Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Európsky VW Passat: Facelift bol hĺbkový

VIDEO
Omladenie bestselleru vidieť najmä pod povrchom, popri jemnom osviežení dizajnu prinieslo upravený interiér i modernejšie motory.
55 06.02.2019 / Marek Pokrývka

V priebehu ostatných mesiacoch prebehli dve premiéry týkajúce sa populárneho typu Passat. Uprostred októbra debutovala jeho nová generácia na čínskej pôde, pred niekoľkými týždňami ho nasledoval celkom samostatný model pre Spojené štáty. Teraz konečne prišiel na rad európsky variant. Žiadna radikálna prestavba sa v jeho prípade nekoná, navonok prichádza iba decentný facelift. V skutočnosti však bol hĺbkový.

Navonok neprešiel Passat žiadnymi veľkými zmenami 55 fotografií v galérii Navonok neprešiel Passat žiadnymi veľkými zmenami Zdroj: Volkswagen

K očakávanej premene tváre v štýle väčšiny nedávno uvedených produktov značky nedošlo. Maska chladiča zasahuje do predného nárazníka len o štipku hlbšie než doteraz a obsahuje odlišnú výplň. Jej susedom sú upravené svetlomety s výraznejším zoseknutím vo vnútornej časti. Na želanie môžu byť kompletne diódové s technológiou IQ.Light využívajúcou 44 segmentov na jednej strane a uvedenou na type Touareg, ktorý pripomína tiež grafika zadných svetiel.

Nový volant i moderné technológie

Vlajkové SUV nemeckého výrobcu evokuje aj centrálny nápis Passat na veku batožinového priestoru. Nárazníky nemohli pri zmenách chýbať, vo všetkých verziách majú prepracované tvary. V prípade modelu R-Line je súčasťou zadného dielca imitácia štvorice výfukových koncoviek. Blatníky vypĺňajú nové disky kolies s priemerom 17 až 19 palcov, kým paletu lakov obohatili odtiene Lapiz Blue, Bottlegreen a Sandgold.

Omladenie zasiahlo všetky verzie, aj kombi Alltrack 55 fotografií v galérii Omladenie zasiahlo všetky verzie, aj kombi Alltrack Zdroj: Volkswagen

Modernizáciou prechádzajú všetky tri hlavné varianty bestselleru, teda klasický sedan, kombi označené ako Variant i jeho terénna odroda Alltrack. Súčasťou je tiež plug-in hybrid GTE, ktorý možno spoznať najmä podľa diódových segmentov v tvare písmena C po stranách predného nárazníka. Aj ostatné vyhotovenia tohto VW majú svoje špecifiká.

Kabína ušla nejakým radikálnym rezom. Detailným zásahom je odstránenie už klasických analógových hodín na palubnej doske, ktoré nahradilo tlačidlo výstražných svetiel doplnené podsvieteným nápisom Passat. Šetrenie na neočakávaných miestach? Prekvapením je aj volant s kapacitnými ovládačmi, ten môže novinke závidieť aj Touareg disponujúci dlhé roky používaným exemplárom známym napr. z typu Golf.

Interiér dostal nové materiály, volant a lepšie displeje 55 fotografií v galérii Interiér dostal nové materiály, volant a lepšie displeje Zdroj: Volkswagen

Plne digitálny prístrojový panel poznáme už z minulosti, tentokrát však Volkswagen použil modernú koncernovú verziu. To isté platí o infotainmente MIB3 so štandardným 6,5-palcovým displejom. Na výber je však aj osem palcov a vrchol tvorí 9,2-palcová obrazovka už známa z viacerých vozidiel skupiny VW. Tej muselo uvoľniť miesto viacero fyzických tlačidiel.

VW Passat: Nová generácia pre Ameriku

Nemecký sedan dostal prepracovanú karosériu i interiér, platforma však zostala zachovaná. Jedinou voľbou je prepĺňaný dvojliter.

Elektronická armáda zahŕňa SIM kartu, sieť Wi-Fi, pokročilé hlasové ovládanie či bezdrôtové rozhranie Apple CarPlay. Na palube môže byť tiež systém Travel Assist, teda čiastočne autonómny režim jazdy. Krok s dobou držia pripojenia USB-C, rôznorodé on-line funkcie cez Volkswagen We či možnosť používania smartfónu ako kľúča. O dobrú náladu sa postará osvetlenie s 30 farbami, ale tiež ozvučenie Dynaudio s výkonom 700 wattov. Mnohé materiály boli vymenené.

V znamení emisných noriem

Pod kapotu sa nasťahovalo kompletné portfólio motorov s filtrom pevných častíc. Tvoria ho tri benzínový štvorvalce a štyri naftové, alternatívou je plug-in hybrid. Z neho prevzali všetky modely elektromechanické brzdové servo. Prináša nielen lepšie reagujúci adaptívny tempomat, ale tiež rýchlejšiu reakciu bŕzd a tým pádom vyššiu úroveň bezpečnosti.

Plug-in hybrid je naďalej verný štvorvalcu 1.4 TSI 55 fotografií v galérii Plug-in hybrid je naďalej verný štvorvalcu 1.4 TSI Zdroj: Volskwagen

Model GTE disponoval týmto prvkom už pred faceliftom, v rámci neho dostal akurát väčšiu batériu. Namiesto kapacity 9,9 kWh má teraz rovných 13 kilowatthodín. Tým sa dojazd natiahol na 55 km, kým doteraz to bola oficiálne päťdesiatka. Reálny nárast je však väčší. Nový údaj totiž vychádza z normy WLTP, kým pre modernizáciou to bolo podľa NEDC. V tom prípade by šlo o asi 70 kilometrov. Samotný pohon zostal zachovaný, v službe zostáva pomaly končiaci motor 1.4 TSI i šesťstupňová prevodovka DSG. Celkový výkon plug-in hybridu opäť charakterizuje špičková hodnota 160 kW (218 k).

V prípade klasických zážihových modelov ponúka Passat na výber medzi agregátom 1.5 TSI naladeným na 110 kW (150 k) a dvomi odlišnými verziami dvojlitra. Ten ponúkne 140 kW (190 k) alebo až rovných 200 kW (272 k), čím tvorí v tomto smere špičku palety. Najdôležitejšou novinkou na strane nafty je enormne populárny motor 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k), ktorý dostal prívlastok Evo. Svoju predchádzajúcu verziu prekonáva emisiami oxidu uhličitého nižšími o 10 g/km.

Predaj omladeného modelu sa má spustiť v máji 55 fotografií v galérii Predaj omladeného modelu sa má spustiť v máji Zdroj: Volkswagen

Naftu okrem toho zastupujú tri ďalšie pohonné jednotky. Najslabším členom rodiny je model 1.6 TDI produkujúci 88 kW (120 k), vyššie je klasický dvojlitrový turbodiesel s maximom 140 kW (190 k). Vrcholom je dvakrát prepĺňaná verzia ponúkajúca 176 kW (240 k). Všetky vyhotovenia spĺňajú emisnú normu Euro 6d-Temp, kým model GTE dokonca plnú 6d nastupujúce v roku 2021.

Zmeny najmä pod povrchom

Ako ukazuje technická stránka, napriek iba jemnému osvieženiu vzhľadu bola modernizácia komplexná. Volkswagen ju plánuje naživo uviesť počas ženevského autosalóna. Omladené verzie plánuje začať predávať v máji, o cenách zatiaľ nehovorí. Popri obchodnom štarte prinesie jar aj ďalší významný moment. Z fabrických pásov zíde Passat, ktorý bude niesť číslo 30 miliónov.


Video
Najnovšie články
Náš názor: Deň, keď sa Bratislava zastavila

Mitsubishi opäť stavilo na klasickú stratégiu a navonok kompletne mení model ASX, tešiť sa môžeme aj na nové motory. Na jednu oblasť auta však Japonci, zdá sa,...

Mitsubishi ASX: Dizajn sa mení na nepoznanie

Vodič sedanu Mazda3 sa bežný incident rozhodol riešiť tak, že zastavil a vytvoril veľmi nebezpečnú situáciu.

Kanaďan sa chcel hádať uprostred diaľnice

Dvojica príbuzných modelov má štandardne výkon 353 kW (480 k), no k dispozícii bude aj v silnejšom vyhotovení Competition.

BMW X3 M a X4 M: Maximálne až 510 koní

Nový model GP vznikne v limitovanej sérii 3 000 kusov. Tvarovo sa inšpiruje štúdiou, pričom jeho výkon presiahne 221 kW (300 k).

MINI ohlásilo svoje najdivokejšie auto

Rannou nepríjemnosťou v zime sa stáva námraza na čelnom skle. Komu sa nechce škrabať, siahne po tekutom rozmrazovači. Mnohé sľubujú rýchlu pomoc. Dokážu však...

Test rozmrazovačov: Ktorý vám uľahčí život?

Návšteva servisu je činnosť, s ktorou človek musí rátať už pri kúpe nového auta. Mimo bežných prehliadok však majitelia očakávajú minimálny čas strávený bez...

Návštevy servisu: Tieto autá ich mali najviac
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×