Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mazda6 2.0 Wagon: Absolútna harmónia

FOTO
Segment D nie je ani zďaleka len o manažérskych sedanoch. Práve naopak, bodujú tu aj kombi. Mazda nedávno svojmu zástupcovi v tejto kategórii dopriala nenápadný facelift. Ako sa na aute prejavil? Vylieči jeho nedostatky?
63 35 príspevkov 07.02.2019 / Filip Kadlečík

Len máloktorá značka sa v posledných rokoch môže pochváliť takým rastom imidžu ako japonská Mazda. Všetko pritom začalo aktuálnou generáciou modelu “6”, teda sedanom, resp. kombi, segmentu D. Revolúcia sa odvtedy tiahla naprieč celým portfóliom automobilky a dnes sa vďaka nej autá japonskej značky radia medzi najkrajšie bez ohľadu na konkurenciu.

Predné svetlá dostali pokročilú aktívnu LED techniku 63 fotografií v galérii Predné svetlá dostali pokročilú aktívnu LED techniku Zdroj: Filip Kadlečík

Úspešná Mazda6 už za sebou má poctivo odslúžených niekoľko rokov a napriek postupnému každoročnému vylepšovaniu už prišiel čas na výraznejší zásah zo strany výrobcu. Japonci preto svojej vlajkovej lodi dopriali decentný facelift, ktorý ju mal posunúť na novú úroveň. Podarilo sa to, alebo už šestka konkurencii nestíha?

Nestarnúca estetika

Možno na to nevyzerá, no Mazda6 je vo svojej tretej generácii na trhu už od roku 2012. Sedem rokov služby musí zákonite ublížiť každému modelu, šestke sa však zjavne darí držať si povestnú japonskú dlhovekosť. Aj po dlhom čase je stále krásna a to aj (či najmä?) vo vyhotovení kombi. Verte alebo nie, v skutočnosti za tie roky taktiež prešla svojim, aj keď nenápadným, vývojom a od prvého vydania tretej generácie by ste ju odlíšili bez problémov.

Na zadnej časti sa menil v podstate len nárazník, škoda, že ju Mazda neprepracovala viac 63 fotografií v galérii Na zadnej časti sa menil v podstate len nárazník, škoda, že ju Mazda neprepracovala viac Zdroj: Filip Kadlečík

To, že vek je len číslo, dokazuje aj najnovší facelift tohto modelu. Opäť bol len decentný, tentokrát však ide o trefu do čierneho. Strohé tvary predného nárazníka, upravená čelná maska a prepracované reflektory ešte viac zvýrazňujú jednoduché a pritom vynikajúco premyslené línie kombi. Škoda, že podobný update sa neodohral i v zadnej časti, jediným zásahom tu je úprava zadného nárazníka. Wagon však aj tak vyzerá vynikajúco, takmer kompletné ponechanie zadnej časti nám prekáža predovšetkým kvôli neľahkému odlíšeniu od áut modelového roku 2018.

Kompletný redizajn a zušľachtenie

V interiéri už Japonci zvolili úplne odlišný prístup a prekopali ho takmer od základov. Práve kabína bola v minulosti často kritizovaným prvkom šestky, v minulosti sa nám napríklad nepáčil jednoduchý výklopný štít head-up displeja, ktorý tu pôsobil nepatrične. Dnes však už je len históriou a spolu s ním sa vytráca prakticky i akákoľvek iná kritika.

Minimalistický interiér je funkčný a efektný 63 fotografií v galérii Minimalistický interiér je funkčný a efektný Zdroj: Filip Kadlečík

Mazda do vynovenej šestky zainvestovala, citeľné to je na každom centimetri interiéru. Ak by ste na volant dali trojcípu hviezdu, štyri kruhy alebo bavorskú vrtuľku, laik by vám bez problémov uveril, že sedí v nemeckej prémiovke. Kompletne celá časť kabíny, s ktorou človek bežne prichádza do kontaktu, je odetá do kože. V našom prípade dokonca do bielej, čo je síce extrémne nepraktické, no neuveriteľné sexy.

Kožou sú potiahnuté výplne dverí, polovica palubnej dosky, stredový tunel a samozrejme aj odvetrávané a vyhrievané pohodlné kreslá s elektrickým ovládaním a pamäťou na dve pozície. Tam, kde nie je koža, nájdete kvalitné plasty či kov. Za takúto materiálovú kompozíciu kabíny sa Japonci rozhodne hanbiť nemusia, v tejto cenovej kategórii ide o husársky kúsok.

Predné kreslá sú prekvapivo pohodlné 63 fotografií v galérii Predné kreslá sú prekvapivo pohodlné Zdroj: Filip Kadlečík

Prítomnosť kože a príjemných materiálov pritom nie je len samoúčelným predvádzaním. Napríklad o čalúnený stredový tunel si vodič i spolujazdce môžu pohodlne oprieť nohu bez akýchkoľvek bolestí i na dlhších trasách. Mazda môže byť podľa nás hrdá aj na dizajn, ktorý kokpitu nadelila. Celá predná časť auta má čisté línie a vyznáva jednoduchý, no pritom efektný, vzhľad.

Test Mazda6 Wagon: Stále má čo ponúknuť

Japonské kombi sme pred príchodom omladenej verzie preverili so silnejším dieselom, ktorý prináša nadpriemernú dynamiku a prijateľnú spotrebu.

Čo sa priestorovej ponuky týka, tú modernizácia nijak zvlášť neovplyvnila. Dospelá posádka má dostatok priestoru aj v druhom rade sedadiel, batožinový priestor i naďalej ponúka priemerných 522 litrov kapacity. Menšia jaskyňa vzadu však má jednoznačné pozitívum - výrazne prispieva k vyváženým a harmonickým proporciám exteriéru vozidla.

Technologický update

Dnes už je zvykom, že facelift prináša predovšetkým technologické vylepšenia. Šestka nie je výnimkou. Ako prvá vám do očí padne čiastočne digitálna prístrojová doska. Stredný “analógový” budík je tu kompletne digitálny a prispôsobiteľný. Ide o príjemné riešenie, ktoré bude vyhovovať konzervatívnym i viac otvoreným vodičom.

Head-up displej už sa premieta priamo na čelné sklo 63 fotografií v galérii Head-up displej už sa premieta priamo na čelné sklo Zdroj: Filip Kadlečík

Všetci určite ocenia vylepšený head-up displej, ktorý sa dnes už premieta priamo na povrch čelného skla. Odpadá tak potreba využívania plastového štítu na jeho zobrazovanie. Ďalšou zásadnou zmenou sú vylepšené predné reflektory, ktoré disponujú aktívnymi diódami. Vďaka tomu máte za tmy možnosť svietiť si diaľkovými prakticky neustále a auto si samé manažuje, kam lúče pošle a kde už prekážajú iným vodičom. Samozrejme, nevie to tak detailne, ako napríklad Mercedes či BMW, ide však o viac než dostatočné riešenie, ktoré je určite finančne menej náročné.

Facelift sa nijak výraznejšie nedotkol infotainmentu či jeho ovládania. Na jednu stranu je to dobrá správa - kruhový ovládač na stredovom tuneli naďalej patrí medzi TOP riešenia automobilového trhu. Na druhú stranu by však systém najmä pri roztržitom zaobchádzaní zniesol i výkonnejší hardvér, ktorý by sa postaral o rýchlejšiu odozvu.

Digitálna prístrojovka je decentne zapracovaná a na prvý pohľad sa dá ťažko odhaliť 63 fotografií v galérii Digitálna prístrojovka je decentne zapracovaná a na prvý pohľad sa dá ťažko odhaliť Zdroj: Filip Kadlečík

Mazda má obrovský benefit v tom, že ponúka jednu funkciu, ktorú ostatní vytrvalo ignorujú. Keď raz vypnete systém štart-stop, zostane neaktívny aj pri ďalšom naštartovaní. To isté platí i o systéme udržiavania v jazdných pruhoch. Tohto asistenta máme vo všeobecnosti veľmi radi, keď však človek dlhšie jazdí po užších okresných cestách, príde na to, že sa až príliš často približuje k vodiacim čiaram cesty. To sa štandardne tomuto systému nepáči a často protestuje. Tu si ho môžete jednoducho vypnúť aj na týždeň, mesiac či rok a budete od neho mať pokoj. Akonáhle budete na diaľnici pokojne si ho môžete zapnúť. Inde vás však obťažovať nemusí.

Mazda6: Zatiaľ bez motora SkyActiv-X

Facelift priniesol početné kozmetické i technické úpravy, ktoré platia pre kombi i sedan. Dátum spustenia predaja nepoznáme.

Ku štandardnej bezpečnostnej výbave vo verzii Revolution TOP patria napríklad aktívne hlavové opierky vodiča a spolujazdca, imobilizér, bezkľúčové zamykanie Smart Card s automatickým zamykaním, adaptívny tempomat, inteligentný brzdový asistent, sledovanie mŕtveho uhlu, systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, systém na prevenciu čelného nárazu do rýchlosti 80 km/h či dokonca aj systém na prevenciu zadného nárazu do rýchlosti 30 km/h.

Delikátne jazdné vlastnosti

Máloktoré auto je k vodičovi a posádke tak prívetivé, ako táto Mazda. Šestka má vynikajúco naladený komfortný podvozok, ktorý však zvláda aj športové zaobchádzanie. Po facelifte je po stránke univerzálnosti a pohodlia navyše ešte lepší, vymenené a prepracované sú tu nielen tlmiče, ale i stabilizátory. Pocit pohodlia ešte umocňuje bohatšia izolácia, ktorá kabínu po akustickej stránke takmer odreže nielen od motora, ale i celého okolitého sveta.

Dvojliter japonskému kombi stačí, výnimočnú dynamiku pri akcelerácii však očakávať netreba 63 fotografií v galérii Dvojliter japonskému kombi stačí, výnimočnú dynamiku pri akcelerácii však očakávať netreba Zdroj: Filip Kadlečík

Pod kapotou testovaného vozidla s obchodným označením Mazda6 2.0 Skyactiv-G Wagon Revolution TOP pracoval silnejší variant benzínového dvojlitra ladený na 121 kW (165 k) a 210 Nm. Stovku podľa meraní Mazdy zhltne za približne 9,4 sekundy a tento údaj zodpovedá aj reálnym pocitom. Šestka nie je obzvlášť dynamická, no na cestách sa ani náhodou nestratí. Problémy sme nemali ani s občasným predbiehaním, motoru vysoké otáčky chutia a dostáva v nich príjemný zvuk.

Nová Mazda6: Magický motor i hybridné verzie

Aktuálna Mazda6 už v rámci tretej generácie prekonala niekoľko kozmetických vylepšení, na trhu je už od roku 2012. Podľa automobilovej matematiky to znamená jediné - je čas na zmenu a tá by mohla...

Pri Mazde6 by sme neočakávali agresivitu a krk-lámajúce šprinty. Jej atmosférické agregáty obľubujú najmä pokojnú jazdu s občasným výrazným zrýchlením a presne to sa do reálnej premávky aj hodí. Rýchlosť auta koniec-koncov neznamená len schopnosť šprintovať po rovinke. Tento D-čkový kombík je rýchly a sebavedomý najmä v zákrutách.

Manuál? Ak radíte radi, rozhodne po ňom siahnite - ide o delikatný zážitok 63 fotografií v galérii Manuál? Ak radíte radi, rozhodne po ňom siahnite - ide o delikatný zážitok Zdroj: Filip Kadlečík

Riadenie či odozva volantu tu nepatria na automobilový Olymp, aj tie sa však po facelifte zlepšili. Naopak, nič sa nemenilo na vynikajúcej kulise radiacej páky manuálnej prevodovky. Po nedávnych skúsenostiach s väčším dvaapollitrom spojeným s automatom by sme bez zaváhania siahli po automate, ak však máte radi manuál, toto auto naplní všetky vaše chúťky. Prevody sú relatívne krátke, čo umocňuje jazdné zážitky, no mierne škodí na diaľnici. Motor pri rýchlosti 130 km/h točí zbytočne vysoké otáčky, aj keď si prekvapivo zachováva vynikajúcu spotrebu paliva.

Väčšia investícia len na začiatku

Mazdu6 v plnej výbave, takú, ako sme testovali my, môžete na slovenskom trhu aktuálne kúpiť za 33 230 eur. Už základná výbava, ktorá sa cenovo pohybuje na úrovni 26 760 však ponúkne veľké množstvo technologických vychytávok, nie je ale dostupná so silnejším dvojlitrom. S cenou problém nemáme, Japonec za ňu ponúkne adekvátnu mieru luxusu, komfortu a priestoru.

Takéto detaily v D-segmente nie sú úplnou samozrejmosťou 63 fotografií v galérii Takéto detaily v D-segmente nie sú úplnou samozrejmosťou Zdroj: Filip Kadlečík

S autami segmentu D sa zvykne spájať i vyššia spotreba, ide predsa o vozidlá s plnotučnými rozmermi. Šestka s dvojlitrom naplnená výbavou až po strop sa blíži k hranici 1,5 tony, s nadváhou teda problém nemá. Jej atletické proporcie pekne odzrkadľuje aj priemerná spotreba agregátu. S ľahkou nohou sme s ňou v kombinovanom cykle počas testu dokázali jazdiť s apetítom 6,8 l/100 km.

Benzín z nádrže najrýchlejšie ubúda v meste, kde si ho šestka cucne viac než osem litrov na každých sto kilometrov. Lepšie sme na tom boli na diaľnici, tam aerodynamické kombi jazdilo so spotrebou na úrovni 6,9 l/100 km. Na vidieku tento údaj ešte klesol na hodnotu 5,3 l/100 km. Aj vďaka rozumnej spotrebe sa kúpy Mazdy6 netreba obávať, nákladmi na jazdu vás nezruinuje. My by sme o naftovej alternatíve premýšľali len v prípade, že by bol podmienkou pohon všetkých kolies. Ten totiž aktuálne Japonci spájajú len so vznetovou dva-dvojkou.

Absolútna harmónia

Mazda6 je špecifická v tom, že pôsobí ako dokonale vyvážené auto. Nehovoríme pritom len o jazdných vlastnostiach. Istý druh pokoja a harmónie sála aj z minimalistického interiéru a všetky tieto pocity ešte umocňuje tichý chod vozidla. Na šestke bolo ťažké hľadať chyby už v minulosti, tento facelift navyše väčšinu z nich poslal do histórie.

Nestarnúca estetika - Mazda6 je aj naďalej krásnym zástupcom segmentu D 63 fotografií v galérii Nestarnúca estetika - Mazda6 je aj naďalej krásnym zástupcom segmentu D Zdroj: Filip Kadlečík

Pri kúpe tohto automobilu by nám v hlave vŕtala len jediná vec - neoplatí sa už rovno rozhodnúť pre motorizáciu 2.5 Skyactiv s výkonom 143 kW (194 k), za ktorú sa v porovnaní s výkonnejšie ladeným dvojlitrom pripláca len 1 200 eur? Odpoveď prinesieme už čoskoro v teste sedanu, ktorý bol vybavený práve týmto agregátom a samočinnou prevodovkou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
121 kW/165 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
210 Nm
pri otáčkach
4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 805 mm
Šírka
1 840 mm
Výška
1 480 mm
Rázvor náprav
2 750 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 466 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 541 kg
Užitočná hmotnosť
576 kg
Celková hmotnosť
2 042 kg
Objem batožinového priestoru
522/1 648 l
Objem palivovej nádrže
62 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
214 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,4 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
8,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,5 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,3 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
148 g/km
Emisná norma
Euro 6d Temp
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 26 790 €
Základná cena verzie
od 32 090 €
Cena testovaného exemplára
33 230 €

Video
Najnovšie články
Kuriózny policajt v ČR: Nenechajte sa napáliť

Predsedníčku ŽSK Eriku Jurinovú poslanci splnomocnili podpísať Zmluvu o návratnej finančnej výpomoci medzi Ministerstvom financií SR a ŽSK

Žilinský kraj chystá opravu ciest a mostov

Britská firma komplexne zreštaurovala kupé z roku 1953, len práce na jeho karosérii trvali vyše 1 200 hodín. Teraz si veterána možno kúpiť.

Na predaj je bezchybná Lancia Aurelia

Na záberoch zachytených v továrni môžeme vidieť viaceré detaily, okrem toho potvrdzujú prípravu drsnejšieho vyhotovenia Competition.

Silné BMW X5 M na prvých fotografiách

Model ŠKODA 1000 MB patrí k míľnikom v takmer 124-ročnej histórii mladoboleslavskej automobilky. Progresívne riešený automobil vznikal špičkovými technológiami...

Legendárny model škodovky oslavuje 55. výročie

Vo vyše trojročnom procese padlo rozhodnutie. Pekinský justičný orgán sa priklonil na stranu zahraničnej firmy, Landwind X7 má skončiť.

Prelomový verdikt súdu: Stop pre čínsky Evoque

Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami bude podľa NDS robiť koncesionár v rámci výstavby križovatky D4/D1. Obchádzkové trasy budú tvoriť...

Diaľnica medzi BA a TT má byť rozšírená v roku 2028
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×