Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šéf Fordu zarobil viac, i keď firma peniaze stratila

Firmy už pred rokmi rozčúlili verejnosť, keď schvaľovali šéfom vysoké platy, hoci zisky klesali. V podobnom duchu je to teraz vo Forde, ktorého šéf Jim Hackett zarobil vlani viac, hoci automobilke sa až tak nedarilo.
18.03.2019 / TASR

Príjem generálneho riaditeľa americkej automobilky Ford Motor Jima Hacketta, v ktorom sú okrem mzdy zahrnuté aj odmeny a akcie, sa minulý rok zvýšil na 17,1 milióna dolárov (15,14 milióna eur) zo 16,3 milióna dolárov v predchádzajúcom roku. A to aj napriek tomu, že upravený zisk automobilky pred zdanením v roku 2018 klesol o 2,6 miliardy dolárov.

A vrátane príspevkov na dôchodok a iných výhod zarobil Hackett vlani až 17,7 milióna USD. Hackett, ktorý sa postavil na čelo druhej najväčšej americkej automobilky v máji 2017, tak mal minulý rok 276-násobne vyšší príjem, ako bol priemerný plat všetkých zamestnancov spoločnosti Ford vo výške 64 316 dolárov.

Predseda predstavenstva Bill Ford zarobil za minulý rok 12,5 milióna dolárov a vrátane dôchodku a ďalších výhod sa jeho príjem vyšplhal na 13,8 milióna dolárov.
Ford zároveň oznámil, že jeho upravený zisk pred zdanením v roku 2018 klesol na 7 miliárd dolárov z 9,6 miliardy dolárov v roku 2017.

Americká automobilka pritom reštrukturalizuje svoje prevádzky na celom svete, vrátane európskych, v ktorých plánuje škrty, ako nedávno uviedla. A oznámila tiež alianciu pri výrobe komerčných vozidiel s nemeckým koncernom Volkswagen. Plánujú spolupracovať na vývoji elektrických a autonómnych vozidiel, aby ušetrili miliardy na nákladoch.

V januári Ford vykázal nižší prevádzkový zisk za 4. štvrťrok v dôsledku strát vo všetkých regiónoch sveta okrem Severnej Ameriky. Hackett v e-maile zamestnancom 24. januára napísal, že spoločnosť neakceptuje minuloročné „priemerné“ výsledky a sústredí sa na zdvojnásobenie prevádzkového zisku. Neposkytol však žiadny časový rámec na dosiahnutie tohto cieľa.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia

S vylepšenou druhou generáciou populárneho auta sme sa vydali z brehov Botnického zálivu na najsevernejší cíp kontinentu dostupný po asfalte.

Mazda CX-5: Japonské SUV na vrchole Európy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×