Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Suzuki Ignis: Lacné, šikovné a jedinečné?

FOTO
Suzuki ovládlo slovenský trh s SUV, keď uviedlo aktuálnu generáciu modelu Vitara. Pri znovuobjavení označenia Ignis vyťahuje podobné karty, avšak v menšom balení. Čo Ignisu chýba k väčšej popularite?
58 4 príspevky 15.02.2019 / Filip Kadlečík

Suzuki Ignis u nás bolo populárne najmä v minulom desaťročí, praktické mini-MPV na vyššom podvozku sa na cestách dá v relatívne hojných počtoch stretnúť dodnes. Medzičasom sa z ponuky japonskej značky vytratilo, aby sa vrátilo ako ultra kompaktné SUV.

Ignis sa v záplave ostatných modelov na ceste nestratí 58 fotografií v galérii Ignis sa v záplave ostatných modelov na ceste nestratí Zdroj: Filip Kadlečík

Suzuki už dlhšie dokazuje, že sa vie trafiť do vkusu Slovákov. Najväčším úspechom bola za posledné roky rozhodne aktuálna generácia Vitary. Pri menšom Ignise stavilo na podobnú taktiku, ten sa však zatiaľ obdobnému záujmu klientov neteší. Prečo je to tak? Má na to, aby sa stal obľúbenejším?

Polarizujúci dizajn

Dizajnu malého modelu sme sa detailne venovali už v prvom teste, kedy sme v rukách mali verziu s pohonom všetkých kolies. Aktuálne testovaná dvojkolka sa od nej nijak výrazne nelíši. Znamená to, že do vienka taktiež dostala polarizujúci dizajn, ktorý sa niekomu páči a na iných pôsobí ako tŕň v oku, respektíve sa z neho rovno vysmievajú.

Atypická zadná časť umožnila batožinovému priestoru nabrať na objeme 58 fotografií v galérii Atypická zadná časť umožnila batožinovému priestoru nabrať na objeme Zdroj: Filip Kadlečík

My proti dizajnovému stvárneniu drobca nič nemáme. Oceňujeme jeho originalitu a chápeme aj prísne hranaté tvary karosérie, ktoré majú svoj účel. V interiéri sa vďaka nim Japoncom podarilo vyčarovať prekvapivo veľa miesta. Vystúpené blatníky spolu zo zadnými kolesami pri pohľade zozadu na niekoho môžu pôsobiť komicky, podľa nás však vtipným spôsobom dotvárajú originálny vzhľad japonského miniauta.

Ak od vozidla očakávate, že bude slúžiť ako barlička pre vaše ego, tu si príliš nepomôžete. V prípade, že máte chuť experimentovať a vybočiť z radu bežných vozidiel, ste na správnej adrese. Presne to si na Ignise ceníme najviac, odvahu, s ktorou ide proti dnešným štandardom širokého a nízkeho tvaru karosérie. Drobec kašle na zaužívané pravidlá a nedivíme sa, že svojim vzhľadom polarizuje. My však stojíme skôr na strane fanúšikov originality.

Nápaditá kabína

Pri automobiloch tejto cenovej kategórie človek zvyčajne musí rátať s tým, že nech exteriér auta vyzerá akokoľvek originálne, vnútri ho čakajú len fádne sivé plasty. To pri Ignise neplatí. Testovací kus bol napriek rozumnej cenovke vybavený dvojfarebnou palubnou doskou, ktorá bola navyše ozvláštnená o “karbónové” dekory výduchov. Pekne sem zapadajú aj oranžovo lakované plasty na stredovom tuneli, ktoré ladia s podsvietením displeja panelu automatickej klimatizácie.

Nápadité usporiadanie interiéru vyzerá super, aj za málo peňazí sa dá spraviť veľa muziky 58 fotografií v galérii Nápadité usporiadanie interiéru vyzerá super, aj za málo peňazí sa dá spraviť veľa muziky Zdroj: Filip Kadlečík

Kabína Suzuki Ignis je jednoduchá a účelová, nič iné by sme tu ani nečakali. Napriek tomu však poteší prítomnosťou dobre tvarovaného a moderného multifunkčného volantu, jednoduchého prístrojového štítu s výrazne dominantným rýchlomerom a prehľadným displejom užívateľsky nenáročného infotainmentu. Takto má podľa nás vyzerať moderne vybavené auto v minimalistickom balení s dostupnou cenovkou.

Test Suzuki Ignis: Zásah do čierneho

Ultra kompaktné SUV. Takto označuje japonská značka svojho drobca, ktorý nás oslovil dizajnom, atmosférickým motorom i obratnosťou v meste.

Teší nás, že nápaditosť exteriéru sa dostala aj do interiéru a napriek malým rozmerom sa v ňom budete cítiť veľmi dobre. O odloženie telefónov či nápojov sa báť netreba, priestoru je pre ne v stredovom tuneli či dverách dostatok - vložíte tam aj 1,5-litrovú fľašu. Vďaka veľkým sklám a vysokej kabíne je príjemne presvetlený, k čomu napomáha aj použitie svetlých plastov. Iste, sedadlá sú lacné, no neprekážali nám ani na niekoľkohodinovej ceste naprieč Slovenskom. Navyše sú aj vyhrievané.

Napriek cenovej dostupnosti Suzuki nepodcenilo kvalitu základných nástrojov vodiča - napríklad volant tu je vynikajúci 58 fotografií v galérii Napriek cenovej dostupnosti Suzuki nepodcenilo kvalitu základných nástrojov vodiča - napríklad volant tu je vynikajúci Zdroj: Filip Kadlečík

Jednoduché tvarovanie má aj dvojica sedadiel v druhom rade. Tam Ignis opäť príjemne prekvapuje - ponúka viac miesta, než by ste od neho na prvý pohľad čakali. Priemerne vysoký dospelý muž sa tu tlačiť nebude, vyššie postavy už budú mať problém v oblasti hlavy. Krása Ignisu spočíva v jednoduchosti a účelnosti. Aj preto je druhý rad sedadiel plne posuvný a to v poriadne veľkom rozsahu. Daňou za flexibilitu je síce štvormiestna konfigurácia interiéru, traja ľudia by sa však na takomto úzkom priestore aj tak trápili.

Kapacita batožinového priestoru sa pri dvojkolke pohybuje od 260 litrov v základnom nastavení po 1 100 litrov so zloženými sedadlami. Posunom sedadiel získate k dobru ešte niekoľko centimetrov, ktoré pomôžu pri balení pred cestou na dovolenku či predĺžené víkendy. V prípade, že auto využívate najmä len ako vodič či vo dvojici, bude Ignis z hľadiska priestorovej ponuky dostatočným sluhom.

 58 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík  58 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík  58 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík  Posuvná zadná lavica robí divy s interiérovým priestorom, ale aj samotným kufrom 58 fotografií v galérii Posuvná zadná lavica robí divy s interiérovým priestorom, ale aj samotným kufrom Zdroj: Filip Kadlečík

V interiéri sme však našli aj niekoľko nedostatkov, ktoré by sa Suzuki mohlo posnažiť napraviť pri najbližšej modernizácii inak podareného modelu. Škoda, že Ignis nemá aspoň náznak lakťovej opierky, trebárs v štýle Toyoty Yaris, kde ju k dispozícii má aspoň šofér. Opäť nám tu prekážala aj choroba áut Suzuki - displej na prístrojovke nie je s infotainmentom prepojený a tak pravá ruka nevie, čo robí ľavá. Aj kvôli tomu sa čas na obidvoch jednotkách prepína v odlišných intervaloch a môže sa vám stať, že na jednom svieti údaj 11:51, no na druhom už 11:52. Ide o detail, nám však prekáža.

Test Suzuki Vitara: Čo prináša Copper Edition?

Aktuálna Vitara už nie je žiadnym nováčikom, Suzuki sa jej však napriek tomu rozhodlo venovať extra starostlivosť. Oplatí sa priplatiť si za výbavu Copper Edition?

Vo všeobecnosti je interiér modelu Ignis vypracovaný až prekvapivo kvalitne a nič v ňom bežne nevŕzga. To však len do okamihu, kým si vodič na dlhej trase nespraví pohodlie a neoprie si koleno o stredový tunel, konkrétne panel klimatizácie. V tom okamihu sa ukáže, že by mohol byť dotiahnutý aj lepšie a zabránilo by sa tak miernym pohybom a občasnému vŕzganiu. Infotainment sa nám páči vďaka hlasovému ovládaniu v češtine, čo sa však týka dotykového ovládania, za konkurenciou zaostáva. Zišlo by sa zrýchliť jeho reakcie.

Dnešné autá často trpia slabým výhľadom dozadu, Ignis je v tomto ohľade na opačnej strane barikády - tak dobre sa nám z auta cez vnútorné spätné zrkadlo nepozeralo už poriadne dávno 58 fotografií v galérii Dnešné autá často trpia slabým výhľadom dozadu, Ignis je v tomto ohľade na opačnej strane barikády - tak dobre sa nám z auta cez vnútorné spätné zrkadlo nepozeralo už poriadne dávno Zdroj: Filip Kadlečík

Posledná výčitka smeruje na riadenie malého Suzuki. Na to, že ide o tak malý model, sa s volantom nakrútite “ako na kamióne”. V porovnaní s bežnými autami má pri plnom rozsahu vytočenia kolies do oboch strán takmer o jednu otáčku viac. V teréne sa to môže hodiť a pri štvorkolke by sme to pochopili, dvojkolka by však mohla mať strmejší prevod riadenia.

Fyzikálne zákonitosti obracia vo svoj prospech

V porovnaní s minulosťou treba pri moderných automobiloch brať do úvahy zvýšené bezpečnostné nároky a tým pádom aj prírastok na hmotnosti. Ignis s pohonom 4x2 je však tak malý a kompaktný, že sa aj so všetkou bezpečnostnou výbavou verzie GLX s rezervou zmestí pod údaj 900 kilogramov pohotovostnej hmotnosti.

Nízky objem a absencia turba tu absolútne neprekážajú, 90 koníkov dokáže Ignis rozbehnúť dostatočne svižne 58 fotografií v galérii Nízky objem a absencia turba tu absolútne neprekážajú, 90 koníkov dokáže Ignis rozbehnúť dostatočne svižne Zdroj: Filip Kadlečík

Potom sa už ako dostatočná motorizácia javí aj atmosférická štvorvalcová jedna-dvojka ladená na 66 kW (90 k) a 120 Nm. S ľahkým autíčkom dokáže cvičiť obstojne a najmä vo vyšších otáčkach od neho možno čakať aj dynamiku a zábavu za volantom, ktorú však krotí spomínané mäkké riadenie s veľkým rozsahom. Na druhú stranu, pri opatrnom mestskom manévrovaní môže padnúť vhod.

Prítomnosť päťstupňovej manuálnej prevodovky nám tu neprekážala, aj keď šesťstupeň by už dnes mohol byť štandardom. Na diaľnici síce štvorvalec Ignisu pri rýchlosti 130 km/h pracuje takmer na 3 500 ot./min, stále si však zachováva oslnivú spotrebu paliva. Treba sa len zmieriť so slabším odhlučnením, tejto chybe sa však nevyhýba napríklad ani väčšia Vitara.

Manuálny päťstupeň nemá ideálnu kulisu, škoda, že tu nemožno mať aj samočinnú prevodovku 58 fotografií v galérii Manuálny päťstupeň nemá ideálnu kulisu, škoda, že tu nemožno mať aj samočinnú prevodovku Zdroj: Filip Kadlečík

My sme počas testovacieho týždňa s drobcom najazdili viac než 1 200 kilometrov a najkrajším prekvapením pre nás bola jeho efektivita. Ľahké autíčko dokázalo v priebehu testovania bez ukrajovania z bežnej jazdnej dynamiky v kombinovanom režime jazdiť za približne 4,6 l benzínu na 100 kilometrov jazdy.

Test Suzuki Swift: Malý, ale výnimočný

Štvrtá generácia hatchbacku si zachovala svoju dizajnovú identitu, má však lepšie vybavenie a nevídanú kombináciu techniky.

Medzimestské trasy na vidieku zvládalo s priemernou spotrebou na úrovni 3,1 l/100 km, v meste si zasa z nádrže vypýtalo 5,0 l/100 km a na diaľnici 5,8 l/100 km. Krásne čísla, ktoré s takou ľahkosťou nedosahujú ani technicky omnoho vyspelejšie hybridy konkurencie. Fyzika stojí na strane Ignisu - kombinácia nízkej hmotnosti a adekvátneho motoru sa pretavujú do úžasnej efektivity jazdy.

Lacné, šikovné a jedinečné auto

Suzuki Ignis je lacným autom a nemyslíme to v zlom. V peknom interiéri k dispozícii máte tempomat, automatickú klímu, navigáciu či cúvaciu kameru, na výbave trpieť nebudete. Testované vozidlo si môžete kúpiť za 12 290 eur a chýbať vám v ňom nebude nič. Navyše bohatstvo neminiete ani pri tankovaní - pri priemernej spotrebe pod 5 litrov sa môže s Ignisom porovnávať len málo modelov.

Nevýhodou malých koliesok, krátkeho rázvoru a jednoduchej zadnej nápravy je menej komfortná jazda na rozbitých cestách - Ignis si občas zadnou nápravou vie buchnúť a cítiť to najmä na zadných sedadlách 58 fotografií v galérii Nevýhodou malých koliesok, krátkeho rázvoru a jednoduchej zadnej nápravy je menej komfortná jazda na rozbitých cestách - Ignis si občas zadnou nápravou vie buchnúť a cítiť to najmä na zadných sedadlách Zdroj: Filip Kadlečík

Škoda, že je tu len 32-litrová nádrž, objektívne však ponúkne dojazd presahujúci 600 km, čo je na danú kategóriu úplne v poriadku. My by sme si ešte doplatili za štvorkolku. Suzuki si za ňu vypýta 1 700 eur, ak ich máte k dispozícii, neváhajte. Najmä v prípade, že žijete v oblasti, kde sa cez zimu drží sneh, poprípade s autom chodíte mimo spevnené cesty. Príplatok sa vám oplatí.

Čo mu chýba k väčšiemu úspechu?

Iste, Ignis nemôže ani náhodou zastávať rolu primárneho rodinného auta, s Vitarou a jej množstvom potenciálnych klientov sa určite porovnávať nemôže. Ak ale rodinu ešte nemáte, alebo vám deti už odrástli, kúpou tohto auta nespravíte chybu. Práve naopak, pôjde o racionálne rozhodnutie. Nalejme si čistého vína, nám sa originálny dizajn drobca páči, málokto si ho však kúpi práve kvôli nemu. Nie, tu zväčša pôjde o premyslené rozhodnutie človeka, ktorý vie, kvôli čomu si svoje auto kupuje.

Niekto berie dizajn Ignisu ako nevýhodu, nám sa však jeho originalita páči 58 fotografií v galérii Niekto berie dizajn Ignisu ako nevýhodu, nám sa však jeho originalita páči Zdroj: Filip Kadlečík

K väčšiemu úspechu podľa nás Ignisu aktuálne chýba samočinná prevodovka. Swift či Baleno ponúkajú bezstupňové CVT aj šesťstupňovú samočinnú skriňu. Ak by ich k dispozícii mal Ignis, určite by oslovil väčšie množstvo klientov. Ide o podarené auto s rozumnou cenovkou, ktoré za svoju najväčšiu chybu ani nemôže. Absencia automatickej prevodovky v tomto segmente je dnes už veľkou konkurenčnou nevýhodou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 242 cm3
Max. výkon
66 kW/90 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
120 Nm
pri otáčkach
4 400/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
5-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
3 700 mm
Šírka
1 690 mm
Výška
1 595 mm
Rázvor náprav
2 435 mm
Pohotovostná hmotnosť
855 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
930 kg
Užitočná hmotnosť
475 kg
Celková hmotnosť
1 330 kg
Objem batožinového priestoru
260/1 100 l
Objem palivovej nádrže
32 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
12,2 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
5,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,6 l/100 km
Mesto - počas testu
5,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
3,1 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
104 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 9 590 €
Základná cena verzie
od 12 290 €
Cena testovaného exemplára
12 290 €

Video
Najnovšie články
Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028

Partnerstvo s Volvom a Daimlerom sa čínskej automobilke Geely zjavne vypláca, aj vďaka nemu vlani zarobila oveľa viac.

Čínskemu Geely sa vlani darilo, zarobil viac

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Modernizácia kompaktného SUV-kupé prináša najmä upravenú prednú časť, no dotkla sa aj zadku, interiéru či ponuky motorov.

Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×