Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 zhodí strechu za 12 sekúnd

VIDEO
Kabriolet bude zatiaľ dostupný vo verziách Carrera S a 4S, šprint na stovku mu zaberie o dve desatiny viac než uzatvorenému modelu.
8 09.01.2019 / Marek Pokrývka

Na sklonku novembra začalo písať ďalšiu kapitolu svojho života Porsche 911. Ikona športových automobilov prišla v ôsmej generácii, ktorá priniesla ďalšiu evolúciu nezameniteľného receptu. Vozidlo už tradične debutovalo vo forme kupé. Odhalenie otvorenej verzie typu 992 bolo len otázkou času, čakanie nakoniec netrvalo ani šesť týždňov.

Zuffenhausen sa poponáhľal s premiérou otvorenej deväťstojedenástky 8 fotografií v galérii Zuffenhausen sa poponáhľal s premiérou otvorenej deväťstojedenástky Zdroj: Porsche

Kabriolet dizajnovo nemal čím prekvapiť a korešponduje s amatérskymi vizualizáciami. Zachovaná zostala klasická línia karosérie i plátenná strecha, ktorá však disponuje horčíkovými konštrukčnými prvkami a vylepšeným hydraulickým ovládaním. Porsche vďaka tomu zhodí skladaciu strechu už za 12 sekúnd. Pohyb opačným smerom trvá rovnako, pričom operovať s textilom možno do rýchlosti 50 km/h. K pohode v interiéri prispieva elektricky vysúvateľný deflektor.

Zuffenhausen neprezradil hmotnosť otvoreného modelu, kupé však nepochybne prekoná o niekoľko desiatok kilogramov. Technická stránka zostala vo veľkej miere zachovaná. Pri uvedení bude kabriolet dostupný výhradne vo verziách Carrera S a 4S, ktoré poháňa plochý biturbo šesťvalec s objemom tri litre dosahujúci maximálny výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 530 Nm.

Horčíkové výstuže strechy majú zabrániť jej nadúvaniu vo vyššom tempe 8 fotografií v galérii Horčíkové výstuže strechy majú zabrániť jej nadúvaniu vo vyššom tempe Zdroj: Porsche

Bez balíka Sport Chrono trvá modelu poháňajúcemu zadné kolesá šprint na stovku 3,9 sekundy, kým štvorkolke zaberie rovnaká disciplína o desatinu menej. Oproti verzii kupé ide v oboch prípadoch o dvojdesatinové zhoršenie. Mierne utrpela aj najvyššia rýchlosť dosahujúca hodnotu 306 km/h, resp. 304 km/h v prípade variantu 4S. Rozdiel je teda zanedbateľný.

Porsche 911: Evolučná teória v praxi

Na svete je ôsma generácia ikonického vozidla, ktoré prešlo množstvom drobných zmien. V uvádzacej verzii má 450 koní.

Samozrejme, cena modelu Porsche 911 Cabriolet je vyššia než v prípade uzatvoreného vyhotovenia. Nemecká automobilka už zverejnila čiastky platné pre domáci trh. Za verziu Carrera S si plánuje od zákazníkov pýtať minimálne 134 405 eur, prítomnosť pohonu všetkých štyroch kolies znamená štartovaciu úroveň 142 259 eur. Predaj sa už postupne spúšťa.


Video
Najnovšie články
Ford očakáva v tomto roku stratu

Je známa vec, že vkus motoristov v jednotlivých krajinách sa líši. A dokonca aj v rámci kontinentov. Dokazuje to najnovšia analýza najpredávanejších modelov...

Bestsellery: Ktoré autá vládnu Európe a svetu?

Volkswagen plánuje elektrickú ofenzívu. Otázka znie, koľko nových elektromobilov z triedy malých áut vôbec predá, nakoľko cenou presiahnu súčasnú strednú...

Malé elektromobily VW budú stáť desiatky tisíc eur

Priaznivé vyhliadky svetovej ekonomiky a rokovania USA a Číny o ukončení obchodnej vojny vyvolávajú na trhoch optimizmus. Ten pochopiteľne zasiahol aj ceny...

Ceny palív: Na lacnejšie tankovanie zabudnite

WLTP negatívne ovplyvnilo predaj väčšiny európskych automobiliek. Jedným z mála koncernov, ktorý z tohto výpadkov profitoval, bol francúzsky PSA Peugeot...

Koncern PSA vlani predal rekordný počet áut

Japonci naznačujú konceptom QX Inspiration svoje ďalšie smerovanie. Dáva zbohom konvenčnému pohonu a zároveň víta futuristický dizajn.

Infiniti QX Inspiration: Snúbenie prístupov

Za problémy európskej dcéry Fordu podľa odborárov spôsobili vážne manažérske chyby, napríklad, vedenie nerozpoznalo dôležité trendy v preferenciách zákazníkov.

Problémy Fordu v Európe spôsobili manažérske chyby
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×