Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zhotoviteľ tunela Višňové nevie stavbu dokončiť

Minister dopravy Árpád Érsek je presvedčený, že zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala nevie túto stavbu dokončiť. Ministerstvo hľadá nové možnosti a nebojí sa prípadných súdnych sporov.
1 príspevok 23.01.2019 / TASR

Potvrdzuje sa, že zhotoviteľ úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala nevie túto stavbu dokončiť. Rezort dopravy preto hľadá spôsob, aby sa tento diaľničný úsek dostaval do obdobia, kým sú k dispozícii eurofondy. Skonštatoval to v utorok minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že ministerstvo je pripravené aj na prípadné súdne spory.

Šéf rezortu dopravy podotkol, že v týchto dňoch na stavbe pracovalo okolo 31 ľudí, pričom podľa neho by tam malo v súčasnej situácii pracovať približne 500 zamestnancov. "Kapacitne táto firma vyčerpala 78 percent dní, čo sa týka stavby, ale vyčerpala len okolo 40 percent finančných prostriedkov, ktoré sú s touto stavbou spojené. Tam je obrovský nepomer," zdôraznil s tým, že ďalšie míľniky budú meškať minimálne rok. "Čiže toto už je na hrane toho, že nestihnú stavbu dokončiť títo zhotovitelia," dodal.

O tom, čo bude s touto stavbou, sa podľa neho rozhodne do konca februára. Ministerstvo hľadá spôsob, ako dokončiť stavbu do roku 2023, kým sú k dispozícii európske fondy. Kroky rezortu sú pritom podľa Érseka konzultované aj s Európskou komisiou (EK). "Keď dôjde k tomu, že sa budeme súdiť, nech sa páči, sme pripravení, ale ide o to, aby ľudia čo najrýchlejšie dostali do prevádzky túto diaľnicu, ktorá je veľmi dôležitá," poznamenal minister.

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s daňou z pridanej hodnoty, diaľničný úsek buduje združenie firiem Salini Impregilo a Dúha. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Extrémna špecialita: 400 koní pre Hyundai i30 N

PRVÁ JAZDA Druhá generácia modelu CLA prichádza vo veľkom štýle. Nadupaný kompakt ponúka to najlepšie, čo dnes do auta týchto rozmerov viete namontovať...

Jazda s novým CLA: Technologický koncert

Okrem tria sériových modelov prezentovala automobilka dva koncepty, s ktorými tiež ráta do budúcnosti. Finálne produkty sa asi objavia iba v Číne.

Volkswagen uviedol v Šanghaji až päť SUV

VW Slovakia v snahe o optimalizáciu výroby bude postupne rušiť pracovné miesta, čo sa dotkne niekoľkých tisícov zamestnancov. Fabrika zároveň spustila internú...

Bratislavský Volkswagen zruší tisíce pracovných miest

Biturbo osemvalec dostupný v dvoch naladeniach zostal zachovaný, zmeny sa však okrem exteriérového dizajnu dotkli aj podvozka páru SUV.

Mercedes-AMG: Nový make-up pre GLC 63

Prechod na platformu CMP prinesie výrazné hmotnostné úspory, vďaka ktorým základná hodnota podlezie magickú jednu tonu.

Opel Corsa je aktuálne na veľkej diéte

Rapid nahrádza hatchback, ktorý spúšťa v rámci značky revolúciu. Prináša svieži dizajn karosérie i interiéru a moderné technológie.

Škoda Scala: Česi mieria kompaktom ozaj presne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×