Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Golf GTI TCR: Spustil sa predaj

Finálna podoba hot-hatchu sa prakticky nelíši od vlani prezentovaného vozidla, zachovaný zostal aj najvyšší výkon 290 koní.
3 5 príspevkov 18.01.2019 / Marek Pokrývka

Na tradičnom zraze priaznivcov koncernu Volkswagen a prioritne typu Golf pri Wörthersee má samotná automobilka už niekoľko rokov pravidelne svoju expozíciu. V rámci nej predstavila viacero konceptov. Počas vlaňajšieho ročníka veľkolepého podujatia odhalila kompakt vo verzii GTI TCR, pričom ho označila za koncept. Príchod sériovej verzie ale bol len otázkou času.

Nemeckí zákazníci zaplatia za model GTI TCR najmenej 38 950 eur 3 fotografie v galérii Nemeckí zákazníci zaplatia za model GTI TCR najmenej 38 950 eur Zdroj: Volkswagen

Už pri premiére hot-hatchu Wolfsburg priznal, že ráta s jeho uvedením do obchodov. Predaj sa spustil v týchto dňoch. Finálny model neprešiel žiadnymi väčšími zmenami, ponechal si spojlery v spodnej časti bodykitu, špecifické kolesá s priemerom 18 alebo 19 palcov i grafiku v bočných partiách. Rovnaký motív sa preniesol aj na čalúnenie sedadiel s výrazným bočným vedením. V interiéri je tiež volant s vyznačenou centrálnou časťou, inak zostalo viac-menej všetko po starom.

Pod kapotou modelu Golf GTI TCR pracuje dobre známy prepĺňaný dvojliter, ktorý v tejto špecifikácii produkuje najvyšší výkon 213 kW (290 k) a krútiaci moment 370 Nm. Len mierne teda zaostáva za verziou R vybavenou pohonom všetkých kolies. Nedosahuje ani úroveň vyhotovenia GTI Clubsport S, ktorého výroba však bola limitovaná. Novinka má byť štandardnou súčasťou portfólia.

VW Passat: Nová generácia pre Ameriku

Nemecký sedan dostal prepracovanú karosériu i interiér, platforma však zostala zachovaná. Jedinou voľbou je prepĺňaný dvojliter.

Volkswagen zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h v priebehu 5,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť môže byť na želanie posunutá na 260 km/h. Vďaka tuhému podvozku i samosvornému diferenciálu by sa pritom nemal stratiť ani v zákrutách. Adaptívne tlmiče sú opciou, rovnako ako niektoré ďalšie prvky. Na nemeckom trhu sa Golf GTI TCR začína predávať od 38 950 eur. Je tak výrazne drahší než štandardné gé-té-íčko, ale stále stojí menej než variant Golf R.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×