Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nissan IMs je vízia sedanu budúcnosti

Futuristický štvordverový koncept má byť schopný jazdiť autonómne a poháňajú ho dva elektromotory s výkonom 490 koní.
21 1 príspevok 17.01.2019 / Marek Pokrývka

Na výrazný vzrast popularity SUV doplatilo viacero segmentov, okrem iných tiež klasické trojpriestorové limuzíny. V mnohých regiónoch majú čoraz menší trhový podiel. Nissan na výstavisku v Detroite ukázal, ako si predstavuje ďalší vývoj tradičnej kategórie. Zatiaľ vo forme konceptu. Dostal označenie IMs a je to zhmotnená vízia sedanu budúcnosti podľa tejto japonskej značky.

Japonská štúdia vyniká aj väčšou svetlou výškou 21 fotografií v galérii Japonská štúdia vyniká aj väčšou svetlou výškou Zdroj: Nissan

Od štandardných zástupcov triedy sa štúdia odlišuje väčšou svetlou výškou, teoreticky ju teda možno označiť aj za crossover. Vozidlo stojí na zaujímavých 22-palcových kolesách a má spodnú časť bodykitu lakovanú čiernou. Samotná karoséria je sivá, pričom vyznáva pomerne jednoduché ostré tvary. Výrazným prvkom je klesajúca strecha, ale tiež sada diódových liniek na oboch koncoch. Aj vďaka nim má Nissan IMs výrazný futuristický nádych.

Aj keď to tak navonok nevyzerá, v konštrukcii chýba B-stĺpik. Zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy. Do interiéru vnáša svetlo presklená strecha s geometrickým vzorom, ktorý si našiel cestu aj do kabíny. Tá zaujme nielen množstvom displejov. Netradičné je jej vyhotovenie i usporiadanie. Je totiž trojmiestna. Namiesto tradičných troch či dvoch sedadiel je vzadu jediné centrálne kreslo lemované mohutnými lakťovými opierkami, ktoré má široké možnosti nastavenia.

Veľmi netradičným prvkom je jediné sedadlo vzadu 21 fotografií v galérii Veľmi netradičným prvkom je jediné sedadlo vzadu Zdroj: Nissan

Hranatý volant sa dokáže zasunúť do tela palubnej dosky, sedan má totiž byť schopný jazdiť plne autonómne. V tomto režime sa farba jeho svetiel zmení na modrú. Okrem toho majú ďalšie diódy cestovať po karosérii a dávať všetkým najavo, že riadenie je v rukách počítača.

Nissan Leaf e+: Návnadou bude dojazd

Nissan vyzbrojil Leaf druhej generácie slušnými zbraňami, novinka s označením e+ má v arzenáli vyšší výkon a väčšiu batériu.

Okrem technológií samostatnej jazdy je dnes pri konceptoch takmer povinnosťou elektrický pohon. Nissan IMs v tomto smere nevyčnieva, na každej náprave má jeden elektromotor. Tie dokážu spoločne vyprodukovať výkon 360 kW (490 k) a krútiaci moment 800 Nm. Malo by to stačiť na veľmi slušné dynamické vlastnosti, pričom vďaka batérii s kapacitou 115 kWh má dojazd na jedno nabitie presiahnuť 600 kilometrov.

Z konceptu IMs môžu niektoré autá dizajnovo vychádzať 21 fotografií v galérii Z konceptu IMs môžu niektoré autá dizajnovo vychádzať Zdroj: Nissan

Japonská štúdia nevznikla ako predobraz nejakého sériového produktu, ide skôr o dizajnové a technologické cvičenie. Na detroitskej pôde sa však stretla s pozitívnou odozvou. Nemožno preto vylúčiť, že bude v najbližšom čase slúžiť ako inšpirácia pri tvorbe noviniek značky Nissan.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×