Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nissan odmieta integráciu do Renaultu

Od zatknutia Carlosa Ghosna sa množia špekulácie o snahe Renaultu integrovať Nissan do svojej štruktúry. Túto možnosť nateraz vylučuje vedenie Nissanu aj predstavitelia francúzskej vlády.
1 príspevok 22.01.2019 / TASR

Generálny riaditeľ spoločnosti Nissan Hirota Saikawa o údajnom francúzskom návrhu na integráciu manažmentu japonskej automobilky do spoločnosti Renault nepočul. A dodal, že zatiaľ nebol ani čas diskutovať o revízii kapitálových väzieb partnerských spoločností.

Denník Nikkei v nedeľu uviedol, že francúzska vládna delegácia informovala Tokio, že sa pokúsi o integráciu Renaultu a Nissanu, s najväčšou pravdepodobnosťou pod záštitou holdingovej spoločnosti. "Keďže som o tom priamo nepočul, nemôžem sa k tomu vyjadriť," povedal Saikawa v pondelok novinárom. Na otázku o budúcich kapitálových väzbách dodal: "Nie sme v štádiu pre takú diskusiu." Japonská verejnoprávna televízia NHK v tejto súvislosti citovala francúzskeho ministra hospodárstva Bruna Le Maira, ktorý na otázky novinárov vyhlásil, že návrh na integráciu "nie je teraz na stole".

Správy o užšej integrácii sa objavili v súvislosti so zatknutím v súčasnosti už bývalého predsedu predstavenstva Nissanu a šéfa francúzskej automobilky Carlosa Ghosna vlani 19. novembra, a jeho následných obvineniach z finančných machinácií, ktoré poprel. Ghosn, pod tlakom francúzskej vlády, presadzoval tesnejšiu previazanosť oboch automobiliek, vrátane ich prípadného úplného zlúčenia, napriek silným výhradám spoločnosti Nissan.

Ghosn minulý týždeň požiadal tokijský okresný súd, aby ho prepustil na kauciu. Jeho žiadosť však bola zamietnutá pre údajné riziko jeho odletu z Japonska.
Ghosn ponúkol, že poskytne akcie automobilky, ktoré vlastní, ako zábezpeku, odovzdá svoje pasy a nechá si nasadiť elektronický náramok v snahe presvedčiť tokijský súd, aby ho prepustil na kauciu, kým bude čakať na proces. Ale v Japonsku musí byť kaucia zložená v hotovosti.

(TASR)


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×