Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf GTI TCR: Pritvrdzuje hru

Nedá sa povedať, že by bol Golf GTI Performance pomalý. A teraz si predstavte, že si môžete kúpiť GTI, ktoré má ešte o 45 koní viac!
7 07.02.2019 / inzercia

Ak ste boli na nitrianskom autosalóne, určite vám neunikol zaujímavý športový Golf na stánku Volkswagenu. Bola to čerstvá novinka – koncept Golf GTI TCR. Mal zaujímavé polepy karosérie, športové sedadlá a motor s výkonom 290 koní. Našťastie to bol jeden z tých konceptov, s ktorými to automobilka myslela vážne. A tak len pár mesiacov po výstavnej premiére sa do cenníkov a katalógov Volkswagenu dostáva model s názvom Golf GTI TCR a vy si ho môžete kúpiť.

Ak ste si mysleli, že produkčná verzia bude nikoľkonásobne nudnejšia, než koncept... nuž, našťastie ste sa mýlili. Volkswagen Golf GTI TCR totiž poháňa motor 2,0 TSI s maximálným výkonom až 213 kW (290 koní). Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 370 Nm. GTI TCR sa dodáva iba s robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Aj vďaka nej a vďaka systému Launch Control dokáže GTI TCR vyšprintovať z 0 na 100 km/h len za 5,6 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, avšak na požiadanie je možné túto hranicu posunúť na 260 km/h. To znamená, že Golf GTI TCR je najrýchlejší Golf všetkých čias. Zároveň je to najrýchlejší momentálne vyrábaný Volkswagen. Slušné, nie?

7 fotografií v galérii Zdroj: Volkswagen

Golf GTI TCR si však svoje meno požičal z pretekov Touring Car Racing a preto sa jeho schopnosti ani zďaleka nekončia pri zrýchľovaní v priamke. Má špeciálne nastavený podvozok s prekalibrovanými adaptívnymi tlmičmi a pružinami, aby došlo k výraznejšiemu odľahčovaniu zadných kolies pri brzdení. Tak môže vodič s vypnutým ESP (áno, dá sa úplne deaktivovať) prirodzenejšie vchádzať do zákruty a vyhnúť sa nedotáčavému šmyku. GTI TCR má navyše spevnenú karosériu, aby mohol podvozok precíznejšie pracovať. O poriadne spomalenie sa starajú špeciálne brzdy s vŕtanými dvojdielnymi kotúčmi. Pre lepšiu trakciu na výjazdoch zo zákrut inžinieri prekalibrovali dokonca aj predný samosvorný diferenciál. V príplatkovej výbave nájdete aj ultraľahké 19“ disky obuté do semislick pneumatík Michelin Pilot Sport CUP 2. Je teda zjavné, že Golf GTI TCR to s jazdením na okruhu myslí vážne.

7 fotografií v galérii Zdroj: Volkswagen

Aby ste si GTI TCR nepomýlili s klasickým GTI, je vybavený výraznejšími spojlermi, difúzorom, zníženými prahmi a decentným krídlom na piatych dverách. A ten polep, čo bol na koncepte je k dispozícii tiež. Do vnútra sa dostali športové anatomické sedadlá s unikátnym vzhľadom, ktoré sú čalúnené špeciálnym mikrovláknom. Výnimočný efekt završuje športový volant so zvýraznenou stredovou polohou a perforovanými bočnými časťami, a bezpečnostné pásy s dvoma červenými pásikmi po krajoch. A cena? V Nemecku sa začína na 38 950 Eur, pričom v základe sú aj LED svetlá, Active Info Display, Front Assist a mnoho ďalšieho.

Viac informácii, testy a zaujímavé fotografie nájdete na stránke www.volkswagenblog.sk


Video
Najnovšie články
Dopyt po autách v Číne pokračuje v poklese

Kompakt bude opäť dostupný aj s naftovým agregátom, výber ponúknu okrem toho prevodovky i karosérie.

Ford Focus ST: 280 koní v benzínovej verzii

Severský elektromobil ukázal tvar diódových koncových svetiel. Disponovať by mal výkonom 400 koní a operačným systémom Android.

Polestar 2: Odhalenie ešte vo februári

Holandsko je druhý rok za sebou krajinou, ktorá je najlepšie pripravená na príchod autonómnych vozidiel. Ďalšie priečky obsadili Singapur a Nórsko.

Autonómne autá môžu výrazne znížiť počet nehôd

Pilotný obrázok naznačuje, že septembrový únik fotky SUV-kupé bol autentický. Navonok by vozidlo nemalo vychádzať z portfólia Seat.

Cupra avizuje nové SUV: Čo to bude?

Kalifornský elektromobil sa vyhol tvrdému stretu so šoférom idúcim na červenú, rýchlosť brzdenia naznačuje zásah bezpečnostného systému.

Tesla asi zabránila kolízii: Blesková reakcia

Situácia na ropných trhoch pripomína horskú dráhu. Raz nahor, raz nadol. Tentokrát sa zdá, že marec veľa radosti neprinesie.

Benzín a nafta: Čaká vodičov drahá jar?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×