Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Opel Zafira bude žiť ako van s génmi PSA

Trio francúzsko-japonských dodávkových vozidiel doplní štvrtý člen, ktorý bude dostupný s pohonom 4x4 i čisto elektrickou technikou.
10 3 príspevky 11.01.2019 / Marek Pokrývka

Automobilku označenú bleskom reprezentoval v segmente MPV dlhé roky typ Zafira. Kedysi bol pomerne úspešným produktom, ale spolu s mnohými súpermi doplatil na rast popularity SUV. Opel ho už stiahol z viacerých trhov. Čoskoro tretia generácia úplne skončí, no jej označenie má v portfóliu firmy figurovať naďalej. Vozidlo však bude mať výrazne odlišnú podobu.

Zafira Life sa od svojich súrodencov odlišuje len niekoľkými detailmi 10 fotografií v galérii Zafira Life sa od svojich súrodencov odlišuje len niekoľkými detailmi Zdroj: Opel

Rüsselsheim v týchto dňoch informoval, že známe meno opäť použije. Zafira bude žiť ako van s génmi PSA. Dostane prívlastok Life, ktorým nemecká značka identifikuje osobné verzie áut dostupných aj v úžitkovom vyhotovení. Tým bude ďalšia generácia dodávky Vivaro. Už teraz je jasné, že namiesto typu Renaultu Trafic pôjde o súrodenca pre Citroën Jumpy a Peugeot Expert.

Príbuzenský vzťah neskrýva ani variant určený pre pasažierov, ktorý je bratom vanov pokrstených ako Spacetourer a Traveller. Rovnaký základ využíva aj Toyota Proace Verso. Model nesúci symbol Opel prišiel s rovnakým receptom ako ostatní členovia štvorčlennej rodiny, od Francúzov sa okrem označení odlišuje iba grafikou svetlometov, maskou chladiča, prednou kapotou, umiestnením diódových denných svetiel v nárazníku a diskami kolies. Inak je navonok všetko po starom.

Nebyť kolies a označení, zozadu by van nebolo možné identifikovať 10 fotografií v galérii Nebyť kolies a označení, zozadu by van nebolo možné identifikovať Zdroj: Opel

Ani interiér neprináša prekvapenia. Vo všetkých základných rysoch kopíruje svojich súrodencov, zachovaný zostal dokonca aj prístrojový panel a takmer celý volant. Vymenilo sa akurát logo v jeho strede. Zmeny sa asi dotkli aj infotainmentu, no evidentne neboli veľké. Interiér môže byť až deväťmiestny, pričom na výber budú tri verzie karosérie s dĺžkou 4,6 až 5,3 metra.

Test Opel Grandland X: Ako za starých čias

Po teste zážihovej i vznetovej motorizácie do našej redakčnej garáže zavítal vrcholný agregát Ultimate. Grandland X má okrem vysokej výbavy i motor s výkonom 130 kW (177 k) a moderný osemstupňový...

K palete motorov sa Opel nijak nevyjadril, bezpochyby však bude vo veľkej miere zhodná s príbuznými. V ponuke nemeckej značky pritom nemá chýbať ani model s pohonom 4x4 využívajúci techniku firmy Dangel. Zaujímavým členom cenníka dodávkového auta bude čisto elektrický variant, ktorého príchod avizuje automobilka na rok 2021. Konvenčné modely Zafira Life sa predstavia už počas budúceho týždňa na autosalóne v Bruseli.


Video
Najnovšie články
Ford očakáva v tomto roku stratu

Je známa vec, že vkus motoristov v jednotlivých krajinách sa líši. A dokonca aj v rámci kontinentov. Dokazuje to najnovšia analýza najpredávanejších modelov...

Bestsellery: Ktoré autá vládnu Európe a svetu?

Volkswagen plánuje elektrickú ofenzívu. Otázka znie, koľko nových elektromobilov z triedy malých áut vôbec predá, nakoľko cenou presiahnu súčasnú strednú...

Malé elektromobily VW budú stáť desiatky tisíc eur

Priaznivé vyhliadky svetovej ekonomiky a rokovania USA a Číny o ukončení obchodnej vojny vyvolávajú na trhoch optimizmus. Ten pochopiteľne zasiahol aj ceny...

Ceny palív: Na lacnejšie tankovanie zabudnite

WLTP negatívne ovplyvnilo predaj väčšiny európskych automobiliek. Jedným z mála koncernov, ktorý z tohto výpadkov profitoval, bol francúzsky PSA Peugeot...

Koncern PSA vlani predal rekordný počet áut

Japonci naznačujú konceptom QX Inspiration svoje ďalšie smerovanie. Dáva zbohom konvenčnému pohonu a zároveň víta futuristický dizajn.

Infiniti QX Inspiration: Snúbenie prístupov

Za problémy európskej dcéry Fordu podľa odborárov spôsobili vážne manažérske chyby, napríklad, vedenie nerozpoznalo dôležité trendy v preferenciách zákazníkov.

Problémy Fordu v Európe spôsobili manažérske chyby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×