Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda3: Aký výkon bude mať Skyactiv-X?

Japonský kompakt bude stáť rovnako s obomi karosériami, hatchback ponúkne aj pohon oboch náprav. Vybavenie je bohaté už v základe.
2 15 príspevkov 12.02.2019 / Marek Pokrývka

Na novembrovom autosalóne v Los Angeles debutovala štvrtá generácia typu Mazda3. Kompakt prišiel s evolúciu dizajnového jazyka Kodo a pozornosť vzbudil implementáciou dávnejšie avizovaného motora Skyactiv-X. Ten vďaka revolučnej technológii spaľovania kombinuje výhody zážihových a vznetových jednotiek. Agregát zatiaľ detailne nepoznáme, čosi nové však vieme.

Revolučnú pohonnú jednotku Skyactiv-X dostanú výhradne verzie GT 2 fotografie v galérii Revolučnú pohonnú jednotku Skyactiv-X dostanú výhradne verzie GT Zdroj: Mazda

Viaceré zahraničné stránky priniesli v ostatných dňoch správu o základných parametroch zaujímavej strojovne. Pátranie po zdroji informácií nás prekvapilo, ide totiž o slovenský cenník platný od 1. januára. Aký výkon bude mať novinka podľa neho? Maximom má byť hodnota 133 kW (181 k), pričom krútiaci moment dosiahne vrchol na úrovni 222 Nm.

Zdvihový objem prvého motora Skyactiv-X zatiaľ nepoznáme, no neoficiálne zdroje hovoria o klasickej koncepcii dvojlitrového štvorvalca. Na rozdiel od väčšiny súčasných agregátov má byť atmosférický. Japonská automobilka ho bude kombinovať s manuálnou i automatickou prevodovkou, pričom v prípade hatchbacku k nemu ponúkne aj pohon všetkých kolies.

Oba karosárske varianty sa na našom trhu predávajú od 19 990 eur 2 fotografie v galérii Oba karosárske varianty sa na našom trhu predávajú od 19 990 eur Zdroj: Mazda

Práve dostupnosť verzií AWD je rozdielom medzi dvomi karosériami z cenového hľadiska. Sedan totiž nie je o nič drahší než jeho súrodenec, oba modely sa u nás budú predávať od necelých 20-tisíc. Najdrahší člen ponuky stojí 29 290 eur. Ide o variant označený ako Skyactiv-X181 AWD AT GT Plus, ktorého vybavenie obsahuje adaptívne LED svetlomety, tmavé 18-palcové kolesá, bezkľúčový systém, vyhrievanie predných sedadiel i volantu, dvojzónovú klímu, zadnú kameru a ďalšie detaily.

Mazda avizuje pre Ženevu záhadné SUV

Druhý člen novej generácie vozidiel značky využije dospelejšiu verziu jazyka Kodo i modernú architektúru, dostane aj motor Skyactiv-X.

Namiesto dlhého zoznamu opcií ponúka Mazda pre svoj kompakt iba špeciálne lakovanie a niekoľko samostatných balíkov. Platí to pre verzie GT poháňané práve motorom Skyactiv-X, ale tiež lacnejšie modely s klasickým benzínovým alebo naftovým srdcom. Tie vyvažujú vyššiu cenu oproti konkurencii výbavou. Štandardne majú mnohé očakávané prvky, ale tiež diódové svetlá, head-up displej, digitálny prístrojový panel, adaptívny tempomat a navigačný systém. Kompletný cenník nájdete tu.


Video
Najnovšie články
Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028

Partnerstvo s Volvom a Daimlerom sa čínskej automobilke Geely zjavne vypláca, aj vďaka nemu vlani zarobila oveľa viac.

Čínskemu Geely sa vlani darilo, zarobil viac

Čínsky elektrický sedan má výkon 163 koní a vyberať si pri ňom možno z dvoch akumulátorov. Ten väčší ponúkne dojazd 500 kilometrov.

Geely GE11: Pôjde o prelomový model?

Modernizácia kompaktného SUV-kupé prináša najmä upravenú prednú časť, no dotkla sa aj zadku, interiéru či ponuky motorov.

Mercedes GLC Coupé: Ide po stopách brata

General Motors napokon ustúpil Donalda Trumpa a na rozdiel od predchádzajúcich plánov mieni investovať aj v USA do vývoja elektromobilu.

GM ustúpil tlaku, mieni investovať aj v USA

Slovenský Volkswagen sa rozhodol vypomôcť maďarským kolegom v Audi Hungaria, kam poslal vyše stovku ľudí. Tí však zostávajú zamestnanci VW Slovakia so všetkými...

VW Slovakia vyslal časť zamestnancov do Maďarska

Madrid sa stal ukážkou, ktorá ženie vodu na mlyn mestám zvažujúcim zákaz vjazdu vozidiel do kritických oblastí. Španieli však z centra vykázali komplet všetky...

Keď Madrid vykázal autá z centra, emisie klesli o 38 %
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×