Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Explorer: Silný model ST aj hybrid

Športovo ladený model má 400 koní a dosiahne najviac 230 km/h, pri hybride sa automobilka chváli umiestnením batérie i celkovým dojazdom.
21 18.01.2019 / Marek Pokrývka

Hlavným lákadlom v stánku Ford na tohtoročnom detroitskom autosalóne je typ Explorer. Šiesta generácia populárneho SUV virtuálne debutovala krátko pred otvorením brán výstaviska a dozvedeli sme sa o nej aj niektoré technické detaily. Firma pôvodne avizovala dva motory. Priamo na podujatí však paletu zdvojnásobila, pridala do nej silný model ST aj hybrid.

Ford uvedie nový Explorer so štyrmi pohonnými jednotkami 21 fotografií v galérii Ford uvedie nový Explorer so štyrmi pohonnými jednotkami Zdroj: Ford

Prvotné technické informácie hovorili o 2,3-litrovom štvorvalci EcoBoost dosahujúcom najvyšší výkon 223 kW (304 k) a trojlitrovom agregát s dvomi extra piestmi a maximom 272 kW (370 k). Práve druhý menovaný pracuje aj pod kapotou športovo orientovanej verzie, v nej je však naladený na 294 kW (400 k). Jeho krútiaci moment vrcholí na úrovni 562 Nm. Rovnako ako v klasickom variante je spriahnutý s desaťstupňovým automatom a roztáča všetky štyri kolesá.

Hodnotu zrýchlenia 0-100 km/h nepoznáme, no Explorer ST má byť schopný vyvinúť najvyššie tempo 230 km/h. Nejde pritom len o dynamiku v priamom smere. Vozidlo disponuje tuhšie nastaveným podvozkom či silnejšími brzdami, ktoré majú červené strmene. V prípade voľby jedného z dvoch balíkov Street alebo Track stojí Ford na 21-palcových čiernych diskoch kolies.

Špičkový model sa okrem iného vyznačuje aj špecifickým obutím 21 fotografií v galérii Špičkový model sa okrem iného vyznačuje aj špecifickým obutím Zdroj: Ford

Okrem ráfikov sa vozidlo navonok vyznačuje upravenými nárazníkmi a maskou chladiča, ktorá má čiernu farbu. Rovnako sú na tom spätné zrkadlá, rámy okien či niektoré označenia. Vzadu sa nachádzajú štyri výfukové koncovky, ale nechýba ani ťažné zariadenie. Explorer ST chce byť univerzál. Na jednej strane má ponúknuť jazdecké zážitky, no zároveň dokáže potiahnuť príves a odviezť šesť alebo sedem ľudí. V jeho interiéri nájdeme akurát špecifické čalúnenie a označenia hovoriace o príslušnosti k rodine ST.

Ford Explorer: Návrat k pohonu zadnej osi

V poradí šiesty evolučný stupeň SUV prichádza s prepracovanou prednou časťou, novou platformou a dvomi benzínovými motormi EcoBoost.

Druhým čerstvo ohláseným členom portfólia je model Hybrid. Ten spojí s elektrinou atmosférický šesťvalec s objemom 3,3 litra a dokáže vyprodukovať najviac 234 kW (318 k). V kombinovanom režime má mať celkový dojazd vyše 800 kilometrov. Bližšie detaily o ňom zatiaľ Ford nezverejnil, no pochválil sa umiestnením vodou chladenej batérie pod zadné sedadlá. Hybridný exemplár tak neprišiel o žiadne litre v batožinovom priestore. Jeho cenu si zatiaľ automobilka necháva pre seba, rovnako je to v prípade silného variantu ST.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×