Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

SsangYong Korando: Jazdiť bude aj na batériu

ZO ŽENEVY
Kompaktné SUV ukazuje nové smerovanie značky. Kombinácia moderného dizajnu a alternatívneho pohonu má byť najväčším lákadlom.
15 13.03.2019 / Redakcia AUTO BILD

Juhokórejská značka SsangYong žije v tieni koncernovej dvojice Hyundai a Kia. Na európskej pôde je priepasť v predajných číslach týchto značiek obrovská, tento výrobca sa ju však snaží zmenšiť. Verejnosti predstavil v Ženeve štvrtú generáciu kompaktného SUV menom Korando. Na utrhnutie si lákavého kusu koláča v podobe zvyšujúceho sa dopytu v tejto kategórii mu má poslúžiť modernejší dizajn a technológie, ale tiež prísľub elektrického pohonu už od budúceho roka.  

Štvrtá generácia SUV má prilákať zákazníkov moderným dizajnom 15 fotografií v galérii Štvrtá generácia SUV má prilákať zákazníkov moderným dizajnom Zdroj: SsangYong

Zhodením plachty na ženevskom výstavisku sa odtajnil dizajn novinky. Ten preberá štafetu od súrodeneckého dua Rexton a Tivoli, ako prvých predstaviteľov novej vlny dizajnu značky. Svoju náklonnosť k európskemu trhu dáva Korando jasne najavo. Celkový dojem však netvorí iba predná časť vybavená diódovými svetlami, konzervatívne pôsobí aj zadok auta, kde nečíhajú žiadne dizajnové výstrelky. Od kontroverzných modelov Kyron či Rodius je teda dizajn na míle vzdialený.

Kompaktné SUV je oproti predchodcovi väčšie. S dĺžkou 4 452 mm, šírkou 1 870 mm a rázvorom náprav 2 675 mm prerástlo svoju tretiu generáciu vo všetkých ohľadoch, s výnimkou výšky. Napriek tomu prináša aj viac priestoru nad hlavou pre vzadu sediacich pasažierov. S objemom 551 litrov je na tom lepšie aj batožinový priestor, pričom sklopením zadných sedadiel sa dá zväčšiť až na 1 248 litrov. Kórejci v snahe zapáčiť sa ostatným trhom nezabudli ani na pohodlie a bezpečnosť. 

Interiér sa nesie v duchu priestrannosti a nadštandardného pohodlia 15 fotografií v galérii Interiér sa nesie v duchu priestrannosti a nadštandardného pohodlia Zdroj: SsangYong

Interiér dáva menej pociťovať, že ide stále o útok na čo najpriaznivejší pomer ceny a úžitku. Môže za to najmä hodnotnejšie spracovanie materiálov, dotykový displej infotainmentu s priemerom 10,25 palca, ale napríklad aj nastaviteľné interiérové podsvietenie. Vodič má k dispozícii množstvo štandardných bezpečnostných technológií, pričom nechýba ani rozpoznávanie dopravných značiek či asistent jazdy v jazdnom pruhu. Všetky informácie sa mu budú zobrazovať na 9-palcovom displeji, ktorým bol nahradený klasický prístrojový panel. Samozrejmosťou je aj kompatibilita systému s mobilnými rozhraniami Apple CarPlay a Android Auto.

SsangYong Musso dostane novú generáciu

Pick-up bude blízkym príbuzným vlani predstavenej vlajkovej lode. Odlišuje sa niektorými detailmi, zadnými dverami a otvorenou ložnou plochou.

Najnovší prírastok do rodiny SsangYong bude mať spočiatku na výber iba z dvoch motorov. Silnejším variantom je úplne nový 1,5-litrový benzín, ktorému turbodúchadlo pomôže dosiahnuť výkon 120 kW (163 k) a krútiaci moment 280 Nm. O niečo objemnejšia, ale menej výkonná 1,6-tka si pýta naftu, za ktorú sa odvďačí hodnotami 100 kW (136 k) a 324 Nm. Štandardom pre oba motory je šesťstupňová manuálna prevodovka a predný pohon. Kombinovať ich však možno aj s automatom a náhonom na všetky štyri kolesá. Tromfom v rukáve má byť čisto elektrický variant, ktorý Kórejci sľubujú predstaviť na budúci rok. Jeho parametre zatiaľ ostávajú utajené.

Okrem benzínu a nafty bude Korando jazdiť aj na batériu 15 fotografií v galérii Okrem benzínu a nafty bude Korando jazdiť aj na batériu Zdroj: SsangYong

Ssangyong nenecháva v prípade nového Koranda nič na náhodu. Vylepšil každý aspekt a tým dokazuje, že rozhodne nie je odpísaný a môže smelo konkurovať ostatným automobilkám. S predajom začne onedlho na domácej pôde v Kórei, Európa by sa mala dočkať novinky už v lete tohto roka. Ak si po vzore starších modelov dokáže nové kompaktné SUV zachovať priaznivú cenovú hladinu, pôjde o solídneho hráča vo svojom trhovom segmente. Udržať cenovku na prijateľnej úrovni bude najviac náročné pre avizovanú elektrinou poháňanú verziu.


Video
Najnovšie články
Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028

Partnerstvo s Volvom a Daimlerom sa čínskej automobilke Geely zjavne vypláca, aj vďaka nemu vlani zarobila oveľa viac.

Čínskemu Geely sa vlani darilo, zarobil viac

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Modernizácia kompaktného SUV-kupé prináša najmä upravenú prednú časť, no dotkla sa aj zadku, interiéru či ponuky motorov.

Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×