Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Subaru Legacy: Na scénu sa vracia turbo

VIDEO
Siedme vydanie japonského sedanu pôsobí vďaka decentným úpravám dizajnu ako facelift predchodcu, ale má novú platformu, interiér i motory.
13 9 príspevkov 11.02.2019 / Marek Pokrývka

Februárový autosalón v Chicagu býva zväčša doménou amerických značiek, no nájdu sa aj výnimky. Pred piatimi rokmi tam napríklad debutovalo Subaru Legacy šiestej generácie. Japonská automobilka pritom nedávno prezradila, že nástupcu chce predviesť na rovnakom mieste. Svoj sľub v týchto dňoch naplnila svetovou premiérou siedmeho vydania sedanu.

Legacy absolvovalo na prvý pohľad iba decentnú retuš 13 fotografií v galérii Legacy absolvovalo na prvý pohľad iba decentnú retuš Zdroj: Subaru

Z dizajnového hľadiska došlo pri novinke k opatrným zmenám, ktoré by bolo možné označiť skôr za facelift. Mnohé rysy vozidla zostali zachované. Reálne však došlo k výmene valnej väčšiny exteriérových dielcov, napríklad maska chladiča prišla o výrazný rám. Tvarovo mierne upravené svetlomety majú vylepšené vnútornosti. Retuš zasiahla nárazníky i spätné zrkadlá. Ani zozadu nebola nejaká zásadná, opäť možno hovoriť iba o kozmetických úpravách.

Opačná situácia nastala v interiéri, ten je totiž kompletne prepracovaný. Obsahuje výraznejšie tvarované sedadlá, panely dverí i palubnú dosku. Tej môže dominovať vertikálne orientovaný displej, ktorý má priemer 11,6 palca a zahŕňa ovládanie klimatizácie. Okrem toho obsahuje množstvo moderných funkcií. Kabína pôsobí na prvý pohľad luxusnejšie vďaka odlišným materiálom, navyše má byť priestrannejšia a lepšie odizolovaná. Samozrejmosťou je bohaté vybavenie. Nechýba už zavedená bezpečnostná technológia EyeSight, ktorá využíva dve kamery za čelným sklom. Batožinový priestor sedanu pojme 427 litrov.

Kokpit japonského vozidla sa zmenil na nepoznanie 13 fotografií v galérii Kokpit japonského vozidla sa zmenil na nepoznanie Zdroj: Subaru

Technický základ auta tvorí architektúra Subaru Global Platform, ktorá prináša výrazné zlepšenie v celkovej tuhosti. Oproti predchodcovi je pevnejšia v niektorých ohľadoch až o 100%. Automobilka kompletne prepracovala podvozok, zásahy sa dotkli geometrie, stabilizátorov i pružín s tlmičmi. Nevyhli sa im ani brzdy. Štandardným vybavením typickým pre túto značku sú nielen motory s protibežnými piestami, ale tiež symetrický pohon všetkých kolies a bezstupňová prevodovka.

Extrém so Subaru: Ktorý model je najlepší?

Kompletné portfólio Subaru sme testovali za polárnym kruhom. Ktorý model skutočne stojí za pozornosť? Odhalili sme najvšestrannejšie auto v japonskej ponuke.

Štandardne bude nové Legacy poháňať známy atmosférický štvorvalec s objemom 2,5 litra. Vďaka úpravám ponúkne teraz najvyšší výkon 182 koní v imperiálnych jednotkách, po prevode do metrickej sústavy ide o 136 kW (185 k). Alternatívou k tomuto motoru bol doteraz 3,6-litrový šesťvalcový agregát. Z ponuky vypadáva, na scénu sa totiž vracia turbo.

Okrem interiéru prešla veľkými úpravami aj technika 13 fotografií v galérii Okrem interiéru prešla veľkými úpravami aj technika Zdroj: Subaru

Sedan má byť dostupný aj s 2,4-litrovým prepĺňaným motorom, ktorý debutoval pod kapotou SUV Ascent. Jeho naladenie sa nezmenilo. Americká filiálka preň uvádza maximum 260 koní, v nami zaužívaných jednotkách ide o 194 kW (264 k). Krútiaci moment dosahuje 375 Nm. Subaru predpokladá, že zrýchlenie na 60 míľ za hodinu (96 km/h) zvládne Legacy s týmto srdcom za 6,1 sekundy. Špičková verzia v USA ponesie prívlastok XT, jej cenu má výrobca spresniť pred jesenným štartom predaja. S návratom japonského sedanu do európskych obchodov nateraz nemusíme rátať.


Video
Najnovšie články
Nissan a Renault prehodnocujú svoju alianciu

Nový americký sedan si živú premiéru odbije v New Yorku, do predaja sa dostane s benzínovým štvorvalcom i šesťvalcom.

Cadillac CT5: Zastúpi sedany ATS i CTS

Americká spoločnosť plánuje na autosalóne predstaviť omladenú verziu existujúceho vozidla i nový koncept, ktorý nesie podpis Pininfarina.

Karma avizuje pre Šanghaj dve premiéry

Ministerstvo financií zrejme môže byť spokojné s príjmami z elektronického mýta za nákladné vozidlá. Vo februári sa vybralo vyše 17 miliónov, čo je viac než...

Príjmy z mýta rastú, najviac platia cudzinci

Havarijný stav mostov zjavne nie je len lokálnym fenoménom u nás. Podľa aktuálnych informácií z Česka tam totiž majú rovnaký problém: v zúfalom stave je vyše 1...

Stovky českých mostov sú v havarijnom stave

Firmy už pred rokmi rozčúlili verejnosť, keď schvaľovali šéfom vysoké platy, hoci zisky klesali. V podobnom duchu je to teraz vo Forde, ktorého šéf Jim Hackett...

Šéf Fordu zarobil viac, i keď firma peniaze stratila

Rast cien ropy brzdia obavy zo stavu svetovej ekonomiky, čo nahráva do karát motoristom. Minimálne tým, že zdražovanie je zatiaľ len kozmetické.

Benzín a nafta: Ďalší vývoj je vo hviezdach
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×