Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nereálna spotreba áut: Kto zavádza najviac?

FOTO
Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou vozidiel je jedným z najväčších hriechov automobiliek v súčasnosti. Pred takýmto správaním varuje i organizácia ICCT, ktorá teraz zverejnila zaujímavú správu.
22 63 príspevkov 15.01.2019 / Filip Kadlečík

Nezávislá výskumná organizácia ICCT (International Council on Clean Transportation), ktorá stojí napríklad i za odhalením emisného škandálu Volkswagenu, vydala nové a po dlhom čase i pozitívne výsledky testovania automobilov. Podľa ICCT sa totiž v súčasnosti znižuje rozdiel medzi reálnou a papierovou spotrebou automobilov. O toto zlepšenie v presnosti dát uvádzaných automobilkami sa mal okrem iných zaslúžiť i testovací cyklus WLTP.

Na tankovanie vraj ročne zbytočne vyhadzujeme stovky eur navyše. Kto sú najväčší hriešnici a ktoré zasa najpoctivejšie autá? Detailné informácie nájdete v galérii. 22 fotografií v galérii Na tankovanie vraj ročne zbytočne vyhadzujeme stovky eur navyše. Kto sú najväčší hriešnici a ktoré zasa najpoctivejšie autá? Detailné informácie nájdete v galérii. Zdroj: Auto Bild

ICCT však prehnaný optimizmus jedným dychom krotí správou o tom, že situácia je i naďalej zlá. Došlo síce k zmenšeniu priepastných rozdielov, v priemere sa ale pri reálnej prevádzke vozidla spáli až o 39 % paliva viac, než uvádzajú údaje výrobcu. Medzinárodná rada pre čistú prepravu vo svojej správe zároveň uvádza, že v porovnaní s rokom 2001 je dnes ešte stále priepasť medzi realitou a papierovými údajmi štvornásobná.

Problémom veľkých rozdielov je najmä zvýšená záťaž v podobe produkcie škodlivých emisií. V laboratóriu možno dnešné vozidlá sú relatívne čisté, na cestách tak tomu ale stále nie je ani zďaleka. S vysokou spotrebou totiž úzko súvisí i produkcia CO₂, ktorá je logicky taktiež rádovo o desiatky percent vyššia, než by mala byť. Škody sa však nepáchajú len na životnom prostredí, ale i peňaženkách motoristov.


>>> Kto zavádza najviac a najmenej? TOP autá v galérii <<<


Podľa ICCT každý vodič v priemere ročne na benzín či naftu minie o 400 eur viac, než by tomu malo byť podľa oficiálne udávanej spotreby vozidla. Ako informuje nemecký Auto Bild, nová správa rady sa zakladá na štatistických údajoch získaných na vzorke 1,3 milióna vozidiel z ôsmich európskych krajín. Na tvorbu databázy bolo použitých celkovo 15 zdrojov, medzi ktoré patrí i súbor testov Auto Bildu.

WLTP v praxi: Ukončí klamstvá o spotrebe?

Oficiálna spotreba automobilov, ktorú udávajú výrobcovia, už dlhší čas príliš nekorešponduje s realitou. Zmení tento fakt nástup nového testovacieho cyklu? V čom je vlastne WLTP iný?

Práve z overených testov spotreby nemeckého Auto Bildu v reálnej premávke vyberáme 11 najväčších automobilových hriešnikov, pri ktorých udávaná spotreba slúži len na veľmi hrubú ilustráciu. Na druhej strane však ponúkame i informácie o desiatich vozidlách, ktoré stoja na opačnej strane zátarasy - ich skutočná spotreba je takmer identická s tou, ktorú im namerala samotná automobilka. Kto nás zavádza najviac a kto nie? Dozviete sa v prehľadnej galérii.


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×