Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q8: Viac verzií štýlového modelu z BA

Doposiaľ bolo SUV-kupé dostupné len so vznetovým šesťvalcom, teraz prichádza jeho slabšia verzia a tiež benzínová alternatíva.
5 7 príspevkov 20.02.2019 / Marek Pokrývka

Od svojho uvedenia na európske cesty disponovalo Audi Q8 jediným motorom. Produkt slovenskej fabriky koncernu VW bol dostupný výhradne s označením 50 TDI, čo znamená trojlitrový naftový agregát V6 dosahujúci maximálny výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm. Momentálne uvádza automobilka viac verzií štýlového modelu z BA.

Nateraz najrýchlejším modelom je benzínový variant Q8 55 TFSI 5 fotografií v galérii Nateraz najrýchlejším modelom je benzínový variant Q8 55 TFSI Zdroj: Audi

Portfólio rozširuje vyhotovenie nesúce prívlastok 45 TDI, za ktorým sa skrýva slabšie naladenie dieselového šesťvalca. Dokáže vyprodukovať parametre 170 kW (231 k) a 500 Nm. S týmto srdcom zrýchli SUV-kupé z nuly na stovku za 7,1 sekundy a dosiahne najvyššie tempo 233 km/h. Podobne ako pri ostatných variantoch pracuje aj tu 48-voltová elektrická asistencia.

Audi Q8: Sériová výroba už beží naplno

Atraktívne SUV-kupé zvýšilo počet produktov montovaných v Bratislave na sedem, na našom trhu si ho možno objednať od 77 400 eur.

Ďalším prírastkom je benzínový model Q8 55 TFSI. Poháňa ho opäť motor 3.0 V6 s turbodúchadlom, tento však dokáže vyvinúť výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 500 Nm. Vozidlo rozbehne z pokoja na 100 km/h v priebehu 5,9 sekundy. Naftovú päťdesiatku teda prekonáva o dve desatiny a víťazí tiež najvyšším tempom limitovaným na 250 km/h. Čo za to? Slovenské sumy zatiaľ nepoznáme, na nemeckom trhu však stojí slabší diesel 73 300 eur a zážihová verzia o tritisíc viac.


Video
Najnovšie články
Cadillac CT5: Zastúpi sedany ATS i CTS

Americká spoločnosť plánuje na autosalóne predstaviť omladenú verziu existujúceho vozidla i nový koncept, ktorý nesie podpis Pininfarina.

Karma avizuje pre Šanghaj dve premiéry

Ministerstvo financií zrejme môže byť spokojné s príjmami z elektronického mýta za nákladné vozidlá. Vo februári sa vybralo vyše 17 miliónov, čo je viac než...

Príjmy z mýta rastú, najviac platia cudzinci

Havarijný stav mostov zjavne nie je len lokálnym fenoménom u nás. Podľa aktuálnych informácií z Česka tam totiž majú rovnaký problém: v zúfalom stave je vyše 1...

Stovky českých mostov sú v havarijnom stave

Firmy už pred rokmi rozčúlili verejnosť, keď schvaľovali šéfom vysoké platy, hoci zisky klesali. V podobnom duchu je to teraz vo Forde, ktorého šéf Jim Hackett...

Šéf Fordu zarobil viac, i keď firma peniaze stratila

Rast cien ropy brzdia obavy zo stavu svetovej ekonomiky, čo nahráva do karát motoristom. Minimálne tým, že zdražovanie je zatiaľ len kozmetické.

Benzín a nafta: Ďalší vývoj je vo hviezdach

Európania stále kupujú menej áut, minimálne v prvých dvoch mesiacov tohto roka. Pocítil to aj Volkswagen a rovnako ako v prípade Škody bol hlavnou príčinou...

Slabý február hlásia všetky európske automobilky
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×