Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Citroën C5 Aircross: Vieme slovenské ceny

Nové francúzske SUV ponúkne bohatý základ, ktorého súčasťou sú aj tlmiče s hydraulickými dorazmi. Na výber budú štyri motory a tri úrovne vybavenia.
7 10 príspevkov 22.01.2019 / Marek Pokrývka

Na čínskej pôde predvlani debutoval Citroën C5 Aircross, ktorý zaujal okrem dizajnu najmä komfortne ladeným pružením využívajúcim patentované hydraulické dorazy. Francúzi už vtedy avizovali dostupnosť vozidla v Európe. V ostatných týždňoch ho začali oficiálne uvádzať do predaja a výnimkou nie je ani tuzemský trh. Dnes už vieme aj slovenský ceny novinky.

Na náš trh prichádza francúzska novinka Citroën C5 Aircross 7 fotografií v galérii Na náš trh prichádza francúzska novinka Citroën C5 Aircross Zdroj: Citroën

SUV spadajúce svojou 4,5-metrovou dĺžkou stále do kompaktnej časti segmentu bude v našich končinách dostupné s kvartetom motorov. Benzínovú ponuku má tvoriť dobre známy trojvalec PureTech so zdvihovým objemom 1,2 litra a maximom 96 kW (130 k), o stupeň vyššie sa postaví 1,6-litrový štvorvalec dosahujúci 133 kW (180 k). Pri nafte sa tieto špičkové výkony opakujú. Dostupnejší bude agregát BlueHDi s objemom 1,5 litra a pre náročnejších Citroën ponúkne dvojliter.

Výkonnejšie zážihové i vznetové verzie dostanú štandardne osemstupňovú automatickú prevodovku. Pre slabší turbodiesel má byť opciou, inak bude mať klasický šesťstupňový manuál. Trojvalec sa musí spoľahnúť výhradne na ručné radenie. Všetky modely majú pohon predných kolies, so systémom 4x4 sa neráta. Jeho absenciu aspoň čiastočne nahradí technika Grip Control.

Charakteristický štýl má nielen karoséria SUV, ale aj interiér 7 fotografií v galérii Charakteristický štýl má nielen karoséria SUV, ale aj interiér Zdroj: Citroën

Slovenskí zákazníci dostanú na výber z troch úrovní, pričom nebudú limitovaní výberom pohonnej jednotky. Už v základe označenom ako Live môžu rátať s hydraulickými dorazmi tlmičov, LED denným svietením, 17-palcovými diskami kolies či zadnými parkovacími senzormi. Nechýba množstvo bezpečnostných systémov, tempomat, ani rozoznávane dopravných značiek, v interiéri budú tri posuvné zadné sedadlá, manuálna klimatizácia či 8-palcový dotykový displej.

Citroën C5 Aircross: Dizajnový originál

Francúzske SUV si ponechalo množstvo zaujímavých tvarov prezentovaných konceptom, stáť má na rovnakej platforme ako Peugeot 3008.

K bohatému štandardu doplní prostredné vybavenie Feel o palec väčšie ráfiky, predné ultrazvukové snímače, digitálnu prístrojovú dosku, diódové osvetlenie kabíny, dvojzónovú klímu, sledovanie mŕtveho uhla a ďalšie detaily. V špičkovej verzii Shine prídu na palubu plne diódové svetlomety a akustické predné bočné sklá, ale tiež navigácia, bezkľúčové rozhranie, parkovacia kamera, adaptívny tempomat, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, elektrické veko batožinového priestoru či systém indukčného nabíjania mobilného telefónu.

Batožinový priestor má variabilný objem 580 až 720 litrov 7 fotografií v galérii Batožinový priestor má variabilný objem 580 až 720 litrov Zdroj: Citroën

Citroën C5 Aircross ponúkne na výber sedem farieb karosérie a tri balíky kontrastných detailov, v interiéri bude na výber dovedna päť vyhotovení. Na výber má byť aj viacero príplatkov. Ide napríklad o metalický alebo perleťový lak, otvárateľnú panoramatickú strechu, sústavu štyroch kamier či nezávislé kúrenie, ktoré má byť k dispozícii len pre naftové verzie.

Na slovenskom trhu nesie SUV štandardnú základnú cenu 21 490 eur, aktuálne však importér ponúka celoplošný bonus 1 500 eur. Štartovaciu priečku tým stláča tesne pod magických 20-tisíc. Zmestil sa pod ňu model Live s motorom PureTech 130, opačnú stranu cenníka tvorí variant Shine vybavený naftovým dvojlitrom. Za ten zaplatí záujemca minimálne 31 990 eur.

Slovenský cenník nového modelu Citroën C5 Aircross 7 fotografií v galérii Slovenský cenník nového modelu Citroën C5 Aircross Zdroj: Citroën


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×