Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Kamiq: Malé SUV sme videli naživo

FOTO
Českú novinku možno označiť skôr za crossover, oproti koncernovým bratom je dlhšia a zároveň nižšia. Techniku vo veľkej miere prebrala.
15 23 príspevkov 26.02.2019 / Marek Pokrývka

V ženevskej expozícii s logom Škoda bude pravdepodobne rušno. Česká značka plánuje návštevníkom autosalóna ukázať koncept elektromobilu Vision iV, z ktorého časom vznikne sériový produkt. Dočkáme sa ho však až v nasledujúcej dekáde. Momentálne je jednoznačne dôležitejší typ Kamiq, ktorý sa pod svetlami výstaviska Palexpo ukáže v produkčnej forme.

Tretieho člena rodiny českých SUV sme spoznali v predpremiére 15 fotografií v galérii Tretieho člena rodiny českých SUV sme spoznali v predpremiére Zdroj: Škoda

Malé SUV vychádzajúce z vlani odhalenej štúdie Vision X sa Mladá Boleslav rozhodla prezentovať ešte pred živým debutom, virtuálnu plachtu z neho sťahuje práve dnes. My sme ho však videli naživo už o niečo skôr. Mali sme sa s ním možnosť zoznámiť v rámci exkluzívnej predpremiéry na domácej pôde výrobcu, kde sme sa dozvedeli kompletné detaily.

Pôsobí skôr ako zvýšený hatchback

Z dizajnového hľadiska Škoda Kamiq neprekvapuje. V mnohých rysoch kopíruje koncept, čo potvrdili už skôr zverejnené náčrty. Hlavným poznávacím znakom novinky sú hranaté dvojdielne svetlomety. Ich garde je opačné než v prípade väčších typov Karoq a Kodiaq, hlavnú rolu teda zohráva spodná časť. Vrchný diel tesne susediaci s maskou chladiča obsahuje diódy slúžiace okrem denného režimu i ako smerové svetlá. Rozsvecujú sa dynamicky, čo je v rámci značky prvenstvo.

Delené svetlomety sú základným poznávacím znakom novinky 15 fotografií v galérii Delené svetlomety sú základným poznávacím znakom novinky Zdroj: Škoda

Okrem architektúry predných svetiel sa najmenší člen rodiny vyznačuje aj špecifickým bodykitom, ktorý nezodpovedá štandardom triedy SUV. Tmavé plastové brnenie sa vôbec nekoná. Nepokrýva dokonca ani blatníky, ktoré sú kompletne lakované. Namiesto toho obsahujú nárazníky a prahy jemne športovo pôsobiace dielce sivej farby. Týmto riešením sa Kamiq neodlišuje len od svojich mohutnejších bratov, ale tiež koncernových súrodencov Seat AronaVolkswagen T-Cross.

Ďalším zásadným rozdielom oproti príbuzným sú proporcie. Automobilka síce používa skratku pre športovo-úžitkové vozidlá, no možno vhodnejší by bol anglický termín crossover. Novinka totiž naživo pôsobí ako zvýšený hatchback. Zozadu výrazne pripomína kompakt Scala, keďže koncové svetlá pôsobia na prvý pohľad identicky. V skutočnosti sa malé rozdiely nájdu.

Kamiq zozadu výrazne pripomína príbuzný hatchback Scala 15 fotografií v galérii Kamiq zozadu výrazne pripomína príbuzný hatchback Scala Zdroj: Škoda

K nášmu dojmu okrem dizajnového stvárnenia karosérie prispeli vo veľkej miere aj jej rozmery. Český model je oproti spriaznenému Španielovi i Nemcovi citeľne dlhší a zároveň o niečo nižší, situáciu aspoň čiastočne zachraňujú strešné lyžiny. Disky kolies majú 16 až 18 palcov.

S veľkými displejmi a neustále on-line

Kamiq stojí na pôdoryse 4 241 x 1 793 milimetrov a jeho strecha leží vo výške 1 531 mm od vozovky. Rázvor osí náprav meria 2 651 mm. Vďaka týmto rozmerom dokáže v interiéri ponúknuť množstvo miesta, vzadu je ho dokonca viac než v type Karoq. Pre batožinový priestor to neplatí. V rámci triedy však patrí na špičku, štandardne má 400 litrov. Po sklopení zadných sedadiel dokáže pojať 1 395 l.

V rámci svojej kategórie patrí Škoda k najpriestrannejším autám 15 fotografií v galérii V rámci svojej kategórie patrí Škoda k najpriestrannejším autám Zdroj: Škoda

Okrem dobrých priestorových pomerov má české vozidlo ponúknuť slušnú nádielku vybavenia. Jeho interiér už automobilka ukázala začiatkom mesiaca, dominuje mu palubná doska so zaoblenou centrálnou líniou lemujúcou výduchy ventilácie i centrálny displej. V ponuke budú tri rôzne verzie. Základný infotainment má 6,5 palca a špičkový disponuje 9,2-palcovou obrazovkou, medzi nimi je ešte verzia s uhlopriečkou osem prštekov. Pred vodičom môže byť aj digitálny prístrojový panel.

Súčasťou štandardu je on-line pripojenie cez eSIM kartu, v rámci ktorého si možno objednávať dátové balíčky. Využívať sa dajú prostredníctvom palubnej Wi-Fi siete. Škoda použila v kabíne moderné porty USB-C, nechýba ani náladové osvetlenie. Okrem predných sedadiel môžu vyhrievaním disponovať aj vonkajšie zadné, rovnako ako volant a čelné sklo.

Aj zvnútra vyzerá SUV takmer zhodne s českým kompaktom 15 fotografií v galérii Aj zvnútra vyzerá SUV takmer zhodne s českým kompaktom Zdroj: Škoda

Škoda Kamiq nezaostáva ani zoznamom bezpečnostného vybavenia a asistenčných systémov. Disponuje deviatimi airbagmi, okrem toho môže mať adaptívny tempomat fungujúci do rýchlosti 210 km/h, aktívne udržiavanie v jazdných pruhoch či asistenta rozpoznania únavy. Medzi opciami je tiež zadná kamera a parkovací robot.

Koncernová platforma i paleta motorov

Technická stránka novinky napĺňa predpoklady, keďže základom malého SUV je koncernová platforma MQB A0. Pod kapotou sa teda objavia známe motory. Rolu základu bude mať litrový zážihový trojvalec s turbom, ktorý dosiahne výkon 70 kW (95 k) a krútiaci moment 175 Nm. Spolupracovať má výhradne s päťstupňovou mechanickou prevodovkou.

V palete motorov nechýba ani variant G-Tec na zemný plyn 15 fotografií v galérii V palete motorov nechýba ani variant G-Tec na zemný plyn Zdroj: Škoda

Vyššie bude silnejšie naladenie agregátu 1.0 TSI poskytujúce parametre 85 kW (115 k) a 200 Nm. Štandardne dostane šesťstupňový manuál, no zvoliť si k nemu bude možné aj skriňu DSG so siedmimi stupňami. Rovnakú voľbu budú musieť urobiť záujemcovia o silnejší benzín. Štvorvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra charakterizujú hodnoty 110 kW (150 k) a 250 Nm, nechýba mu technológia vypínania valcov ACT. Všetky pohonné jednotky disponujú filtrom pevných častíc.

Jedinou dieselovou voľbou má byť model Kamiq 1.6 TDI produkujúci najvyšší výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 250 Nm, ktorý má systém vstrekovania močoviny. Aj tu si možno vyberať medzi šesťstupňovým ručným radením a prevodovkou DSG. Ľudí mysliacich na hospodárnosť môže okrem nafty osloviť aj variant G-Tec, ktorý je poháňaný litrovým trojvalcom schopným spaľovať benzín i zemný plyn. Motor s údajmi 66 kW (90 k) a 160 Nm dopĺňa manuál so šiestimi stupňami.

Základnú cenu typu Kamiq odhadujeme na asi 13-tisíc 15 fotografií v galérii Základnú cenu typu Kamiq odhadujeme na asi 13-tisíc Zdroj: Škoda

Ako sa očakávalo, poháňaná bude vždy len predná náprava. České vozidlo ponúkne dve verzie podvozka. Oproti klasickému hatchbacku Scala je štandardne vyššie o 37 milimetrov, no voľba športového pruženia 10 dielikov uberá. Navyše prináša elektronicky riadené tlmiče s dvomi módmi fungovania. Okrem režimov Normal a Sport si vodič bude môcť zvoliť aj Eco a Individual, čo však podvozok neovplyvňuje.

V obchodoch sa objaví počas jesene

Výstavnú premiéru si Škoda Kamiq odbije o týždeň na ženevskom autosalóne. Do predaja príde na jeseň, presný termín týkajúci sa slovenského trhu zatiaľ nepoznáme. Rovnako je to s cenami. Hierarchické postavenie vozidla i čiastky požadované za koncernových súrodencov značiek Seat a Volkswagen však čo-to napovedajú, reálna vyzerá byť úroveň 13-tisíc eur.


Video
Najnovšie články
Kia poodhalila kabínu chystaného SUV

Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

Limitovaný model vznikol pri príležitosti 50. výročia filmu On Her Majesty’s Secret Service a vyhotovením evokuje vozidlo použité v ňom.

Aston Martin DBS: Špeciál s logami 007

Po modernizácii vozidlo spredu evokuje väčšieho brata, má takmer úplne nový interiér a viacero motorov s mikrohybridnou technikou.

Komplexný facelift pre Discovery Sport

Úsporné opatrenia Fordu pokračujú vysokým tempom. Automobilka plánuje v priebehu dvoch mesiacov zrušiť tisíce pracovných miest, z čoho zhruba tretinu v USA...

Ford do augusta zruší tisíce pracovných miest

Fotky šiesteho vydania hatchbacku unikli na internet a zachytávajú rovno jeho elektrickú verziu, ktorá je v ponuke novinkou.

Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×