Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Italdesign DaVinci: Elektrina i osemvalec

VIDEO
ZO ŽENEVY
Renomovaná talianska spoločnosť ukázala takmer päťmetrové kupé s krídlovými dverami, môže mať dva druhy pohonu.
12 11.03.2019 / Marek Pokrývka

Na ženevskom autosalóne debutovalo terénne elektrické kupé Kangaroo, ktoré navrhol svetoznámy Giorgetto Giugiaro spolu so synom v rodinnej firme GFG Style. Na výstavisku však nechýbalo ani jeho bývalé štúdio Italdesign spadajúce pod koncern Volskwagen. Predviedlo tam koncept, ktorý pomenovalo pod jednom z najslávnejších vynálezcov všetkých čias.

Taliani dali svojmu kupé triedy GT agresívnu tvár 12 fotografií v galérii Taliani dali svojmu kupé triedy GT agresívnu tvár Zdroj: Italdesign

V stánku talianskeho dizajnového domu debutovalo kupé DaVinci, ktoré zaujalo svojím vzhľadom. V prvom rade za to môžu dvere. Sú síce len dve, no majú netradične štedré rozmery a spolu s časťou strechy i spätnými zrkadlami sa vyklápajú nahor. No nejde o jediný zaujímavý prvok. Vozidlo má aj agresívnu prednú časť, aerodynamicky tvarované kolesá a moderné LED svetlá.

Z ostrých tvarov sála športová nátura, ale nejde o žiadne drsné náradie. Štúdia spadá do kategórie GT. Interiér je štvormiestny, pričom mohutné dvere zabezpečujú pohodlný prístup aj dozadu. Kokpit čalúnený prevažne Alcantarou má minimalistické tvary. Obsahuje viacero displejov a nejde len o prístrojový panel. Veľká obrazovka je aj na centrálnej konzole. Ďalšiu nájdeme pred spolujazdcom, zaujímavo pôsobí podsvietené ovládanie klimatizácie zapustené do palubnej dosky.

Asi najzaujímavejšie je tu ovládanie klimatizácie 12 fotografií v galérii Asi najzaujímavejšie je tu ovládanie klimatizácie Zdroj: Italdesign

Interiér je pomerne priestranný, keďže z hľadiska rozmerov je DaVinci slušný kus auta. Svojou dĺžkou 4 981 mm len tesne podlieza päťmetrovú hranicu. Vyniká šírkou 2 124 mm, kým výška dosahuje pomerne štandardných 1 392 mm. Rázvor osí náprav meria presne 2,9 metra.

GFG Style Kangaroo: Naozaj hyper-SUV?

Slávny dizajnér predviedol zaujímavý elektromobil, ktorý má variabilnú svetlú výšku a futuristické tvary. No svojho prívlastku hodný nie je.

O technickej stránke nevieme nič konkrétne. Italdesign uvádza, že kupé DaVinci vzniklo prioritne pre implementáciu elektrického pohonu. Ten však nie je jedinou možnosťou. Firma taktiež spomína možnosť prispôsobenia na štvorlitrový motor V8, ktorý by poháňal všetky kolesá. Teoreticky je teda na výber elektrina i osemvalec.

Krídlové dvere sa otvárajú spolu s časťou strechy 12 fotografií v galérii Krídlové dvere sa otvárajú spolu s časťou strechy Zdroj: Italdesign

Podľa renomovanej dizajnérskej spoločnosti je automobil pripravený na vstup do produkcie s minimálnymi zmenami. Napasovaný vraj môže byť pre rôzne platformy a viaceré značky, čo znie sľubne. Dostane sa vďaka tomu veľké kupé do výroby? Odpoveď zatiaľ nepoznáme, no niektorá automobilka by sa atraktívneho auta mohla chytiť. Najmä tie spadajúce pod koncern VW.


Video
Najnovšie články
Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028

Partnerstvo s Volvom a Daimlerom sa čínskej automobilke Geely zjavne vypláca, aj vďaka nemu vlani zarobila oveľa viac.

Čínskemu Geely sa vlani darilo, zarobil viac

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Modernizácia kompaktného SUV-kupé prináša najmä upravenú prednú časť, no dotkla sa aj zadku, interiéru či ponuky motorov.

Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×