Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW 3 vs. Mercedes C: Ktorý z nich je lepší?

BMW radu 3 narástlo, je modernejšie a stále má v zameriavači Mercedes triedy C. Pozreli sa na zúbok obom modelom, aby sme zistili, ako to vlastne v prémiovej strednej triede vyzerá.
29 23.03.2019 / Redakcia AUTO BILD

Miláčik proti bestselleru, BMW proti Mercedesu. Otázka, ktorý z nich je lepší, vždy naruší vzťahy medzi skutočnými fanúšikmi jedného či druhého. Jedna strana vyzdvihuje športové BMW, druhá strana solídny kus auta s trojcípou hviezdou. V podstate je to jedno. Nič lepšie totiž v strednej triede nenájdete. A keď sa tieto dve legendy stretnú v dueli, zrejme skončí s dvomi víťazmi naraz.

Keď sa títo dvaja stretnú, začne lietať perie 29 fotografií v galérii Keď sa títo dvaja stretnú, začne lietať perie Zdroj: redakcia AUTO BILD

Tu nejde o náboženstvo, ale evolúciu. Najnovšia trojka vyzerá ešte trochu ostrejšie: hrany pod predným nárazníkom, zúžené svetlá vzadu, kozmetické úpravy po celej línii okien a podobne. A čo je najdôležitejšie: trojka dostala novú šikovnú techniku a pod plechom vylepšený podvozok. BMW nám aj trochu narástlo do dĺžky.

Bavori podobne ako Mercedes stavili na pozdĺžne umiestnený štvorvalcový benzín s prepĺňaním a pohonom zadnej nápravy. BMW predáva svoj 330i výlučne s automatom. Osem rýchlostných stupňov dopredu, jazdné programy nastavené na efektivitu, variabilné radenie a elektronicky riadený menič spája ozubené kolesá s kľukovým hriadeľom. Lepšie to už vari ani nejde.

Mercedes zabudoval do automatu C-éčka deväť rýchlostných stupňov, našťastie bez zvýšenia ceny. BMW v tejto verzii stojí len o 200 eur menej. V tomto našom teste to bude naozaj tesné. Testovacie auto je športovo založené, na kapote svieti veľké „M“, má veľké kolesá, žiarivé strmene a športový diferenciál a menšiu svetlú výšku. Suma sumárum, kupec musí za BMW 330i M Sport vysoliť 56 630 eur. V porovnaní s tým je o 2 300 eur lacnejší Mercedes C 300 Exclusive takmer akciový tovar.

Cenou útechy bude určite fakt, že vyššia suma sa vráti na lepšej spotrebe. BMW totiž vypije o 0,2 litra benzínu menej než Mercedes. A naviac má viac elánu. Pri takmer identickom nastavení motora a pohotovostnej hmotnosti je trojka rýchlejšia. BMW skrátka prvé metre po štarte zvláda lepšie a boduje aj pri brzdení so studenými kotúčmi.

Test BMW M5: Auto, ktoré má všetko

Je BMW M5 najlepšie auto na svete? Je to dosť možné. Bavori nám za 162 592 eur naservírovali kráľovský dezert, ktorý musí byť snom každého motoristického nadšenca. Chutí však naozaj tak dobre?

Na diaľnici obaja poľahky dajú tachometrových 260 km/h, čo zodpovedá reálnej rýchlosti 250 km/h. Tu začína Mercedes zaostávať, konkrétne z hľadiska aerodynamického hluku: zavýjanie už pri rýchlosti 190 km/h upozorní vodiča, aby radšej zložil nohu z plynu. Inak je model C 300 naozaj výborný. Svižný rozjazd, výborne nastavené riadenie a pruženie, priam telepaticky nastavený elektronický stabilizačný systém. Bezpečný a príjemný spoločník na dlhé trasy.

Z tohto hľadiska BMW zaostáva. Je to skrátka tvrdý Bavor: testovacie auto má 19-palcové disky a športový podvozok. Každá nerovnosť vyvoláva v kabíne doslova zemetrasenie. Na hrboľatom asfalte sa trasú plechy, dokonca vibrujú operadlá a podlaha pod nohami. Na korektúry smeru pri vysokej rýchlosti reaguje 330i neočakávane nervózne. To sa veru nehodí k umelej vôli riadenia v strednej polohe a je v rozpore s prehnaným nastavením posilňovača pri mestskom tempe.

Stredný tunel navyše obmedzuje pravé predkolenie vodiča a výrazne tvarované sedáky sú vhodné iba pre štíhlych ľudí. Nastavenie tlmičov nášho testovacieho vozidla sa nám zdá príliš tvrdé. Pokojne to rozhodne nejde, hlavne pri rýchlostiach pod 60 km/h je BMW trošku trucovité. Aj to je cena za kratšie tlmiče M-kového balíčka.

Populárne GLC prešlo faceliftom: Čo sa mení?

Mercedes-Benz pokračuje s osviežovaním svojej rodiny SUV. Po úplne novej triede GLE teraz prichádza rad na omladené GLC. Populárny model zo Stuttgartu sa mení najmä technicky.

Motor a prevodovka ponúkajú prvotriedne predstavenie. Dvojliter točí o dušu, ide plynulo a po minimálnej prestávke dodá turbo plný tlak. Automat radí rýchlo a hoci je to citeľné, netrhá. Dvojlitrový motor pod kapotou Mercedesu sa v spodnom rozpätí otáčok síce snaží, no netočí tak slobodne ako jeho bavorský konkurent. Za slabocha však rozhodne označiť nemožno: 370 Nm bohato stačí na všetky životné situácie a k tomu Mercedes pribalil aj elegantné rozjazdy na druhom stupni (v režime Comfort).

>>> ĎALŠIE FOTOGRAFIE NÁJDETE V GALÉRII <<<

Mercedes jazdí bezchybne. Jeho nepopierateľnou nevýhodou je však veľkosť. Pri priamom porovnaní s BMW mu vzadu chýba priestor. A presne tak dopadá aj naše záverečné hodnotenie: vnútorný priestor, prevádzkové náklady a výber asistenčných systémov napokon potiahnu BMW dopredu. Trieda C je určite vhodná pre ľudí, ktorí jazdia veľa a radi si užijú pokojnú jazdu. Mercedes skrátka ide a ide a neznervózňuje. Naproti tomu BMW je pre tých, ktorí uprednostňujú techniku, veľa miesta a športovejšiu jazdu.

29 fotografií v galérii Zdroj: redakcia AUTO BILD

29 fotografií v galérii Zdroj: redakcia AUTO BILD


Video
Najnovšie články
Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin

Kórejský debutant narobil v segmente hot-hatchov slušný rozruch. Hyundai i30 N je čoraz obľúbenejší a prinajmenšom predajmi drví svoju konkurenciu. Teraz na to...

Extrémna špecialita: 400 koní pre Hyundai i30 N

PRVÁ JAZDA Druhá generácia modelu CLA prichádza vo veľkom štýle. Nadupaný kompakt ponúka to najlepšie, čo dnes do auta týchto rozmerov viete namontovať...

Jazda s novým CLA: Technologický koncert

Okrem tria sériových modelov prezentovala automobilka dva koncepty, s ktorými tiež ráta do budúcnosti. Finálne produkty sa asi objavia iba v Číne.

Volkswagen uviedol v Šanghaji až päť SUV

VW Slovakia v snahe o optimalizáciu výroby bude postupne rušiť pracovné miesta, čo sa dotkne niekoľkých tisícov zamestnancov. Fabrika zároveň spustila internú...

Bratislavský Volkswagen zruší tisíce pracovných miest
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×