Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mountune vytvoril vlastný Focus RS500

Keďže fabrický model sa zatiaľ nekoná, iniciatívu prevzal úpravca. Výkon prepĺňaného štvorvalca vytiahol na 294 kW (400 k).
1 2 príspevky 05.02.2019 / Marek Pokrývka

Napriek vlaňajšej premiére štvrtej generácie typu Focus nie je celkom jednoznačné, že predchodca už povedal svoje posledné slovo. Ford totiž dávnejšie testoval ostrejšiu verziu modelu RS. Predpokladalo sa, že pôjde o pokračovanie limitovaného modelu  označeného číslom 500. Zrealizuje sa tento projekt? To zatiaľ nevieme, náplasť zaň však ponúka tuner Mountune.

Modifikovanú verziu hatchbacku ženie vpred rovných 400 koní

Špecialista na produkty Modrého oválu vytvoril vlastný Focus RS500 na základe jeho končiacej podoby. Na starší variant odkazuje nielen číslom na piatych dverách, ale tiež kombináciou matného čierneho laku a obdobne sfarbených diskov kolies. Tieto však majú leštený lem. Karoséria zostala takmer sériová, výnimkou je veľký výrez v predných blatníkoch.

Pôvodný fabrický model priniesol zvýšenie výkonu z 224 kW (305 k) až na 257 kW (350 k) a špekulovalo sa, že v prípade tretej generácie bude prírastok obdobný. Chytil sa toho aj úpravca. Prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2,3 litra vyladil tak, aby dosahoval špičkové parametre na úrovni 294 kW (400 k) a 560 Nm. Na výber sú pritom dve naladenia. Balíky sú označené m400R a m400X, druhý menovaný má ponúkať lepšiu odozvu i priebeh hodnôt. No najskôr na úkor spotreby.

Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.

V rámci úprav Mountune výrazne prepracoval elektronické srdce vozidla a dokáže ponúknuť nastavenie obmedzovaču otáčok, schopnosť preraďovania pod plným plynom i prístup k rôznym dátam. Samotné softvérové zásahy pritom stoja len 595 libier (asi 680 eur). Cenu kompletu s číslom 500 nepoznáme a otázna zostáva aj stratégia automobilky v prípade jeho uvedenia. Hierarchicky nižšie postavený model ST už totiž čoskoro dostane ďalšiu generáciu.

Focus Media

Video
Najnovšie články
V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku

Nemecký elektrický hatchback bude mať digitálny prístrojový panel rozdelený na tri segmenty a netradičný ovládač prevodovky.

Volkswagen ID.3: Prvý pohľad do interiéru
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×