Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi TT RS: Omladenie špičkovej verzie

Športové vyhotovenie vozidla prešlo detailnými dizajnovými úpravami, technickej stránky sa modernizácia takmer nedotkla.
38 4 príspevky 08.02.2019 / Marek Pokrývka

V druhej polovici minulého leta Audi omladilo dizajnovú ikonu konca 90. rokov menom Audi TT. Pri príležitosti dvadsiatych narodenín štýlového vozidla jemne upravila dizajn, motory vybavila časticovým filtrom a zlepšila aj ďalšie časti techniky. Facelift vtedy nezasiahol špičkovú verziu nesúcu prívlastok RS. Automobilka ju virtuálne odhalila v týchto dňoch, pričom nijak neprekvapila.

Vrchol modelového radu je opäť dostupný aj v otvorenej forme 38 fotografií v galérii Vrchol modelového radu je opäť dostupný aj v otvorenej forme Zdroj: Audi

Športový model dostupný ako roadster i kupé dostal mierne prepracovaný predný nárazník a tiež prítlačné krídlo, ktoré má odlišné zakončenia. Súčasťou zmien sú tri nové laky i disky kolies. Diódové svetlomety zostali navonok nezmenené, na želanie sú opäť v ponuke inteligentnejšie exempláre s technológiou Matrix i koncové OLED svetlá.

Popri dvoch odtieňoch karosérie sa farebné spektrum zmenilo aj v interiéri, disponovať môže dvomi rôznymi úrovňami balíka RS Design. Ten vnáša do interiéru život kontrastným prešívaním a lakovanými panelmi korešpondujúcimi s exteriérom. V minimalistickom športovo pôsobiacom kokpite nesmú chýbať ani karbónové obklady.

Pre interiér si možno objednať nové kontrastné vyhotovenia 38 fotografií v galérii Pre interiér si možno objednať nové kontrastné vyhotovenia Zdroj: Audi

Omladenie špičkovej verzie auta prinieslo aj aktuálnu verziu infotainmentu, ktorá lepšie rozumie hovorenému slovu a zahŕňa pripojenie LTE. Samozrejmosťou je množstvo on-line funkcií. Jednou z odstupných opcií je vylepšené ozvučenie Bang & Olufsen dosahujúce výkon 680 wattov.

Audi TT: Facelift na 20. narodeniny

Základné línie karosérie ponechal Ingolstadt nedotknuté, pôvodné sú dokonca aj diódové svetlá. Benzínové motory dostali časticové filtre.

Technická stránka zostala viac-menej nedotknutá. Srdcom modelu TT RS zostáva prepĺňaný päťvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra disponujúci okrem zaujímavého charakteru výkonom rovných 400 koní, čo je 294 kW. Krútiaci moment benzínového agregátu vrcholí na hodnote 480 Nm. Kombinácia silného motora s rýchlou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies znamená šprint na 100 km/h len za 3,7 sekundy a najvyššiu rýchlosť 250 km/h (za príplatok 280 km/h).

Zozadu možno omladený variant spoznať najmä podľa krídla 38 fotografií v galérii Zozadu možno omladený variant spoznať najmä podľa krídla Zdroj: Audi

Audi TT RS príde s mierne omladenou fazónou do predaja počas jari, minimálne na európskych trhoch. Presnejší dátum zatiaľ nepoznáme. No známe sú základné ceny, kupé by mali v našich končinách stáť najmenej 67 700 eur. Kabriolet pôjde za 70 500 eur bez príplatkov.


Video
Najnovšie články
Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese

Kompakt bude opäť dostupný aj s naftovým agregátom, výber ponúknu okrem toho prevodovky i karosérie.

Ford Focus ST: 280 koní v benzínovej verzii

Severský elektromobil ukázal tvar diódových koncových svetiel. Disponovať by mal výkonom 400 koní a operačným systémom Android.

Polestar 2: Odhalenie ešte vo februári

Holandsko je druhý rok za sebou krajinou, ktorá je najlepšie pripravená na príchod autonómnych vozidiel. Ďalšie priečky obsadili Singapur a Nórsko.

Autonómne autá môžu výrazne znížiť počet nehôd

Pilotný obrázok naznačuje, že septembrový únik fotky SUV-kupé bol autentický. Navonok by vozidlo nemalo vychádzať z portfólia Seat.

Cupra avizuje nové SUV: Čo to bude?

Kalifornský elektromobil sa vyhol tvrdému stretu so šoférom idúcim na červenú, rýchlosť brzdenia naznačuje zásah bezpečnostného systému.

Tesla asi zabránila kolízii: Blesková reakcia

Situácia na ropných trhoch pripomína horskú dráhu. Raz nahor, raz nadol. Tentokrát sa zdá, že marec veľa radosti neprinesie.

Benzín a nafta: Čaká vodičov drahá jar?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×