Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche Cayenne Coupé: Ďalšia „imidžovka“ z BA

SUV-kupé má šikmejšie čelné sklo a prepracovanú zadnú časť, na veku kufra sa objavilo aktívne krídlo. Na výber budú zatiaľ dva motory.
40 22.03.2019 / Marek Pokrývka

Bratislavský závod VW je v rámci koncernu špecialistom na veľké SUV. Naďalej síce vyrába trio mestských drobcov, ale väčšiu časť jeho kapacít zaberajú modely Audi Q7, Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Vlani sa do partie pridal na štýl zameraný model Q8. Teraz prichádza z BA ďalšia „imidžovka“ s klesajúcou strechou a volá sa Porsche Cayenne Coupé.

Porsche prichádza bojovať do triedy SUV-kupé 40 fotografií v galérii Porsche prichádza bojovať do triedy SUV-kupé Zdroj: Porsche

O príprave tohto produktu sa hovorí už niekoľko mesiacov, reči viackrát rozvírili fotografie prototypov. Naposledy bol témou pri nedávnom zverejnení skice. Jej autenticita vtedy nebola stopercentná, včerajšia oficiálna premiéra na domácej pôde automobilky ju ale potvrdila.

Ako sa predpokladalo, SUV-kupé prebralo veľký počet dielcov od svojho klasicky tvarovaného súrodenca. Disponuje však dynamickejšie rezanou karosériou. V zadnej časti vyčarovali dizajnéri výraznú krivku, ktorú prirovnávajú k ikonickým tvarom typu 911. Nejde o jednoduché oblinu. Jej plynulosť narúša mohutný strešný spojler i hrana na piatych dverách, ktorá je nad nezmenenými svetlami. Výrez na evidenčné číslo sa presťahoval do upraveného nárazníka.

Zvnútra je rozdiel prakticky len v zadnej časti 40 fotografií v galérii Zvnútra je rozdiel prakticky len v zadnej časti Zdroj: Porsche

Ako už naznačila pred niekoľkými dňami skica, zlom na veku kufra je súčasťou aktívneho krídla. Pri rýchlostiach nad 90 km/h sa vysunie o 135 milimetrov. Konštruktéri sa však nevenovali iba zadku, Cayenne Coupé má aj o niečo šikmejšie čelné sklo a A-stĺpik. Strecha je posadená o 20 mm nižšie. Štandardne je kompletne presklená, opciou je dielec vyrobený z uhlíkových vlákien. Je súčasťou jedného z troch príplatkových balíkov. V nich nájdeme aj 22-palcové disky kolies (štandardom sú dvadsiatky), športový výfukový systém či čalúnenie centrálnych častí sedadiel špecifickým textilom.

Porsche Taycan: Prvé skice elektromobilu

Sériový model sa bude dizajnovo držať štúdie, dostane však klasické dvere či spätné zrkadlá. Stovku by mal zvládnuť pod 3,5 sekundy.

Interiér neprešiel žiadnymi radikálnymi úpravami. Služobne staršieho príbuzného kopíruje tvarmi palubnej dosky, luxusnou náturou i bohatou ponukou vybavenia, jediné väčšie rozdiely nájdeme v zadnej časti dostupnej s dvomi alebo tromi sedadlami. Tvar karosérie iste trochu obmedzil priestor nad hlavou zadných pasažierov. Zmenšil tiež objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje 625 litrov. Sklopením sedadiel ho možno rozšíriť na 1 540 l. V prípade verzie Turbo sú hodnoty trochu nižšie, ide o 600 a 1 510 litrov.

Aktívne krídlo je po vysunutí naozaj výrazné 40 fotografií v galérii Aktívne krídlo je po vysunutí naozaj výrazné Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Coupé prichádza zatiaľ s dvomi motormi. Základný model disponuje trojlitrovým šesťvalcom naladeným na 250 kW (340 k), ktorý vozidlo rozbehne najviac na 243 km/h. Pri voľbe odľahčujúceho balíka a opcie Sport Chrono zvládne stovku za 5,9 sekundy.

Silnejší variant má pod kapotou štvorlitrový agregát V8 dosahujúci 404 kW (550 k), vďaka čomu môže rátať so zrýchlením 0-100 km/h len za 3,9 sekundy a najvyšším tempom 286 km/h. Veľký rozdiel je aj v cene. Na nemeckom trhu má štandard stáť najmenej 83 711 eur, kým za osemvalcové vyhotovenie nesúce prívlastok Turbo zaplatia záujemcovia minimálne 146 662 eur.


Video
Najnovšie články
Subaru Outback: Pribudol prepĺňaný boxer

Od výbehových modelov už väčšinou prekvapenia neočakávame. O to príjemnejšiu sú, ak sa dostavia. Mitsubishi L200 už síce čaká na príchod novej generácie, aj tá...

Test L200 Black Edition: Dostupné prekvapenie

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×