Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nemecké automobilky sa obávajú amerických ciel

Hrozba amerických ciel na dovoz vozidiel znepokojuje predovšetkým nemecké automobilky. I keď ich Donald Trump obviňuje z nečestnosti, nemecké koncerny patria v USA medzi významných zamestnávateľov.
22.01.2019 / TASR

Nemecké automobilky znepokojuje hrozba zavedenia ciel na dovoz áut z Európskej únie (EÚ) do USA. "Zbaviť sa dovozných ciel a dosiahnuť čo najširšiu možnú dohodu o reguláciách by bolo tým najlepším krokom," povedal Klaus Bräunig, šéf nemeckého združenia automobilového priemyslu VDA. "Mali by z toho prospech všetky strany," dodal. Ľudí v tomto odvetví podľa neho "veľmi znepokojil smer, ktorým sa vydala americká obchodná politika od roku 2017".

Americký prezident Donald Trump tvrdí, že obchodní partneri nezaobchádzajú s USA fér, a pohrozil zavedením ciel na dovoz áut zo zahraničia. "Spojené štáty sú spolu s Čínou a Európou najdôležitejšími zákazníkmi pre nemecký automobilový priemysel," povedal Bräunig. Nemecké firmy predali v minulom roku 1,34 milióna automobilov v USA, kde majú približne osempercentný podiel na trhu.

Bräunig tiež pripomenul, že nemecké spoločnosti sú aj kľúčovými zamestnávateľmi v USA.  "Ich americké továrne v roku 2018 priamo zamestnávali približne 118 000 ľudí vrátane 80 000 u dodávateľov," vyhlásil a pripomenul, že nemecký automobilový priemysel takýmto spôsobom prispieva k prosperite Ameriky.

Nemecké automobilové spoločnosti v uplynulých rokoch zvýšili svoju produkciu v USA. Podľa údajov VDA v roku 2018 vyrobili nemecké firmy v Spojených štátoch 750 000 áut, pričom viac ako polovica z nich šla na export, čo by malo byť v súlade s plánmi prezidenta Trumpa na zlepšenie obchodnej bilancie USA.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×