Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Explorer: Návrat k pohonu zadnej osi

V poradí šiesty evolučný stupeň SUV prichádza s prepracovanou prednou časťou, novou platformou a dvomi benzínovými motormi EcoBoost.
18 8 príspevkov 13.01.2019 / Marek Pokrývka

Americkí motoristi podľahli športovo-úžitkovým modelom podstatne skôr než Európania. Mnohé tamojšie vozidlá tohto razenia majú už slušnú tradíciu, príkladom je Ford Explorer vyrábaný od roku 1990. Počas takmer troch dekád vystriedal päť generácií. Momentálne prichádza do sveta ďalšia, ktorá debutovala ešte pred otvorením autosalóna v Detroite.

Ford predstavil šiestu generáciu obľúbeného typu Explorer 18 fotografií v galérii Ford predstavil šiestu generáciu obľúbeného typu Explorer Zdroj: Ford

Šieste vydanie populárneho vozidla zostalo tvarovo vo veľkej miere verné predchodcovi, najmä pri pohľade zozadu. V skutočnosti však nie je zachovaný ani jeden panel karosérie. Prepracované je kompletne všetko a predné partie sa zmenili radikálne. Obsahujú lichobežníkové svetlomety zasahujúce do masky chladiča, ktorá má vďaka tomu atypický tvar.

Interiér s opciou tretieho radu sedadiel zaujme na prvý pohľad najmä displejmi. Digitálny prístrojový panel nikoho neprekvapí, vertikálne orientovaná obrazovka infotainmentu Sync 3 však áno. Pôsobí doslova ako tablet zasunutý zhora do palubnej dosky. Malo by ísť o opciu, v štandarde bude panel menší. Zaujímavým prvkom je čoraz rozšírenejší otočný volič prevodovky. Interiér chce evidentne ponúknuť kvalitné materiály a zaostávať by nemal ani z hľadiska vybavenia. Jeho súčasťou môžu byť aj technológie čiastočne autonómnej jazdy.

Palubnej doske dominuje vertikálne orientovaná obrazovka 18 fotografií v galérii Palubnej doske dominuje vertikálne orientovaná obrazovka Zdroj: Ford

Technická stránka SUV prešla zásadnou premenou. Jeho základom je nová platforma, ktorá ušetrila zhruba 50 kilogramov. Ešte dôležitejšia je jej koncepcia. Piata generácia roztáčala prioritne predné kolesá, čím sa odlišovala od všetkých starších typov Explorer. Číslo šesť velí návrat k pohonu zadnej osi. Samozrejme, v cenníku nebudú chýbať ani verzie 4x4, ktoré boli dostupné aj v minulosti.

Ford Focus ST po prvýkrát bez maskovania

Hot-hatch sa bodykitom veľmi nelíši od verzie ST-Line, rozdielne je lakovanie a tvar zadného nárazníka. Poháňať by ho mal štvorvalec EcoBoost.

Pohon oboch náprav so siedmimi režimami fungovania bude dostupný pri oboch ohlásených motoroch. Lacnejšou pohonnou jednotkou má byť 2,3-litrový benzínový štvorvalec EcoBoost, ponúkne výkon 223 kW (304 k) a krútiaci moment 420 Nm. Štandardne ho doplní desaťstupňový automat. Rovnakú prevodovku dostane aj silnejší model, ktorý má disponovať trojlitrovým prepĺňaným šesťvalcom. Pri ňom možno rátať so špičkovými parametrami 272 kW (370 k) a 514 Nm. Posledným dôležitým číslom je cena auta, tá má štartovať na úrovni 32 765 dolárov (približne 28 400 eur).


Video
Najnovšie články
Košice pripravujú zmeny v parkovacej politike

Roadster disponuje pevnou skladacou strechou a osemvalcom naladeným na 600 koní. Stovku dá rovnako rýchlo ako kupé.

McLaren 600LT Spider stojí štvrť milióna

Jaguar Land Rover ani napriek úsporným opatreniam nedokáže dosiahnuť zisk a zápasí s prepadom predaja. Automobilka sa preto rozhodla zrušiť tisíce pracovných...

Jaguar Land Rover bude v Británii prepúšťať

Odborári v Audi Hungaria vyhlásili štrajkovú pohotovosť po tom, čo odmietli návrh vedenia na zvyšovanie platov a ďalšie bonusy. Vedenie predložilo novú ponuku,...

Zamestnanci Audi Hungaria sú pripravení štrajkovať

Nemecké automobilky pre prípad tvrdého brexitu predpovedajú obrovské straty pracovných miest v Európe aj Británii. Dôsledky však budú katastrofálne nielen...

Nemecké automobilky varujú pred tvrdým brexitom

Modernizácia bavorskej limuzíny prináša obrovské ľadvinky, ktoré sú terčom kritiky. Klebety o konci dvanásťvalcovej verzie sa nepotvrdili.

BMW radu 7: Inovovaný model prichádza

Futuristický štvordverový koncept má byť schopný jazdiť autonómne a poháňajú ho dva elektromotory s výkonom 490 koní.

Nissan IMs je vízia sedanu budúcnosti
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×