Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Aurus Senat v Ženeve: Auto, ktoré vozí Putina

ZO ŽENEVY
Do Ženevy zavítala aj ruská štátna automobilka Aurus, ktorá sa špecializuje na výrobu štátnických vozidiel pre Kremeľ. Chceli by ste nazrieť do jeho interiéru? Ani náhodou, aj ku samotnému vozidlu vás pustia len s ochrankou.
23 09.03.2019 / Filip Kadlečík

Ruská štátna automobilka Aurus nemá rozsiahle portfólio. Aktuálne do neho spadajú luxusné sedany Senat a Senat Limousine, ale napríklad aj prémiový van Arsenal. Do Ženevy sa výrobca prišiel pochváliť so štátnickými limuzínami, ktoré využíva napríklad i prezident Putin a jeho okolie.

Štandardný Aurus Senat je o meter kratší a chýba mu pancierovanie, luxus však ponúka rovnaký 23 fotografií v galérii Štandardný Aurus Senat je o meter kratší a chýba mu pancierovanie, luxus však ponúka rovnaký Zdroj: Filip Kadlečík

Producent je skalopevne presvedčený o exkluzivite svojich vozidiel. “Bežný” Senat S600 sme si mohli pozrieť do detailu a úplne zblízka, ku opancierovanému variantu L700 Limousine nás však ochranka pustila najbližšie na pár krokov a to ešte pancierové vozidlo stálo v špeciálnom presklenom salóniku. Akonáhle sme objektív namierili do interiéru luxusnejšieho a bezpečnejšieho variantu, okamžite prišlo niekoľko intenzívnych upozornení, že fotenie kabíny je zakázané. S tým sme sa ešte na autosalóne nestretli.

Ak výrobca nechce prezentovať interiér svojho vozidla, jednoducho začierni sklá. Tu však pravdepodobne išlo o bezpečnostné opatrenie - kabína vozidla je jednoducho tabu a zvnútra ju uvidia len štátnici či ich šoféri. Menší sedan podľa neoficiálnych správ na dĺžku meria približne 5,6 metra a dostatok miesta v kabíne zaručuje rázvor na úrovni 3,3 metra.

Už prvý pohľad do interiéru naznačuje, že s veľkou pravdepodobnosťou bude prebratý od Mercedesu 23 fotografií v galérii Už prvý pohľad do interiéru naznačuje, že s veľkou pravdepodobnosťou bude prebratý od Mercedesu Zdroj: Filip Kadlečík

Obrnená limuzína je výrazne väčšia, na dĺžku dosahuje až 6,6 metra a ponúka 4,3-metrový rázvor. Presná hmotnosť nie je známa, má sa však pohybovať okolo hranice 7 000 kg. Hybridný vidlicový osemvalec s výkonom 440 kW (598 k) a krútiacim momentom 880 Nm variant Limousine na stovku rozbehne v priebehu deviatich sekúnd. Štandardný Senat zvládne rovnakú disciplínu v priebehu šiestich sekúnd.

Dizajnu exteriéru sme sa menovali už v minulosti, viac menej ide o použitie overených prvkov z limuzín tradičných značiek. Interiér sme však doteraz až tak podrobne neskúmali. Hneď prvý pohľad stačil na to, aby sme sa domnievali, že takmer celá palubovka pochádza z Mercedesu triedy S.

Aurus Senat Limousine - v aute stráženom ochrankou sa vozí aj ruský prezident Putin 23 fotografií v galérii Aurus Senat Limousine - v aute stráženom ochrankou sa vozí aj ruský prezident Putin Zdroj: Filip Kadlečík

“Inšpiráciu” Skom prezrádza najmä volant s rovnakými ovládačmi, dvojica displejov s podobnou grafikou, ale napríklad aj umiestnenie štartovacieho tlačidla či rozvrhnutie výduchov, ktoré súhlasia práve s vlajkovou loďou firmy Mercedes-Benz. Línie sú natoľko podobné, že by museli ísť o obrovskú náhodu, ak by si Rusi “nepožičali” diely z etalónu luxusnej kategórie vozidiel. Nahlas to však nepovedia ani náhodou.

Aurus Senat: Rolls-Royce s ruským pasom

Štátna spoločnosť plánuje sedan montovať s dvomi pohonnými jednotkami, záujemcovia sa budú musieť rozhodovať aj medzi variantmi karosérie.

O cene sa tak isto nehovorí, rovnako ani o výbave. Dá sa však očakávať, že Aurus je svojim majetným klientom s adekvátnou finančnou motiváciou splniť každé prianie. Aktuálne je výroba modelov Senat či Senat Limousine veľmi obmedzená, budúci rok by sa však v Tatarstane mala otvoriť úplne nová fabrika, ktorá v priebehu dvanástich mesiacov zvládne vyrobiť až 5 000 kusov ruskej štátnickej limuzíny. Je však otázne, či dopyt bude kopírovať možnosti výrobcu - kompilát viacerých superluxusných automobilov nie je úplne ideálnou vizitkou, ktorá by budovala reputáciu stále mladej štátnej firmy.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×