Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q4: Predobrazom bude štúdia e-tron

Na ženevskom výstavisku ukáže Ingolstadt koncept, z ktorého má na prelome rokov 2020 a 2021 vzniknúť sériový produkt.
3 16.02.2019 / Marek Pokrývka

Počas ostatných rokov sa portfólio SUV označených štyrmi kruhmi rapídne rozrástlo, okrem svojho prvého elektrického člena privítalo dno ponuky tvorené typom Q2 a zároveň jej vrchol menom Q8. V palete zatiaľ zostali medzery tvorené číslami štyri a šesť. Tú prvú onedlho Audi zaplní, už na tohtoročnom autosalóne v Ženeve ukáže ochutnávku. Predobrazom sériového vozidla bude štúdia so zaužívaným prívlastkom e-tron.

Audi avizuje premiéru konceptu menom Q4 e-tron 3 fotografie v galérii Audi avizuje premiéru konceptu menom Q4 e-tron Zdroj: Audi

O príprave auta nesúceho označenie Q4 sa hovorí dlhé mesiace, jeho maskované prototypy boli pravidelne vídané počas testov. Nemci nám teraz ponúkajú prvý pohľad na dizajn novinky. Zverejnili tri skice odhaľujúce nielen vzhľad exteriéru, ale tiež stvárnenie kabíny.

Audi Q4 e-tron na náčrtoch evokuje koncept Elaine z roku 2017 i služobne mladší sedan GT. Spoločné sú nielen ostré línie nad blatníkmi, ale tiež základné rysy prednej časti. Tá obsahuje okrem diódových svetlometov aj podsvietené logo hovoriace o alternatívnom pohone. Je súčasťou agresívne tvarovaného nárazníka, na ktorý nadväzuje maska chladiča vyvolávajúca plný dojem. Pohonný systém bude teda pravdepodobne čisto elektrický.

Viaceré detaily naznačujú, že ide o elektromobil 3 fotografie v galérii Viaceré detaily naznačujú, že ide o elektromobil Zdroj: Audi

Skice ukazujú aj bočnú časť vozidla, ktorej dominujú obrovské aerodynamicky optimalizované kolesá s terénne pôsobiacim obutím. Ich proporcie sú evidentne prehnané. Nereálne nízka je tiež strecha, ktorá smerom dozadu jemne klesá. Zakončená je spojlerom. Obrázky ukazujú aj zaujímavo riešený koncový stĺpik, časť svetiel či chýbajúce kľučky dverí, tie sú úplne hladké.

Audi e-tron GT: Keď je elektrina príťažlivá

Ingolstadt odhalil v LA konceptu sedanu, ktorý okrem krásneho dizajnu láka aj na takmer 600 elektrických koní a dojazd vyše 400 kilometrov.

Prvotný pohľadu do interiéru naznačuje pokračovanie v nastavenom trende ostrých tvarov i veľkých displejov. Obrazovka tvorí okrem prístrojového panela a multimediálneho systému aj klimatizačný modul, náčrt neukazuje takmer žiadne klasické tlačidlá. Aj zámkom dverí asi velia brušká prstov. Jediným fyzickým ovládačom sa zdajú byť pádla za volantom, výstražné svetlá a s nimi susediaci volič prevodovky.

V interiéri budú mať hlavné slovo obrazovky 3 fotografie v galérii V interiéri budú mať hlavné slovo obrazovky Zdroj: Audi

Sériový model môže byť postavený na rovnakom základe ako Audi Q3, bez ohľadu na platformu očakávame vzhľadom na hierarchické postavenie štvorky aj obdobné proporcie. Vyjadrenia automobilky naznačujú realizáciu elektrického pohonu. No keďže má byť tento model zaradený do rodiny Q, reálne vyzerajú aj konvenčné verzie. Viac sa dozvieme časom. Ingolstadt hovorí, že finálny produkt svetu predstaví niekedy koncom roka 2020 alebo začiatkom toho nasledujúceho.


Video
Najnovšie články
Nissan a Renault prehodnocujú svoju alianciu

Nový americký sedan si živú premiéru odbije v New Yorku, do predaja sa dostane s benzínovým štvorvalcom i šesťvalcom.

Cadillac CT5: Zastúpi sedany ATS i CTS

Americká spoločnosť plánuje na autosalóne predstaviť omladenú verziu existujúceho vozidla i nový koncept, ktorý nesie podpis Pininfarina.

Karma avizuje pre Šanghaj dve premiéry

Ministerstvo financií zrejme môže byť spokojné s príjmami z elektronického mýta za nákladné vozidlá. Vo februári sa vybralo vyše 17 miliónov, čo je viac než...

Príjmy z mýta rastú, najviac platia cudzinci

Havarijný stav mostov zjavne nie je len lokálnym fenoménom u nás. Podľa aktuálnych informácií z Česka tam totiž majú rovnaký problém: v zúfalom stave je vyše 1...

Stovky českých mostov sú v havarijnom stave

Firmy už pred rokmi rozčúlili verejnosť, keď schvaľovali šéfom vysoké platy, hoci zisky klesali. V podobnom duchu je to teraz vo Forde, ktorého šéf Jim Hackett...

Šéf Fordu zarobil viac, i keď firma peniaze stratila

Rast cien ropy brzdia obavy zo stavu svetovej ekonomiky, čo nahráva do karát motoristom. Minimálne tým, že zdražovanie je zatiaľ len kozmetické.

Benzín a nafta: Ďalší vývoj je vo hviezdach
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×