Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Cadillac XT6: Escalade má menšieho brata

Američania vypĺňajú medzeru vo svojom portfóliu, predstavili veľké SUV s tromi radmi sedadiel využívajúce platformu menšieho typu XT5.
22 14.01.2019 / Marek Pokrývka

Cadillac pokračuje v obrode svojej športovo-úžitkovej ponuky. Na vlaňajšom autosalóne v New YOrku prevzalo rolu kompaktného člena línie SUV vozidlo označené ako XT4, o segment vyššie stojaci typ označený číslom päť debutoval koncom roka 2015. Služobne najstarším členom palety je tak Escalade. Ten je zároveň najväčším a najdrahším produktom tohto typu v rámci značky. Pozíciu vlajkovej lode si ponechá aj teraz, keď má menšieho brata menom XT6.

Cadillac XT6 sa dizajnovo inšpiroval štúdiou liftbacku Escala 22 fotografií v galérii Cadillac XT6 sa dizajnovo inšpiroval štúdiou liftbacku Escala Zdroj: Cadillac

Novinka debutujúca na tohtoročnom autosalóne NAIAS v Detroite vypĺňa medzeru v portfóliu. Jej interiér pojme tri rady sedadiel, no ponúka ich v podstatne dostupnejšom a skladnejšom balení než pri veľkom hranatom príbuznom. Okrem toho sa výrazne odlišuje dizajnom. Zdroj inšpirácie pri kreslení kriviek SUV je pritom jednoznačný, bol to koncept Escala.

Od predvlani odhaleného luxusného liftbacku s osemvalcom prevzal Cadillac XT6 štýl masky chladiča i LED svetlometov v prednej časti, ale tiež tvary koncových diódových svetiel. Inak má tento veľký americký automobil pomerne konvenčnú formu s rozsiahlymi plochami plechu doplnenými ostrými hranami. Nechýba strešný spojler ani sada kolies s priemerom 21 palcov.

Tretí rad sedadiel ponúka konkurencieschopný priestor 22 fotografií v galérii Tretí rad sedadiel ponúka konkurencieschopný priestor Zdroj: Cadillac

Interiér obsahujúci štandardne elektricky sklápateľný tretí rad sedačiek žiadne prekvapenia neprináša. Až na volant sa totiž zdá byť prevzatý z menšieho typu XT5, dvojicu podľa všetkého spája palubná doska i centrálny tunel. Hlavným rozdielom sú práve dve miesta celkom vzadu. Ponúkať majú viac miesta na nohy než napríklad Audi Q7, pričom za nimi zostane ešte 356 litrov na batožinu. V dvojmiestnej konfigurácii pojme kabína maximálne 2 228 litrov. Samozrejmosťou je bohaté vybavenie, jeho súčasťou je head-up displej, moderné asistenčné systémy či nočné videnie.

Cadillac XT4: V ponuke iba s dvojlitrom

Kompaktné americké SUV dizajnom neprekvapilo, z hľadiska rozmerov patrí k väčším zástupcom segmentu. Šesťvalec sa nekoná.

So skromnejšie dimenzovaným príbuzným spája nový Cadillac aj technický základ, čo naznačuje pohon predných kolies a dostupnosť jediného motora. Tým je štandardne atmosférický šesťvalec s objemom 3,6 litra a výkonom 229 kW (314 k). Jeho krútiaci moment so špičkou 373 Nm spracúva deväťstupňová automatická prevodovka, ktorú možno na želanie spojiť so systémom 4x4. V prípade verzie Sport to bude súčasť štandardu.

Pod kapotou veľkého SUV sa zatiaľ objaví jeden šesťvalec 22 fotografií v galérii Pod kapotou veľkého SUV sa zatiaľ objaví jeden šesťvalec Zdroj: Cadillac

Ceny jednotlivých verzií zatiaľ automobilka nezverejnila. Uvádza však, že predaj typu XT6 chce odštartovať v priebehu jari. S blížiacim sa obchodným štartom prídu aj konkrétne sumy. Ako pravdepodobná vyzerá byť hranica 50-tisíc v americkej mene (vyše 43-tisíc eur), nakoľko technicky spriaznený menší brat sa aktuálne predáva od 41 695 dolárov (asi 36-tisíc eur). Za obrovitý Escalade dajú tamojší motoristi vyše 75-tisíc (65-tisíc eur).


Video
Najnovšie články
Kia predstaví v Ženeve elektrickú štúdiu

Podľa expertov je budúcnosť mobility v zdieľaní namiesto vlastníctva. Do tejto budúcnosti sa spoločnými silami rozhodli investovať Daimler a BMW.

Daimler a BMW spoja sily v car sharingu

Okrem vlastných podpisov a 22-palcový kolies vybavil tuner bodykit SUV početnými dielcami, ktoré podčiarkujú dynamický štýl.

Range Rover Velar s kabátom Overfinch

Dynamicky štylizovaný variant bude nepochybne dostupný len so silnejšími motormi, ponuku rozšíri aj naftový mikrohybrid.

Hyundai Tucson: Na obzore je verzia N Line

Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Terénne vozidlo sa má vyrábať v Nitre. Jeho interiér ponúkne oproti originálu viac luxusu i lepšie vybavenie, no nebudú v ňom chýbať ani robustné plasty.

Land Rover Defender: Aký bude zvnútra?

Hoci téma amerických ciel na európske a ázijské vozidlá momentálne nie je v popredí, stále predstavujú reálnu hrozbu. Hrozbu, ktorá by mohla stáť Volkswagen...

Americké clá môžu stáť Volkswagen miliardy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×