Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nechce niekto dvanásťvalec z Ferrari FF?

Atmosférický agregát so zdvihovým objemom 6,3 litra a výkonom 660 koní mal byť pôvodne používaný v testovacom prototype.
12 5 príspevkov 17.01.2019 / Marek Pokrývka

Medzi základné dôvody, pre ktoré sú autá z Maranella také obľúbené, patria ich pohonné jednotky. Benzínové agregáty vybavené spravidla ôsmimi alebo dvanástimi valcami vynikajú svojím výkonom i ostrým zvukovým prejavom. Mnohé z nich sú považované za klenoty, čo platí aj pre 6,3-litrový motor V12 z Ferrari FF. Jeden bude onedlho na predaj.

Výnimočný agregát aktuálne slúži ako dekorácia, no je plne funkčný 12 fotografií v galérii Výnimočný agregát aktuálne slúži ako dekorácia, no je plne funkčný Zdroj: RM Sotheby's

Na svojej februárovej aukcii v Paríži ponúkne spoločnosť RM Sotheby’s dvanásťvalec, ktorý mal pracovať pod kapotou skorého prototypu daného modelu. Jeho parametre sú zhodné so sériovými exemplármi. Atmosférická strojovňa s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 485 kW (660 k) a krútiaci moment vrcholiaci na hodnote 683 Nm, pričom zvláda najviac 8 500 otáčok.

Ferrari 250 GTO: Maranello nad zlato

Vyrovnať hmotnosť Ferrari 250 GTO na miskách váhy zlatom je neobyčajná predstava. Ktorá alternatíva by bola v tomto prípade hodnotnejšia?

Počas svojho testovacieho nasadenia absolvoval motor približne 12-tisíc kilometrov. Ako môžeme vidieť na fotografiách, dnes slúži ako dekorácia. Je však kompletne funkčný. Podľa dražobnej firmy môže slúžiť ako náhrada iného motora vo Ferrari FF, prípadne ako súčasť prestavby iného vozidla. Nechce ho niekto? Odborníci odhadujú hodnotu dvanásťvalca na 30- až 40-tisíc eur, no je ponúkaný bez minimálnej ceny. Predať sa teda môže aj lacnejšie.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×