnej pre mimobratislavských vodičov. Na druhé a tretie auto v domácnosti benefit dvojhodinového bezplatného parkovania v iných zónach neplatí.

Parkovacie zóny budú navrhovať jednotlivé mestské časti, v širšom centre by mal byť časom spoplatnenia úsek dňa od 8. do 20. h, v mestských častiach, kde je problém skôr s večerným a nočným parkovaním, by sa malo spoplatnenie týkať tejto doby.

V meste by mali platiť štyri tarifné pásma za hodinové parkovanie, v centrálnej časti by sa mali v parkovacích zónach platiť dve eurá za hodinu, v okrajových štvrtiach by malo vyjsť hodinové parkovanie 50 centov.

Návrh zavádza aj abonentské karty, pričom za abonentov sa považujú podnikatelia so sídlom prevádzky v zóne alebo majitelia nehnuteľností v zóne. Ceny abonentských parkovacích kariet budú diferencované podľa tarifných pásiem za hodinové parkovanie, od 1500 eur v centre až po 500 eur v okrajových štvrtiach.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×