Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche Cayenne Coupé: Ďalšia „imidžovka“ z BA

SUV-kupé má šikmejšie čelné sklo a prepracovanú zadnú časť, na veku kufra sa objavilo aktívne krídlo. Na výber budú zatiaľ dva motory.
40 22.03.2019 / Marek Pokrývka

Bratislavský závod VW je v rámci koncernu špecialistom na veľké SUV. Naďalej síce vyrába trio mestských drobcov, ale väčšiu časť jeho kapacít zaberajú modely Audi Q7, Porsche Cayenne a Volkswagen Touareg. Vlani sa do partie pridal na štýl zameraný model Q8. Teraz prichádza z BA ďalšia „imidžovka“ s klesajúcou strechou a volá sa Porsche Cayenne Coupé.

Porsche prichádza bojovať do triedy SUV-kupé 40 fotografií v galérii Porsche prichádza bojovať do triedy SUV-kupé Zdroj: Porsche

O príprave tohto produktu sa hovorí už niekoľko mesiacov, reči viackrát rozvírili fotografie prototypov. Naposledy bol témou pri nedávnom zverejnení skice. Jej autenticita vtedy nebola stopercentná, včerajšia oficiálna premiéra na domácej pôde automobilky ju ale potvrdila.

Ako sa predpokladalo, SUV-kupé prebralo veľký počet dielcov od svojho klasicky tvarovaného súrodenca. Disponuje však dynamickejšie rezanou karosériou. V zadnej časti vyčarovali dizajnéri výraznú krivku, ktorú prirovnávajú k ikonickým tvarom typu 911. Nejde o jednoduché oblinu. Jej plynulosť narúša mohutný strešný spojler i hrana na piatych dverách, ktorá je nad nezmenenými svetlami. Výrez na evidenčné číslo sa presťahoval do upraveného nárazníka.

Zvnútra je rozdiel prakticky len v zadnej časti 40 fotografií v galérii Zvnútra je rozdiel prakticky len v zadnej časti Zdroj: Porsche

Ako už naznačila pred niekoľkými dňami skica, zlom na veku kufra je súčasťou aktívneho krídla. Pri rýchlostiach nad 90 km/h sa vysunie o 135 milimetrov. Konštruktéri sa však nevenovali iba zadku, Cayenne Coupé má aj o niečo šikmejšie čelné sklo a A-stĺpik. Strecha je posadená o 20 mm nižšie. Štandardne je kompletne presklená, opciou je dielec vyrobený z uhlíkových vlákien. Je súčasťou jedného z troch príplatkových balíkov. V nich nájdeme aj 22-palcové disky kolies (štandardom sú dvadsiatky), športový výfukový systém či čalúnenie centrálnych častí sedadiel špecifickým textilom.

Porsche Taycan: Prvé skice elektromobilu

Sériový model sa bude dizajnovo držať štúdie, dostane však klasické dvere či spätné zrkadlá. Stovku by mal zvládnuť pod 3,5 sekundy.

Interiér neprešiel žiadnymi radikálnymi úpravami. Služobne staršieho príbuzného kopíruje tvarmi palubnej dosky, luxusnou náturou i bohatou ponukou vybavenia, jediné väčšie rozdiely nájdeme v zadnej časti dostupnej s dvomi alebo tromi sedadlami. Tvar karosérie iste trochu obmedzil priestor nad hlavou zadných pasažierov. Zmenšil tiež objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje 625 litrov. Sklopením sedadiel ho možno rozšíriť na 1 540 l. V prípade verzie Turbo sú hodnoty trochu nižšie, ide o 600 a 1 510 litrov.

Aktívne krídlo je po vysunutí naozaj výrazné 40 fotografií v galérii Aktívne krídlo je po vysunutí naozaj výrazné Zdroj: Porsche

Porsche Cayenne Coupé prichádza zatiaľ s dvomi motormi. Základný model disponuje trojlitrovým šesťvalcom naladeným na 250 kW (340 k), ktorý vozidlo rozbehne najviac na 243 km/h. Pri voľbe odľahčujúceho balíka a opcie Sport Chrono zvládne stovku za 5,9 sekundy.

Silnejší variant má pod kapotou štvorlitrový agregát V8 dosahujúci 404 kW (550 k), vďaka čomu môže rátať so zrýchlením 0-100 km/h len za 3,9 sekundy a najvyšším tempom 286 km/h. Veľký rozdiel je aj v cene. Na nemeckom trhu má štandard stáť najmenej 83 711 eur, kým za osemvalcové vyhotovenie nesúce prívlastok Turbo zaplatia záujemcovia minimálne 146 662 eur.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×