Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bentley Continental: Návrat modelov V8

Dvojica britských vozidiel prichádza s rovnakým srdcom, aké má aj SUV Bentayga. Osemvalec dosahuje výkon 550 koní.
23 20.03.2019 / Marek Pokrývka

Od roku 2003 je dôležitým hráčom v segmente luxusných kupé Bentley Continental GT. Začiatkom tejto dekády dostalo druhé vydanie, ktoré bolo skôr komplexným faceliftom originálu. Predvlani prišla konečne celkom nová tretia generácia. Pár mesiacov dozadu debutovala aj ako kabriolet, pričom pod kapotou bol v oboch prípadoch dvanásťvalec. Teraz sa situácia mení.

Osemvalcové modely prídu najprv do USA 23 fotografií v galérii Osemvalcové modely prídu najprv do USA Zdroj: Bentley

Anglická automobilka ohlásila návrat modelov V8, ktoré budú tvoriť dostupnejšiu alternatívu k vozidlám s dvanásťvalcovým pohonom. Ukázala ich s obomi karosériami. Od svojich súrodencov sa navonok nijak zásadne nelíšia, poznávacie znamenia sú rovnaké ako v minulosti. Teda decentné štítky na predných blatníkoch a výfukové koncovky. Verzie W12 majú vzadu dva mohutné pochrómované ovály, v prípade osemvalcových exemplárov sú prítomné štyri menšie exempláre.

Pod kapotou je opäť štvorlitrový dvakrát prepĺňaný motor, no ide o jeho najnovšiu evolúciu. Oproti starším variantom je výkonnejšia. Naladenie agregátu je rovnaké ako v prípade SUV Bentayga, dosahuje teda maximálny výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Štandardom je osemstupňový automat i pohon všetkých štyroch kolies.

Štítok na predných blatníkoch je decentný 23 fotografií v galérii Štítok na predných blatníkoch je decentný Zdroj: Bentley

Oproti dvanásťvalcu majú modely V8 hendikep 85 koní, no zároveň sú nepochybne o niečo ľahšie. Presný rozdiel v kilogramoch ale Bentley nezverejnilo. Z hľadiska papierovej dynamiky je odstup malý, kupé zvládne šprint na stovku za rovné štyri sekundy. To je o dve desatiny viac než pri pôvodnej verzii. Kabriolet na to potrebuje 4,1 s a maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 318 km/h.

Výhodou menšieho motora má byť okrem špecifického zvukového prejavu aj nižšia spotreba paliva, ku ktorej prispieva schopnosť dočasnej deaktivácie polovice valcov. Nechýba ani systém štart-stop. Britský výrobca udáva, že dojazd na jedno natankovanie je vyše 800 kilometrov. Zo skromnejšej porcie kíl nad prednou nápravou pritom nepochybne profitovali aj jazdné vlastnosti.

Zoznam dostupného vybavenia sa nezmenil 23 fotografií v galérii Zoznam dostupného vybavenia sa nezmenil Zdroj: Bentley

Osemvalcové vozidlá prichádzajú so špecifickým štandardným vybavením, dôraz na maximálny luxus a komfort je však samozrejmosťou. O cenách zatiaľ nepadlo ani slovo. Na ostrý štart predaja si budú európski zákazníci musieť počkať, Bentley totiž netradične uprednostnilo Spojené štáty americké. Tam chce prvé autá dodať v treťom kvartáli. Ostatok sveta sa ich dočká až začiatkom budúceho roka, na zverejnenie konkrétnych cien má teda automobilka ešte dosť času.


Video
Najnovšie články
Subaru Outback: Pribudol prepĺňaný boxer

Od výbehových modelov už väčšinou prekvapenia neočakávame. O to príjemnejšiu sú, ak sa dostavia. Mitsubishi L200 už síce čaká na príchod novej generácie, aj tá...

Test L200 Black Edition: Dostupné prekvapenie

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×