Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nissan IMq: Hybridné SUV z budúcnosti

ZO ŽENEVY
Dynamicky tvarovaná štúdia má štvormiestny interiér a kombinuje dva elektromotory s benzínovým agregátom. Dosahuje výkon 340 koní.
16 08.03.2019 / Marek Pokrývka

Móda elektricky poháňaných SUV postupne naberá na sile. Do tejto kategórie sa na tohtoročnom ženevskom autosalóne zaradilo množstvo exponátov a viaceré z nich predznamenali sériové produkty. Nissan odhalil futuristický koncept IMq vybavený zmiešanou technikou. Je pritom pravdepodobné, že toto hybridné vozidlo z budúcnosti sa výrobnej verzie nedočká.

Koncept dostal nápadne geometrické tvary karosérie 16 fotografií v galérii Koncept dostal nápadne geometrické tvary karosérie Zdroj: Nissan

Japonská štúdia rozmermi spadá do kompaktnej časti športovo-úžitkového segmentu, stojí na pôdoryse 4 558 x 1 940 mm a na výšku meria 1 560 milimetrov. Z hľadiska dizajnu prezentuje známe tvary. Automobilka opäť siahla po pretlaku ostrých hrán, spomedzi ktorých vytŕčajú akurát oblé blatníky vyplnené 22-palcovými kolesami. Tie však už majú výrazne geometrický vzhľad.

Okrem svojich tvarov zaujme Nissan IMq svojimi diódovými svetlami, náhradou za masku chladiča i veľmi vysoko položenou spodnou hranou okien. Bočné plochy skla sú skutočne minimálne. Nahrádza to dozadu klesajúca presklená strecha, ktorá jemne klesá a zakončuje ju mohutné krídlo. Prispieva to k nápadne dynamickému vzhľadu konceptu.

Podľa automobilka sa IMq mimo asfaltu určite nestratí 16 fotografií v galérii Podľa automobilka sa IMq mimo asfaltu určite nestratí Zdroj: Nissan

Karoséria má päť dverí, pričom tie zadné sa otvárajú proti smeru jazdy. Centrálny stĺpik chýba. V otvorenom priestore sa nachádza štvorica tenkých anatomicky tvarovaných sedadiel, ktoré sú oddelené plávajúcim tunelom. Z minimalistickej palubnej dosky tvorenej sčasti obrazovkou vystupuje hranatý volant. V interiéri použila automobilka rozhranie Invisible-to-Visible, ktorá posúva možnosti head-up displejov s využitím on-line pripojenia a databázy informácií o dopravnej situácii či dostupnosti parkovania. Netradičné sú použité materiály odkazujúce na japonské tradície.

Test Nissan Micra 1.5 dCi: Celkom iné auto

Ázijské vozidlo vymenilo obliny za dynamické hrany a láka na bohatú ponuku vybavenia. Naftová verzia osloví aj výnimočne nízkym apetítom.

Pohonný systém nesúci označenie e-Power spája dva elektromotory a 1,5-litrový prepĺňaný benzínový agregát. Disponuje kombinovaným maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 700 Nm, pričom roztáča všetky štyri kolesá. Vozidlo by malo byť vďaka nemu veľmi schopné mimo spevnených povrchov. Na palube nechýba technológia ProPilot, ktorá mu umožňuje jazdiť autonómne. Jej základnú verziu už majú aj sériové autá Nissan.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Polícia bude kontrolovať e-známky na hraniciach

Pri kúpe novej pneumatiky sa môže stať, že motorista dostane kusy staršieho dátumu výroby. Vek je veľmi dôležitý z hľadiska vlastností, preto je potrebné dbať...

Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley

Napriek revolučným zmenám v technológiách existuje staré pravidlo, ktoré stále platí: nové autá sa musia opatrne zajazdiť. Spôsob, akým sa to udeje, nemožno...

Nevedomé chyby: Ako správne zajazdiť auto?

Začiatkom septembra spoznáme nástupcu kontroverzného malého SUV. Ponechá si viaceré charakteristické rysy, no môže vyzerať príťažlivejšie.

Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×