Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Octavia z bazára: Ideálne auto pre rodinu?

Jazdená Škoda Octavia je obľúbená nielen na Slovensku, ale aj v Nemecku. No i tak má určité slabiny, ako dokazuje aj náš test.
17 16.03.2019 / Redakcia AUTO BILD

Tak kostrbatý štart testu ešte žiadne ojazdené auto nemalo. Už na prvých metroch pripomína jazda v Škode Octavia skôr rodeo. Dôvodom je dvojspojková prevodovka, ktorá sa po dlhom státí len veľmi neochotne vracia do bežného života automobilu. Ponúkla celý register svojich možností: od nesprávneho rýchlostného stupňa, cez vysoké otáčky pri radení až po úplnú nemožnosť zaradiť vôbec niečo.

Jazdená Škoda Octavia je obľúbená. Oprávnene? Redakcia AUTO BILD sa pozrela na zúbok Octavii Combi 1.6 TDI 17 fotografií v galérii Jazdená Škoda Octavia je obľúbená. Oprávnene? Redakcia AUTO BILD sa pozrela na zúbok Octavii Combi 1.6 TDI Zdroj: redakcia AUTO BILD

No v momente, keď sa sedemstupňová prevodovka s priamym radením (DQ200) zohreje, jej tvrdohlavosť prekvapivo rýchlo ustúpi. Aj po takmer 200 000 odjazdených kilometrov sa predsa tento automat dokáže správať slušne. No práve pre počiatočné problémy odporúčajú naši kolegovia z nemeckej redakcie AUTO BILD vyhnúť sa pri kúpe jazdenky prevodovke DSG, ktorej oprava je všetko iné, len nie lacná.

Dôležitá je aj otázka motora. Testovaný kombík mal pod kapotou 1.6 TDI, ktorý pre skromnejších motoristov postačí. Ak však často jazdíte s plne obsadeným a naloženým autom, odporúčame skôr silnejší 150-koňový 2.0 TDI. Ten suverénne potiahne aj vyššiu hmotnosť bez toho, aby zožral aj chodcov pri ceste. Pokiaľ však chcete Octaviu využiť ako ťahač prívesu, odporúčame verziu 4x4 Scout, za ktorú môžete zapriahnuť až dve tony. Na tému motora: „podvodnícky“ diesel EA 189 sa už v tretej generácii Octavie nepoužíva.

Ponuka týchto jazdeniek je naozaj veľká, takže záujemci si môžu vyberať aj podľa výbavy. V tejto súvislosti chceme upozorniť, že továrenská panoramatická strecha našej testovanej jazdenke už trpí zatekaním a drhnúcou mechanikou. I keď nastavenie a oprava strechy sú uvedené v servisnom pláne, v tomto konkrétnom prípade na to zrejme niekto pozabudol.

>>> ĎALŠIE INFORMÁCIE NÁJDETE V GALÉRII <<<

Ak sa teda vzdáte pohľadu na nebo, má o starosť menej a o to viac sa môže tešiť z cestovateľského talentu priestranného kombíka. Dobrý dojem kazí trochu tvrdšie pruženie. U neskorších modelov bolo možné za príplatok získať jemnejší adaptívny podvozok. To ale nie je nevyhnutné. Testovaný exemplár jasne dokazuje, ako rýchlo sa zanedbaná údržba vypomstí. Inak je Octavia III zrelý a priestranný model. A vzhľadom na výborný pomer ceny a výkonu je skutočná lahôdka.

17 fotografií v galérii Zdroj: redakcia AUTO BILD


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×