Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf GTI TCR: Pritvrdzuje hru

Nedá sa povedať, že by bol Golf GTI Performance pomalý. A teraz si predstavte, že si môžete kúpiť GTI, ktoré má ešte o 45 koní viac!
7 07.02.2019 / inzercia

Ak ste boli na nitrianskom autosalóne, určite vám neunikol zaujímavý športový Golf na stánku Volkswagenu. Bola to čerstvá novinka – koncept Golf GTI TCR. Mal zaujímavé polepy karosérie, športové sedadlá a motor s výkonom 290 koní. Našťastie to bol jeden z tých konceptov, s ktorými to automobilka myslela vážne. A tak len pár mesiacov po výstavnej premiére sa do cenníkov a katalógov Volkswagenu dostáva model s názvom Golf GTI TCR a vy si ho môžete kúpiť.

Ak ste si mysleli, že produkčná verzia bude nikoľkonásobne nudnejšia, než koncept... nuž, našťastie ste sa mýlili. Volkswagen Golf GTI TCR totiž poháňa motor 2,0 TSI s maximálným výkonom až 213 kW (290 koní). Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 370 Nm. GTI TCR sa dodáva iba s robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Aj vďaka nej a vďaka systému Launch Control dokáže GTI TCR vyšprintovať z 0 na 100 km/h len za 5,6 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, avšak na požiadanie je možné túto hranicu posunúť na 260 km/h. To znamená, že Golf GTI TCR je najrýchlejší Golf všetkých čias. Zároveň je to najrýchlejší momentálne vyrábaný Volkswagen. Slušné, nie?

7 fotografií v galérii Zdroj: Volkswagen

Golf GTI TCR si však svoje meno požičal z pretekov Touring Car Racing a preto sa jeho schopnosti ani zďaleka nekončia pri zrýchľovaní v priamke. Má špeciálne nastavený podvozok s prekalibrovanými adaptívnymi tlmičmi a pružinami, aby došlo k výraznejšiemu odľahčovaniu zadných kolies pri brzdení. Tak môže vodič s vypnutým ESP (áno, dá sa úplne deaktivovať) prirodzenejšie vchádzať do zákruty a vyhnúť sa nedotáčavému šmyku. GTI TCR má navyše spevnenú karosériu, aby mohol podvozok precíznejšie pracovať. O poriadne spomalenie sa starajú špeciálne brzdy s vŕtanými dvojdielnymi kotúčmi. Pre lepšiu trakciu na výjazdoch zo zákrut inžinieri prekalibrovali dokonca aj predný samosvorný diferenciál. V príplatkovej výbave nájdete aj ultraľahké 19“ disky obuté do semislick pneumatík Michelin Pilot Sport CUP 2. Je teda zjavné, že Golf GTI TCR to s jazdením na okruhu myslí vážne.

7 fotografií v galérii Zdroj: Volkswagen

Aby ste si GTI TCR nepomýlili s klasickým GTI, je vybavený výraznejšími spojlermi, difúzorom, zníženými prahmi a decentným krídlom na piatych dverách. A ten polep, čo bol na koncepte je k dispozícii tiež. Do vnútra sa dostali športové anatomické sedadlá s unikátnym vzhľadom, ktoré sú čalúnené špeciálnym mikrovláknom. Výnimočný efekt završuje športový volant so zvýraznenou stredovou polohou a perforovanými bočnými časťami, a bezpečnostné pásy s dvoma červenými pásikmi po krajoch. A cena? V Nemecku sa začína na 38 950 Eur, pričom v základe sú aj LED svetlá, Active Info Display, Front Assist a mnoho ďalšieho.

Viac informácii, testy a zaujímavé fotografie nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk


Video
Najnovšie články
Slabý február hlásia všetky európske automobilky

Koncom mesiaca by malo podľa neoficiálnych zdrojov debutovať SUV-kupé značky Porsche, aktuálne sa objavil jeho náčrt.

Cayenne Coupé: Je toto oficiálna skica?

Príchod elektromobilov a brexit poriadne otriasajú európskym automobilovým trhom. Po Volkswagene je ďalšou obeťou Ford, ktorý na starom kontinente zruší tisíce...

Ford berie červené pero: V Nemecku prepustí tisíce ľudí

Predaj koncernu Volkswagen vo februári klesol. Hlavným dôvodom bolo oslabenie čínskeho trhu.

Február bol slabý nielen pre Škodu, ale aj pre VW

Ak si bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn myslel, že dieselgate sa už pre neho skončil, mýlil sa. Spolu s koncernom aj on osobne čelí žalobu pre burzový...

Burzový dozor v USA žaluje VW a Martina Winterkorna

Upravené kupé disponuje prepĺňaným osemvalcom, vďaka ktorému má štvrť míle zhltnúť v priebehu 9,7 sekundy.

Corvette Grand Sport: 1 008 koní v praxi

Kupé mixujúce retro rysy s modernými riešeniami technicky vychádza z Lamborghini, oproti nemu však stojí takmer trojnásobok.

Ares Panther: De Tomaso pre 21. storočie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×