Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aurus Senat v Ženeve: Auto, ktoré vozí Putina

ZO ŽENEVY
Do Ženevy zavítala aj ruská štátna automobilka Aurus, ktorá sa špecializuje na výrobu štátnických vozidiel pre Kremeľ. Chceli by ste nazrieť do jeho interiéru? Ani náhodou, aj ku samotnému vozidlu vás pustia len s ochrankou.
23 09.03.2019 / Filip Kadlečík

Ruská štátna automobilka Aurus nemá rozsiahle portfólio. Aktuálne do neho spadajú luxusné sedany Senat a Senat Limousine, ale napríklad aj prémiový van Arsenal. Do Ženevy sa výrobca prišiel pochváliť so štátnickými limuzínami, ktoré využíva napríklad i prezident Putin a jeho okolie.

Štandardný Aurus Senat je o meter kratší a chýba mu pancierovanie, luxus však ponúka rovnaký 23 fotografií v galérii Štandardný Aurus Senat je o meter kratší a chýba mu pancierovanie, luxus však ponúka rovnaký Zdroj: Filip Kadlečík

Producent je skalopevne presvedčený o exkluzivite svojich vozidiel. “Bežný” Senat S600 sme si mohli pozrieť do detailu a úplne zblízka, ku opancierovanému variantu L700 Limousine nás však ochranka pustila najbližšie na pár krokov a to ešte pancierové vozidlo stálo v špeciálnom presklenom salóniku. Akonáhle sme objektív namierili do interiéru luxusnejšieho a bezpečnejšieho variantu, okamžite prišlo niekoľko intenzívnych upozornení, že fotenie kabíny je zakázané. S tým sme sa ešte na autosalóne nestretli.

Ak výrobca nechce prezentovať interiér svojho vozidla, jednoducho začierni sklá. Tu však pravdepodobne išlo o bezpečnostné opatrenie - kabína vozidla je jednoducho tabu a zvnútra ju uvidia len štátnici či ich šoféri. Menší sedan podľa neoficiálnych správ na dĺžku meria približne 5,6 metra a dostatok miesta v kabíne zaručuje rázvor na úrovni 3,3 metra.

Už prvý pohľad do interiéru naznačuje, že s veľkou pravdepodobnosťou bude prebratý od Mercedesu 23 fotografií v galérii Už prvý pohľad do interiéru naznačuje, že s veľkou pravdepodobnosťou bude prebratý od Mercedesu Zdroj: Filip Kadlečík

Obrnená limuzína je výrazne väčšia, na dĺžku dosahuje až 6,6 metra a ponúka 4,3-metrový rázvor. Presná hmotnosť nie je známa, má sa však pohybovať okolo hranice 7 000 kg. Hybridný vidlicový osemvalec s výkonom 440 kW (598 k) a krútiacim momentom 880 Nm variant Limousine na stovku rozbehne v priebehu deviatich sekúnd. Štandardný Senat zvládne rovnakú disciplínu v priebehu šiestich sekúnd.

Dizajnu exteriéru sme sa menovali už v minulosti, viac menej ide o použitie overených prvkov z limuzín tradičných značiek. Interiér sme však doteraz až tak podrobne neskúmali. Hneď prvý pohľad stačil na to, aby sme sa domnievali, že takmer celá palubovka pochádza z Mercedesu triedy S.

Aurus Senat Limousine - v aute stráženom ochrankou sa vozí aj ruský prezident Putin 23 fotografií v galérii Aurus Senat Limousine - v aute stráženom ochrankou sa vozí aj ruský prezident Putin Zdroj: Filip Kadlečík

“Inšpiráciu” Skom prezrádza najmä volant s rovnakými ovládačmi, dvojica displejov s podobnou grafikou, ale napríklad aj umiestnenie štartovacieho tlačidla či rozvrhnutie výduchov, ktoré súhlasia práve s vlajkovou loďou firmy Mercedes-Benz. Línie sú natoľko podobné, že by museli ísť o obrovskú náhodu, ak by si Rusi “nepožičali” diely z etalónu luxusnej kategórie vozidiel. Nahlas to však nepovedia ani náhodou.

Aurus Senat: Rolls-Royce s ruským pasom

Štátna spoločnosť plánuje sedan montovať s dvomi pohonnými jednotkami, záujemcovia sa budú musieť rozhodovať aj medzi variantmi karosérie.

O cene sa tak isto nehovorí, rovnako ani o výbave. Dá sa však očakávať, že Aurus je svojim majetným klientom s adekvátnou finančnou motiváciou splniť každé prianie. Aktuálne je výroba modelov Senat či Senat Limousine veľmi obmedzená, budúci rok by sa však v Tatarstane mala otvoriť úplne nová fabrika, ktorá v priebehu dvanástich mesiacov zvládne vyrobiť až 5 000 kusov ruskej štátnickej limuzíny. Je však otázne, či dopyt bude kopírovať možnosti výrobcu - kompilát viacerých superluxusných automobilov nie je úplne ideálnou vizitkou, ktorá by budovala reputáciu stále mladej štátnej firmy.


Video
Najnovšie články
Test L200 Black Edition: Dostupné prekvapenie

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×