Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test letných pneumatík: Najdrahšie sa neoplatia

Pneumatiky rozmeru 245/45 R18 sú čoraz populárnejšie a aj rozšírenejšie. Je preto pochopiteľné, že aj tieto letné plášte sa museli podrobiť testu. Ako dopadli?
12 04.04.2019 / Redakcia AUTO BILD

Na štartovaciu čiaru sa v tomto roku postavilo 11 letných pneumatík populárneho rozmeru 245/45 R18, medzi nimi aj štyri novučičké modely Bridgestone, Goodyear, Nokian a Pirelli. Po záverečnej kontrole tlaku sa v boxe rozsvietila zelená a športové 18-palcové plášte musia dokázať svoje schopnosti na náročnom okruhu Wachauring. Kombinácia rýchlych a úzkych prudkých zákrut dala pneumatikám zabrať.

Ilustračná snímka 12 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: redakcia AUTO BILD

Po zahrievacom kole udeľujú naši nemeckí kolegovia z redakcie AUTO BILD body za subjektívne jazdné dojmy z odozvy riadenia, stability prednej a zadnej nápravy a schopnosti držať stopu. Nakoniec prichádza k slovu časomiera, ktorá spolu s vodičmi postavia pneumatiky pred skutočnú zaťažkávaciu skúšku.

V zásade platí, že rýchly plášť je spravidla aj kvalitný, ako Ultrac Vorti od Vredesteinu. Precízna odozva na riadenie, stabilná zadná náprava, vyváženosť a najrýchlejší čas ho vyzdvihli na šampióna suchej trate. Na mokrom povrchu zas vynikajú nové modely od Pirelli a Goodyearu, ktoré sú dobrou voľbou aj z hľadiska brzdnej dráhy. Jasnou správou sú určite brzdné dráhy až o 10 metrov kratšie než u konkurencie.

Letné pneu pre SUV: Jeden plášť úplne zlyhal

Naši nemeckí kolegovia preverili desať pneumatík rôznych značiek. Viaceré ohodnotili ako príkladné, jednu vôbec neodporúčajú.

Ak chce vodič zažiť trochu viac zábavy za volantom, musí počítať s tým, že načrie hlbšie do peňaženky. Špičková kvalita má skrátka svoju cenu. Víťazom testu 18-palcových pneumatík sa napokon stal Pirelli, ktorý presvedčil vynikajúcim handlingom na mokrom aj suchom povrchu, dobrou stabilitou, precíznou odozvou na riadenie, krátkou brzdnou dráhou a dostatočnou bezpečnostnou rezervou pri aquaplaningu. Konkurencia bola silná, nakoľko známku „vynikajúci“ dostali aj modely Goodyearu, Continentalu, Michelinu a Vredesteinu.


» Detailný prehľad výsledkov jednotlivých plášťov nájdete v galérii «


Žiadnu testovanú pneumatiku neodplašila ani simulácia prietrže mračien, všetky zvládli test aquaplaningu s dostatočnou bezpečnostnou rezervou. To platí aj pre najlacnejší plášť od čínskeho Maxxisu, ktorý nijak zvlášť nevybočil z radu a dosiahol dobré výsledky na mokrom aj suchom povrchu. A rovnako nemožno hovoriť o výrazných nedostatkoch, náskok prémiových značiek od lacnejšej konkurencie sa podstatne znížil. I keď stále platí, že špičkovú kvalitu z hľadiska jazdnej dynamiky či zábavy za babku nedostanete.


Video
Najnovšie články
Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom

Limitovaná verzia nabrúseného kompaktu dosiahla rovnaký čas ako Bugatti Veyron, konkrétne detaily o nej zatiaľ automobilka neprezradila.

Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu

Dovážané európske vozidlá a autodiely sú americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi stále tŕňom v oku a neustále chce zvýšiť clá. Hoci rozhodnutie o ich...

Jednostranné kvóty ani dovozné clá nevyriešia spory

Núdzový brzdový asistent pri jazde vzad môže zabrániť neraz ťažkým kolíziám vozidla s chodcom či cyklistom. Nemecký autoklub ADAC preveril tieto systémy...

Brzdový asistent: Dá sa na neho ozaj spoľahnúť?

Ešte pred príchodom ďalšej generácie sme si vyskúšali terénne kombi, ktoré je na slovenskom trhu najpredávanejším autom japonskej firmy.

Test Subaru Outback: Dovidenia, bestseller

Konzorcium, ktoré stavia obchvat Bratislavy, nesúhlasí s výsledkami nedávneho ekoauditu. Podľa spoločnosti ide o zaujatú správu, ktorá nezodpovedá skutočnosti.

Stavbu D4 a R7 sprevádza množstvo špekulácií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×