Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Opel Combo Life: Rodinu má v krvi

Kompaktný van nemeckej značky prináša praktické riešenia známe z koncernových súrodencov i nevídaný zoznam vybavenia.
46 2 príspevky 12.02.2019 / Marek Pokrývka

Stále pomerne čerstvá akvizícia značky Opel francúzskou skupinou PSA už priniesla prvé ovocie. Na cestách momentálne jazdí viacero automobilov označených bleskom, ktorých technický základ treba hľadať v krajine galského kohúta. Napríklad pod kabátom modelu Grandland X sa nachádzajú vnútornosti brata Peugeot 3008. A bude toho viac, aktuálne sa k rodine pridáva typ Combo.

Opel Combo vymenil taliansku DNA za francúzske gény 46 fotografií v galérii Opel Combo vymenil taliansku DNA za francúzske gény Zdroj: Marek Pokrývka

V poradí piata generácia kompaktného vanu už nemá spoločný rodokmeň s dvojicou Fiat Dobló a Ram ProMaster City, ale stojí na rovnakej technike ako veľmi populárny typ Berlingo a jeho koncernový príbuzný menom Rifter. Trojicu toho spája naozaj dosť. Už premiéra ukázala zachovanie veľkej časti karosérie a tiež spoločné interiérové či technické komponenty.

Opel Combo: Zdedil DNA najúspešnejších

PRVÁ JAZDA Van s bleskom v znaku má navonok vlastnú identitu, no reálne využíva mnoho prebratých komponentov. V rámci triedy zaujme vybavením.

Naše prvé kilometre potvrdili kvalitný genofond trojakého vozidla z dielne PSA, v kategórií patrí bezpochyby k špičke. Prináša najmä inovácie v oblasti vybavenia. Osloví však aj svojou praktickou stránkou, ktorá je jeho najsilnejšou zbraňou. Presvedčili sme sa o tom aj počas testu osobného modelu Life v špičkovej verzii Innovation s 1,5-litrový naftovým motorom.

Hlavnú rolu zohráva vnútorný priestor

V tejto triede úzko prepojenej s úžitkovým segmentom nehral dizajn nikdy hlavnú rolu. Najmä pri zadnej časti podriadenej objemu. Opel v tomto smere neprekvapil, zozadu si jeho produkt možno ľahko zmýliť s modelom značky Citroën. Popri označeniach ho prezrádzajú spodné partie karosérie, kde nenájdete prvok Airbumps ani veľké plochy z tmavého plastu.

Nemecký model sa vyznačuje aj lakovanými nárazníkmi 46 fotografií v galérii Nemecký model sa vyznačuje aj lakovanými nárazníkmi Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka laku pokrývajúcemu takmer celý bodykit pôsobí Combo Life o niečo elegantnejšie než jeho francúzski príbuzní. Prispieva k tomu tiež prepracovaná tvár. V nej lemujú masku chladiča jednoduché svetlá s typickým LED podpisom, ktoré sú však len halogénové. Napriek tomu nesvietia zle. Rovnako ako pokrvní príbuzní je nemecké vozidlo dostupné v dvoch dĺžkach karosérie, my sme mali k dispozícii štandard. No už ten ponúka naozaj ohromnú porciu priestoru.

Pocit vzdušnosti patrí k veľkým devízam tejto kategórie áut a novinka z Rüsselsheimu nijak nezaostáva za tými najlepšími. Napriek vyššiemu posedu si v nej miesto vpredu nájdu aj basketbalisti. Podobne je to na zadných pozíciách, kde ale môže byť z NBA len dvojica. Tri samostatné sedadlá sú totiž pomerne úzke. Majú tiež krátke operadlá, čo na druhej strane prospieva ich skladaniu.

Z hľadiska priestrannosti hľadá van ťažko konkurenciu 46 fotografií v galérii Z hľadiska priestrannosti hľadá van ťažko konkurenciu Zdroj: Marek Pokrývka

Jednoduchým sklopením sedačiek možno v tomto vozidle vytvoriť vyše 2 100-litrovú sieň. Štandardne uvádza Opel pre batožinový priestor prekvapujúco iba 597 litrov. Obe francúzske značky pritom hovoria o objeme 775 l, čomu veríme určite viac. Kufor je totiž naozaj obrovský. Ohromný kváder vyniká najmä svojou hĺbkou, ktorú možno využiť aj rozdelením. Dvojdielne plató má dve polohy.

Vybavením sa doťahuje na bežné autá

Veľkosť zadku však nie je ani zďaleka jediným praktickým plusom. Páčili sa nám napríklad posuvné zadné dvere vyžadujúce na pohyb nečakane málo sily, ktoré môžu byť vybavené elektrickými oknami. Samostatnou kapitolou sú odkladacie priestory. Spomenúť môžeme podsvietenú policu visiacu pod presklenou strechou, veľké priečinky v predných dverách, ohromne veľkú schránku v centrálnom tuneli i dve miesta na poháre, ktoré sú priamo na palubnej doske. Milým detailom je tiež drobná polička za obrazovkou infotainmentu.

Schránka v centrálnom tuneli je skutočne obrovská 46 fotografií v galérii Schránka v centrálnom tuneli je skutočne obrovská Zdroj: Marek Pokrývka

Vytŕčajúci dotykový panel patrí k prvkom, ktorými van dobieha štandardné osobné modely. Rovnako je na tom s vybavením. Príkladom za všetky je head-up displej, aj keď ide len o lacnejšiu verziu s výklopným priehľadným štítom. Donedávna to bolo v tomto segmente tabu. Rovnako aj vstavaná navigácia, schopnosť komunikácie cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto či plejáda bezpečnostných asistentov, vrátane samostatne brzdiaceho systému. Ponuka patrí na špičku.

Úroveň bežných kompaktov zatiaľ tieto modely nedosahujú v oblasti vyhotovenia a Opel nie je výnimkou. Ideálne to v tomto smere nebolo ani v minulosti počas príbuzenského vzťahu s modelmi koncernu FCA. No k zlepšeniu došlo, aj keď horšiemu zlícovaniu niektorých plastov sa nevyhnete. Rovnako treba rátať s početnými tvrdšími povrchmi či tenkými lakťovými opierkami.

Pôvod vozidla prezrádza okrem iného aj radiaca páka 46 fotografií v galérii Pôvod vozidla prezrádza okrem iného aj radiaca páka Zdroj: Marek Pokrývka

Opel Combo Life sa zvnútra priznáva k príbuzenským vzťahom. Palubná doska je priamo prevzatá z typu Berlingo, kým Rifter používa usporiadanie i-Cockpit. Nemecký model však dostal aspoň vlastný prístrojový panel. Germánsky rukopis nesie tiež volant spolu so susednými páčkami, ale to je takmer všetko. Radiaca páka má podpis Francúzov. Rovnako aj infotainment, ovládač systému IntelliGrip (Grip Control) či štartovacie tlačidlo, identické s dielcom použitým v iných modeloch skupiny PSA.

Moderný turbodiesel s ručným radením

Stlačenie ďalšieho koncernového komponentu prebúdzalo v našom prípade špičku ponuky. Jej základ tvorí prepĺňaný benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra dosahujúci 81 kW (110 k), ktorý býva pri Francúzoch označovaný ako PureTech. Nad ním stojí 1,5-litrový turbodiesel v dvoch naladeniach. Na výber je výkon 75 kW (102 k) alebo 96 kW (130 k), pričom silnejšia verzia sa kombinuje aj s osemstupňovým automatom. My sme mali k dispozícii mechanickú klasiku so šiestimi stupňami. Pracuje sa s ňou fajn, vzhľadom na svoj pôvod má aj pomerne presne vymedzenú kulisu.

Naftový štvorvalec odvádza v type Combo dobrú prácu 46 fotografií v galérii Naftový štvorvalec odvádza v type Combo dobrú prácu Zdroj: Marek Pokrývka

Tento pohonný reťazec sme v ostatnom čase preskúšali pri dvoch modeloch značky Peugeot, najprv pod kapotou kompaktu 308 a následne aj v rámci väčšieho typu 5008. V oboch prípadoch nás zaujala najmä nízka spotreba. Opel Combo Life na tom tiež nie je zle, aj keď vysoká stavba karosérie si vybrala svoju daň. Diaľnicu zvláda van za 6,9 l/100 km. Na vidieku mu stačí 5,5 litra a mestský režim znamenal v našom prípade šesť a pol. Aj s ohľadom na zimné pneumatiky je to v pohode.

Ani od dynamickej stránky netreba čakať zázraky, aj keď na danú kategóriu je 130 koní solídne číslo. Turbodiesel rozbehne naturalizovaného Nemca na stovku za 11,4 sekundy. V preklade to znamená: na nejakú radosť to nestačí, ale brzdou premávky určite nebudete. Pri dusení agregátu však treba rátať s jeho hlučnosťou. No ak sa zbytočne nenaháňa, na danú triedu je odizolovaný dobre.

Z hľadiska spotreby motor dopláca na vysokú stavbu auta 46 fotografií v galérii Z hľadiska spotreby motor dopláca na vysokú stavbu auta Zdroj: Marek Pokrývka

Combo patrí v rámci segmentu vo všeobecnosti k lepšie akusticky odizolovaným modelom, akurát na väčších nerovnostiach má tendenciu búchať vlečená zadná náprava. Jazdné vlastnosti zodpovedajú vysokému ťažisku i jednoduchej konštrukcii podvozka. Treba rátať s náklonmi karosérie a skorým nástupom nedotáčavosti, svoje v tom zohráva aj obutie s rozumnými mierami 205/60 R16. Na druhej strane prináša tento charakter slušný komfort pruženia.

Dlhý zoznam vybavenia niečo stojí

Testovaný model Combo Life tvoril vrchol portfólia nielen svojím motorom, ale tiež vybavením. Na výber sú tri úrovne. Dno nesie označenie Selection a akciovo sa predáva už od necelých 13-tisíc. O stupeň vyššie stojí variant Enjoy za 14 590 eur. Nami preverený exemplár patril k odrode Innovation stojacej o ďalšiu tisícku viac, no mal aj diesel a veľa príplatkových prvkov.

Vstavaná navigácia bola donedávna v tejto triede tabu 46 fotografií v galérii Vstavaná navigácia bola donedávna v tejto triede tabu Zdroj: Marek Pokrývka

Na palube bolo mnoho technológií donedávna nedostupných v tejto triede automobilov, príkladom za všetky je head-up displej. Valná väčšina z nich nie je vo vrchnej výbave zahrnutých. Dopláca sa za ne extra alebo ako súčasť balíka Executive, ktorý stojí 3 500 eur. V danom vozidle bol nakonfigurovaný. Zoznam okrem toho obsahoval zopár ďalších prvkov, ktoré dostali konečnú cenu na 23 590 eur. Medzi nimi bola napríklad metalíza či systém IntelliGrip.

Kritiku za francúzske gény si nezaslúži

Prívrženci nemeckej značky Opel môžu hromžiť na francúzsku DNA jej nových vozidiel koľko chcú, v prípade modelu Combo Life podľa nás kritika nie je oprávnená. Čerpá totiž zo skúseností tvorcov najúspešnejších zástupcov danej triedy. Vidieť to nielen na ohromnej priestorovej ponuke, ale aj rokmi vycibrenej praktickej stránke s množstvom šikovných riešení.

Combo v mnohom kopíruje úspešných bratov, čo nie je zlé 46 fotografií v galérii Combo v mnohom kopíruje úspešných bratov, čo nie je zlé Zdroj: Marek Pokrývka

Tento automobil má rodinu jednoducho v krvi a záujemcovia pri ňom konečne nemusia robiť žiadne veľké kompromisy z hľadiska vybavenia. Svojou ponukou sa van pokojne môže porovnávať s bežnými osobnými modelmi. Druhou stranou mince sú financie, bohatá nádielka dokáže cenu vyhnať dosť vysoko. Najmä v kombinácii s naftovým motorom. Ten sa zasa odvďačí adekvátnou silou a spotrebou paliva, ktorá je napriek stavbe vozidla slušná.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 499 cm3
Max. výkon
96 kW/130 k
pri otáčkach
3 750/min
Max. krútiaci moment
300 Nm
pri otáčkach
1 750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 403 mm
Šírka
1 848 mm
Výška
1 841 mm
Rázvor náprav
2 785 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 430 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 505 kg
Užitočná hmotnosť
675 kg
Celková hmotnosť
2 105 kg
Objem batožinového priestoru
597/2 126 l
Objem palivovej nádrže
50 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
184 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,4 s
Spotreba
Mesto - normovaná
4,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,2 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,3 l/100 km
Mesto - počas testu
6,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
115 g/km
Emisná norma
Euro 6d-Temp
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 12 990 €
Základná cena verzie
od 19 290 €
Cena testovaného exemplára
23 590 €

Video
Najnovšie články
Častá chyba vodičov: Čo robia pri tankovaní zle?

Honda vyrába v Swindone viac ako 100 000 modelov Civic pre globálny trh. Je to jej jediná továreň v Európskej únii (EÚ).

Honda oznámila zatvorenie britskej fabriky

Jedným z dôvodom je spomaľujúca sa čínska ekonomika, ako aj napätie v obchodných vzťahoch s USA.

Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese

Kompakt bude opäť dostupný aj s naftovým agregátom, výber ponúknu okrem toho prevodovky i karosérie.

Ford Focus ST: 280 koní v benzínovej verzii

Severský elektromobil ukázal tvar diódových koncových svetiel. Disponovať by mal výkonom 400 koní a operačným systémom Android.

Polestar 2: Odhalenie ešte vo februári

Holandsko je druhý rok za sebou krajinou, ktorá je najlepšie pripravená na príchod autonómnych vozidiel. Ďalšie priečky obsadili Singapur a Nórsko.

Autonómne autá môžu výrazne znížiť počet nehôd

Pilotný obrázok naznačuje, že septembrový únik fotky SUV-kupé bol autentický. Navonok by vozidlo nemalo vychádzať z portfólia Seat.

Cupra avizuje nové SUV: Čo to bude?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×