Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW Passat: Nová generácia pre Ameriku

Nemecký sedan dostal prepracovanú karosériu i interiér, platforma však zostala zachovaná. Jedinou voľbou je prepĺňaný dvojliter.
19 2 príspevky 15.01.2019 / Marek Pokrývka

Volkswagen Passat začal svoju históriu písať pred takmer štyrmi dekádami. Pôvodne bol čisto európskym produktom, no postupne expandoval aj do ďalších častí sveta. Po novom bude mať až tri podoby. Na jeseň totiž debutoval model ušitý na mieru čínskym zákazníkom, teraz prichádza nová generácia pre Ameriku. Starý kontinent si na svoju verziu ešte musí počkať.

Model určený pre USA sa od čínskej verzie líši vo viacerých smeroch 19 fotografií v galérii Model určený pre USA sa od čínskej verzie líši vo viacerých smeroch Zdroj: Volkswagen

Skice zverejnené pred koncom roka naznačovali, že nemecký výrobca by mohol do USA priniesť vozidlo už predstavené v najľudnatejšej krajine sveta. Realita je nakoniec iná. Obe vyhotovenia sedanu sú samostatné, aj keď dizajnová podobnosť medzi nimi je nepopierateľná. Môže za to najmä prepojenie masky chladiča s LED svetlami tvoriace podpis väčšiny aktuálnych áut VW.

Od čínskej verzie sa americký model odlišuje nielen bodykitom predstaveným vo forme R Line, ale tiež zadnými svetlami či tvarom samotného skeletu. Ten sa zmenil aj oproti predchodcovi. Nejde teda o nejaký drobný facelift, nová je kompletne celá karoséria. Pod sviežimi plechmi sa však nachádza technická platforma prevzatá z osem rokov starého predchodcu.

Vo vnútri je hlavnou zmenou rozdielna palubná doska a väčší displej 19 fotografií v galérii Vo vnútri je hlavnou zmenou rozdielna palubná doska a väčší displej Zdroj: Volkswagen

Výrazne prepracovaný je tiež interiér. Disponuje hranatejšou palubnou doskou, ktorá využíva motív výduchov ventilácie prechádzajúcich takmer celou jej šírkou. Na centrálnej konzole sa objavil väčší displej s dotykovými plochami nahrádzajúcimi mechanické ovládače. Inak nemá kabína čím prekvapiť, známe tvary má prístrojový panel, volant i volič samočinnej prevodovky. Oproti minulosti je Passat lepšie vybavený, nechýba plejáda bezpečnostných i komfortných prvkov.

Technická stránka vozidla prešla len menšími zmenami. Po odchode 3,6-litrového atmosférického šesťvalca zostal v USA jedinou voľbou prepĺňaný dvojliter, ktorý produkuje rovnako ako v minulosti výkon 130 kW (177 k). Jeho krútiaci moment však stúpol z 250 na 280 Nm. Štvorvalec spolupracuje so šesťstupňovým automatom a poháňa výhradne predné kolesá.

Pod kapotou zostáva motor 2.0 TSI, no má zvýšený krútiaci moment 19 fotografií v galérii Pod kapotou zostáva motor 2.0 TSI, no má zvýšený krútiaci moment Zdroj: Volkswagen

Volkswagen plánuje na americkom trhu inovovaný Passat predávať od leta. Ceny zatiaľ nezverejnil, hovorí len o dostupnosti štyroch úrovní vybavenia. Na detaily si musia zákazníci počkať. Európania zatiaľ stále čakajú na premiéru novej verzie určenej pre nich, z ktorej sa môže vykľuť deviata generácia i facelift tej súčasnej. Premiéru už nemecká automobilka ohlásila na tento rok.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×