Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Autosalón Ženeva: 60 hlavných noviniek

ZO ŽENEVY
Na výstavisku Palexpo síce chýbalo zopár významných automobiliek, no o debutantov nebola ani náhodou núdza.
61 11.03.2019 / Marek Pokrývka

Digitálna doba nepraje klasickým automobilovým výstavám, ktoré boli tradičnými miestami odhaľovania noviniek dlhé desaťročia. Dnes stále viac značiek uprednostňuje samostatné premiéry v snahe zabezpečiť svojím vozidlám viac mediálneho priestoru než počas autosalóna. Trendu sa nevyhla ani Ženeva, ktorá je na starom kontinente najvýznamnejším podujatím svojho druhu.

Absencia niekoľkých veľkých značiek Ženevu neohrozila, noviniek prezentovaných na tamojšom autosalóne boli napriek tomu desiatky	61 fotografií v galérii Absencia niekoľkých veľkých značiek Ženevu neohrozila, noviniek prezentovaných na tamojšom autosalóne boli napriek tomu desiatky Zdroj: Filip Kadlečík

Na ročníku 2019 sa vôbec nezúčastnilo viacero veľkých výrobcov. Neprišiel napríklad Ford a Hyundai, celkom chýbali značky koncernu Jaguar Land Rover a rovnako severské Volvo. O debutantov napriek tomu nebola núdza. Medzi plejádou odhaľovaných automobilov mali veľké slovo batérie, aj keď zatiaľ najmä v prípade konceptov. No mnohé prišli s prísľubom sériovej výroby.

Na výstavisku bolo možné vidieť elektromobily všetkých možných koncepcií. Od malého mestského hatchbacku Honda e Prototype cez ostro tvarované SUV-kupé Škoda Vision iV až po futuristický hyperšport menom Pininfarina Battista, ktorý údajne v zrýchlení prekoná aj monoposty F1. Škála výkonov i technických riešení bola skutočne široká.

Auto roka 2019: Veľká dráma vo finále

Po spočítaní bodového hodnotenia boli na prvom mieste dva modely, o víťazovi nakoniec rozhodli preferenčné hlasy.

Samozrejme, na ženevskej pôde debutovala aj slušná kôpka modelov s konvenčným pohonom a úžasné čísla nechýbali ani medzi nimi. Bugatti napríklad ukázalo najdrahšie auto sveta poháňané motorom W16 prevzatým z kupé Chiron. Koenigsegg odhalil model Jesko, ktorým chce prekonať rýchlostný rekord. Lamborghini zasa prezentovalo otvorený Aventador SVJ. Svoje zastúpenie mali v halách Palexpo netradične aj Slováci, premiéru si tam odbil extrémny košický projekt Engler F.F Superquad s motorom V10 dosahujúcim výkon 850 koní.

>>> GALÉRIA HLAVNÝCH ŽENEVSKÝCH NOVINIEK <<<

Okrem vozidiel nedostupných pre bežných ľudí debutovali pod svetlami výstaviska aj mnohé modely pre masy. Mazda stiahla plachtu z crossoveru CX-30, Peugeot prezentoval ďalšiu generáciu typu 208 vyrábaného v Trnave a Škoda Kamiq doplnila rodinu českých áut s väčšou svetlou výškou. Napriek absencii niekoľkých veľkých mien teda nebola v Ženeve o novinky núdza. Zostavili sme sumár 60 hlavných debutantov, pozrieť si ich môžete v galérii zloženej zo živých i oficiálnych fotiek.


Video
Najnovšie články
Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028

Partnerstvo s Volvom a Daimlerom sa čínskej automobilke Geely zjavne vypláca, aj vďaka nemu vlani zarobila oveľa viac.

Čínskemu Geely sa vlani darilo, zarobil viac

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Modernizácia kompaktného SUV-kupé prináša najmä upravenú prednú časť, no dotkla sa aj zadku, interiéru či ponuky motorov.

Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×