Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda3: Aký výkon bude mať Skyactiv-X?

Japonský kompakt bude stáť rovnako s obomi karosériami, hatchback ponúkne aj pohon oboch náprav. Vybavenie je bohaté už v základe.
2 15 príspevkov 12.02.2019 / Marek Pokrývka

Na novembrovom autosalóne v Los Angeles debutovala štvrtá generácia typu Mazda3. Kompakt prišiel s evolúciu dizajnového jazyka Kodo a pozornosť vzbudil implementáciou dávnejšie avizovaného motora Skyactiv-X. Ten vďaka revolučnej technológii spaľovania kombinuje výhody zážihových a vznetových jednotiek. Agregát zatiaľ detailne nepoznáme, čosi nové však vieme.

Revolučnú pohonnú jednotku Skyactiv-X dostanú výhradne verzie GT 2 fotografie v galérii Revolučnú pohonnú jednotku Skyactiv-X dostanú výhradne verzie GT Zdroj: Mazda

Viaceré zahraničné stránky priniesli v ostatných dňoch správu o základných parametroch zaujímavej strojovne. Pátranie po zdroji informácií nás prekvapilo, ide totiž o slovenský cenník platný od 1. januára. Aký výkon bude mať novinka podľa neho? Maximom má byť hodnota 133 kW (181 k), pričom krútiaci moment dosiahne vrchol na úrovni 222 Nm.

Zdvihový objem prvého motora Skyactiv-X zatiaľ nepoznáme, no neoficiálne zdroje hovoria o klasickej koncepcii dvojlitrového štvorvalca. Na rozdiel od väčšiny súčasných agregátov má byť atmosférický. Japonská automobilka ho bude kombinovať s manuálnou i automatickou prevodovkou, pričom v prípade hatchbacku k nemu ponúkne aj pohon všetkých kolies.

Oba karosárske varianty sa na našom trhu predávajú od 19 990 eur 2 fotografie v galérii Oba karosárske varianty sa na našom trhu predávajú od 19 990 eur Zdroj: Mazda

Práve dostupnosť verzií AWD je rozdielom medzi dvomi karosériami z cenového hľadiska. Sedan totiž nie je o nič drahší než jeho súrodenec, oba modely sa u nás budú predávať od necelých 20-tisíc. Najdrahší člen ponuky stojí 29 290 eur. Ide o variant označený ako Skyactiv-X181 AWD AT GT Plus, ktorého vybavenie obsahuje adaptívne LED svetlomety, tmavé 18-palcové kolesá, bezkľúčový systém, vyhrievanie predných sedadiel i volantu, dvojzónovú klímu, zadnú kameru a ďalšie detaily.

Mazda avizuje pre Ženevu záhadné SUV

Druhý člen novej generácie vozidiel značky využije dospelejšiu verziu jazyka Kodo i modernú architektúru, dostane aj motor Skyactiv-X.

Namiesto dlhého zoznamu opcií ponúka Mazda pre svoj kompakt iba špeciálne lakovanie a niekoľko samostatných balíkov. Platí to pre verzie GT poháňané práve motorom Skyactiv-X, ale tiež lacnejšie modely s klasickým benzínovým alebo naftovým srdcom. Tie vyvažujú vyššiu cenu oproti konkurencii výbavou. Štandardne majú mnohé očakávané prvky, ale tiež diódové svetlá, head-up displej, digitálny prístrojový panel, adaptívny tempomat a navigačný systém. Kompletný cenník nájdete tu.


Video
Najnovšie články
Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese

Kompakt bude opäť dostupný aj s naftovým agregátom, výber ponúknu okrem toho prevodovky i karosérie.

Ford Focus ST: 280 koní v benzínovej verzii

Severský elektromobil ukázal tvar diódových koncových svetiel. Disponovať by mal výkonom 400 koní a operačným systémom Android.

Polestar 2: Odhalenie ešte vo februári

Holandsko je druhý rok za sebou krajinou, ktorá je najlepšie pripravená na príchod autonómnych vozidiel. Ďalšie priečky obsadili Singapur a Nórsko.

Autonómne autá môžu výrazne znížiť počet nehôd

Pilotný obrázok naznačuje, že septembrový únik fotky SUV-kupé bol autentický. Navonok by vozidlo nemalo vychádzať z portfólia Seat.

Cupra avizuje nové SUV: Čo to bude?

Kalifornský elektromobil sa vyhol tvrdému stretu so šoférom idúcim na červenú, rýchlosť brzdenia naznačuje zásah bezpečnostného systému.

Tesla asi zabránila kolízii: Blesková reakcia

Situácia na ropných trhoch pripomína horskú dráhu. Raz nahor, raz nadol. Tentokrát sa zdá, že marec veľa radosti neprinesie.

Benzín a nafta: Čaká vodičov drahá jar?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×