Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.
10 23.03.2019 / Marek Pokrývka

Segment elektromobilov momentálne prudko rastie a prispievajú doň výrobcovia z rôznych kútov sveta. Výnimkou nie je ani Čína. Z najľudnatejšej krajiny sveta pochádza napríklad značka Geely, ktorá v januári načrtla elektrický sedan GE11. Teraz ho oficiálne predstavila. Od vozidla si sľubuje veľa, chce ním preraziť na svetových trhoch. Pôjde pre ňu naozaj o prelomový model?

Výstavný debut modelu GE11 sa odohrá v Šanghaji 10 fotografií v galérii Výstavný debut modelu GE11 sa odohrá v Šanghaji Zdroj: Geely

Odpoveď na túto otázku budeme vedieť až časom. Novinka čínskej automobilky si chce zákazníkov získať okrem relatívne nízkej ceny aj svojím dizajnom, ktorému velilo prúdenie vzduchu. V prednej časti je preto jediný centrálny otvor. Masku chladiča nahradil panel s logom, nárazník obsahuje akurát niekoľko ostrých hrán. Pretiahnuté svetlomety majú diódovú architektúru.

Geely upozorňuje, že elektromobil disponuje koeficientom aerodynamického odporu na úrovni iba 0,2375. Okrem prednej časti k tomu prispievajú aj zaujímavé disky kolies a tiež jednoduché krivky zadnej časti, ktorá obsahuje tenké svetlá prepojené pochrómovaným pásikom. Viečko zásuvky na nabíjanie je súčasťou pravého predného blatníka.

Palubnej doske sedanu dominuje veľká obrazovka 10 fotografií v galérii Palubnej doske sedanu dominuje veľká obrazovka Zdroj: Geely

Interiér zaujme dvojramenným volantom či netradične malou obrazovkou za ním nahrádzajúcou klasické prístroje. Obsahuje aj head-up displej a veľkú obrazovku infotainmentu kraľujúcu horizontálne orientovanej palubnej doske, na ktorej je len zopár dotykových tlačidiel. Oddelený centrálny tunel obsahuje kruhový ovládač multimediálneho systému.

Geely avizuje globálny elektrický sedan

Elektromobil určený pre svetové trhy ukázal čínsky koncern na prvej fotografii, veľkosťou by mal zapadnúť do strednej triedy.

Pohon sedanu zabezpečuje elektromotor umiestnený na prednej náprave. Oproti pôvodne uvádzaným hodnotám je trochu slabší, dosahuje najvyšší výkon 120 kW (163 k) a krútiaci moment 250 Nm. Skombinovať ho možno s dvomi batériami. Štandardná má kapacitu 52 kWh a ponúkne akčný rádius na úrovni 410 kilometrov, pri väčšom 62 kWh akumulátore možno rátať s dojazdom 500 km.

Elektromobil stojí v Číne menej než 20-tisíc eur 10 fotografií v galérii Elektromobil stojí v Číne menej než 20-tisíc eur Zdroj: Geely

Geely GE11 si má výstavný debut odbiť na šanghajskom autosalóne a prakticky ihneď prísť do predaja na domácej pôde. Ďalšie krajiny majú nasledovať. O cene modelov určených na export sa zatiaľ nehovorí, čínski zákazníci môžu rátať so základom na úrovni 150-tisíc jüanov (19 700 eur). Za model s dlhším dojazdom zaplatia najmenej 170-tisíc v ich mene (22 300 eur).


Video
Najnovšie články
Subaru Outback: Pribudol prepĺňaný boxer

Od výbehových modelov už väčšinou prekvapenia neočakávame. O to príjemnejšiu sú, ak sa dostavia. Mitsubishi L200 už síce čaká na príchod novej generácie, aj tá...

Test L200 Black Edition: Dostupné prekvapenie

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×