Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Čo čaká Slovákov? Scala v základe a prvé ceny

FOTO
Predaj Škody Scala na Slovensku sa zatiaľ nezačína, v Českej Republike však už zverejnili konfigurátor a ceny dvoch výbav. Čo čaká slovenských záujemcov?
7 21 príspevkov 28.01.2019 / Filip Kadlečík

Škoda Rapid sa už čoskoro definitívne odoberie do automobilového dôchodku. Mladá Boleslav koncom roka 2018 predstavila jeho nástupcu, model Scala. Novinka sa od Rapidu v mnohom odlišuje, inde si je zasa podobná. Škoda však sľubuje úplne iný zážitok z jazdy - po technickej stránke nemá mať s liftbackom nič spoločné, kompletne odlišný bude aj interiér. V porovnaní s dosluhujúcim kompaktom má byť Scala o level lepšia, nebude však omnoho vyššia aj cenovka?

Škoda Scala Ambition 7 fotografií v galérii Škoda Scala Ambition Zdroj: Škoda

Slovenské ceny zatiaľ známe nie sú a tak skoro ani nebudú. Inšpiráciou nám však môže byť český trh, na ktorom už Škoda svoje karty položila na stôl. Aktuálne najlacnejšia Scala s motorom 1.0 TSI ladeným na 85 kW (115 k) a manuálnym šesťstupňom vo výbave Ambition tam stojí v prepočte podľa dnešného kurzu približne 15 370 eur. Dá sa očakávať, že u nás bude snaha túto sumu stlačiť pod hranicu pätnástich tisícok.

V ČR sa aspoň nateraz Scala ponúka len vo variantoch Ambition a Style, ktoré bežne reprezentujú strednú a vyššiu výbavu. Základná verzia Active známa z iných modelov v portfóliu aspoň nateraz chýba. Aktuálne najdrahšia Scala má pod kapotou agregát 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) spojený so sedemstupňovou DSG prevodovkou. Za ten si Mladá Boleslav aktuálne pýta v prepočte približne 20 625 eur. O pár stoviek je lacnejšia motorizácia 1,5 TSI 110 kW (150 k) s DSG7 a totožnou výbavou Style.

Škoda Scala Style s kompletnou príplatkovou výbavou 7 fotografií v galérii Škoda Scala Style s kompletnou príplatkovou výbavou Zdroj: Škoda

V českom konfigurátore sme cenu Scaly so všetkými možnými príplatkami dokázali vyhnať približne na 28 500 eur. To už však okrem virtuálneho prístrojového štítu, príplatkového infotainmentu či vyhrievaného čelného skla mala aj kožené sedadlá, adaptívny tempomat a všetky ponúkané asistenčné systémy vrátane drobných doplnkov typu skladacieho ťažného zariadenia.

Škoda Scala: Ako veľmi sa odlišuje od Rapidu?

Po debute Škody Scala sa ukázalo, že napriek očakávaniam totálneho odpútania od Rapidu ešte stále nesie niektoré prvky typické pre dosluhujúci Spaceback. V názornom porovnaní si môžete pozrieť, aké...

Pozreli sme sa aj na vizuálne rozdiely medzi základnou a plnou výbavou českého kompaktu. Porovnať si ich koniec-koncov na priložených fotografiách v našej galérii môžete aj sami. Je škoda, že verzia Ambition neponúkne multifunkčný volant či automatickú klimatizáciu. Scala v základe výrazne utrpí aj čo sa imidžu týka, absencia príplatkovej farby, zliatinových diskov kolies či moderných full-LED svetlometov sa na nej chtiac-nechtiac prejaví. Ako túto zmenu hodnotíte vy? Ide o príliš veľký skok? Dajte nám vedieť v diskusii.


Video
Najnovšie články
Slovenský Aeromobil má nových investorov

Jedno z vrcholných podujatí motoristickej sezóny na okruhu SLOVAKIA RING prichádza začiatkom júla: FIA Majstrovstvá Európy preteky ťahačov (FIA ETRC) ako OMV...

Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu SLOVAKIA RING

Česká fabrika Hyundai v Nošoviciach má za sebou úspešný a ziskový rok. V najbližšom období však očakáva problémy na trhu a v predstihu znižuje výrobu.

Nošovický Hyundai prosperuje, očakáva však problémy

Dočkali sme sa. Z SUV-kupé je legitímny trend a teraz sa jedno z nich bude môcť vybrať aj do tvrdého off-roadu.

Extrémne SUV-kupé: GLE do ťažkého terénu?

Renault postupne omladzuje modelové portfólio. Po novej generácii Clia na rad prichádza modernizovaný elektromobil. Model Zoe si množstvo vychytávok požičal...

Facelift pre Renault Zoe: Dojazd sa blíži ku 400 km

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×