Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru Legacy: Na scénu sa vracia turbo

VIDEO
Siedme vydanie japonského sedanu pôsobí vďaka decentným úpravám dizajnu ako facelift predchodcu, ale má novú platformu, interiér i motory.
13 11.02.2019 / Marek Pokrývka

Februárový autosalón v Chicagu býva zväčša doménou amerických značiek, no nájdu sa aj výnimky. Pred piatimi rokmi tam napríklad debutovalo Subaru Legacy šiestej generácie. Japonská automobilka pritom nedávno prezradila, že nástupcu chce predviesť na rovnakom mieste. Svoj sľub v týchto dňoch naplnila svetovou premiérou siedmeho vydania sedanu.

Legacy absolvovalo na prvý pohľad iba decentnú retuš 13 fotografií v galérii Legacy absolvovalo na prvý pohľad iba decentnú retuš Zdroj: Subaru

Z dizajnového hľadiska došlo pri novinke k opatrným zmenám, ktoré by bolo možné označiť skôr za facelift. Mnohé rysy vozidla zostali zachované. Reálne však došlo k výmene valnej väčšiny exteriérových dielcov, napríklad maska chladiča prišla o výrazný rám. Tvarovo mierne upravené svetlomety majú vylepšené vnútornosti. Retuš zasiahla nárazníky i spätné zrkadlá. Ani zozadu nebola nejaká zásadná, opäť možno hovoriť iba o kozmetických úpravách.

Opačná situácia nastala v interiéri, ten je totiž kompletne prepracovaný. Obsahuje výraznejšie tvarované sedadlá, panely dverí i palubnú dosku. Tej môže dominovať vertikálne orientovaný displej, ktorý má priemer 11,6 palca a zahŕňa ovládanie klimatizácie. Okrem toho obsahuje množstvo moderných funkcií. Kabína pôsobí na prvý pohľad luxusnejšie vďaka odlišným materiálom, navyše má byť priestrannejšia a lepšie odizolovaná. Samozrejmosťou je bohaté vybavenie. Nechýba už zavedená bezpečnostná technológia EyeSight, ktorá využíva dve kamery za čelným sklom. Batožinový priestor sedanu pojme 427 litrov.

Kokpit japonského vozidla sa zmenil na nepoznanie 13 fotografií v galérii Kokpit japonského vozidla sa zmenil na nepoznanie Zdroj: Subaru

Technický základ auta tvorí architektúra Subaru Global Platform, ktorá prináša výrazné zlepšenie v celkovej tuhosti. Oproti predchodcovi je pevnejšia v niektorých ohľadoch až o 100%. Automobilka kompletne prepracovala podvozok, zásahy sa dotkli geometrie, stabilizátorov i pružín s tlmičmi. Nevyhli sa im ani brzdy. Štandardným vybavením typickým pre túto značku sú nielen motory s protibežnými piestami, ale tiež symetrický pohon všetkých kolies a bezstupňová prevodovka.

Extrém so Subaru: Ktorý model je najlepší?

Kompletné portfólio Subaru sme testovali za polárnym kruhom. Ktorý model skutočne stojí za pozornosť? Odhalili sme najvšestrannejšie auto v japonskej ponuke.

Štandardne bude nové Legacy poháňať známy atmosférický štvorvalec s objemom 2,5 litra. Vďaka úpravám ponúkne teraz najvyšší výkon 182 koní v imperiálnych jednotkách, po prevode do metrickej sústavy ide o 136 kW (185 k). Alternatívou k tomuto motoru bol doteraz 3,6-litrový šesťvalcový agregát. Z ponuky vypadáva, na scénu sa totiž vracia turbo.

Okrem interiéru prešla veľkými úpravami aj technika 13 fotografií v galérii Okrem interiéru prešla veľkými úpravami aj technika Zdroj: Subaru

Sedan má byť dostupný aj s 2,4-litrovým prepĺňaným motorom, ktorý debutoval pod kapotou SUV Ascent. Jeho naladenie sa nezmenilo. Americká filiálka preň uvádza maximum 260 koní, v nami zaužívaných jednotkách ide o 194 kW (264 k). Krútiaci moment dosahuje 375 Nm. Subaru predpokladá, že zrýchlenie na 60 míľ za hodinu (96 km/h) zvládne Legacy s týmto srdcom za 6,1 sekundy. Špičková verzia v USA ponesie prívlastok XT, jej cenu má výrobca spresniť pred jesenným štartom predaja. S návratom japonského sedanu do európskych obchodov nateraz nemusíme rátať.


Video
Najnovšie články
Náš názor: Deň, keď sa Bratislava zastavila

Mitsubishi opäť stavilo na klasickú stratégiu a navonok kompletne mení model ASX, tešiť sa môžeme aj na nové motory. Na jednu oblasť auta však Japonci, zdá sa,...

Mitsubishi ASX: Dizajn sa mení na nepoznanie

Vodič sedanu Mazda3 sa bežný incident rozhodol riešiť tak, že zastavil a vytvoril veľmi nebezpečnú situáciu.

Kanaďan sa chcel hádať uprostred diaľnice

Dvojica príbuzných modelov má štandardne výkon 353 kW (480 k), no k dispozícii bude aj v silnejšom vyhotovení Competition.

BMW X3 M a X4 M: Maximálne až 510 koní

Nový model GP vznikne v limitovanej sérii 3 000 kusov. Tvarovo sa inšpiruje štúdiou, pričom jeho výkon presiahne 221 kW (300 k).

MINI ohlásilo svoje najdivokejšie auto

Rannou nepríjemnosťou v zime sa stáva námraza na čelnom skle. Komu sa nechce škrabať, siahne po tekutom rozmrazovači. Mnohé sľubujú rýchlu pomoc. Dokážu však...

Test rozmrazovačov: Ktorý vám uľahčí život?

Návšteva servisu je činnosť, s ktorou človek musí rátať už pri kúpe nového auta. Mimo bežných prehliadok však majitelia očakávajú minimálny čas strávený bez...

Návštevy servisu: Tieto autá ich mali najviac
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×