Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche 911 zhodí strechu za 12 sekúnd

VIDEO
Kabriolet bude zatiaľ dostupný vo verziách Carrera S a 4S, šprint na stovku mu zaberie o dve desatiny viac než uzatvorenému modelu.
8 09.01.2019 / Marek Pokrývka

Na sklonku novembra začalo písať ďalšiu kapitolu svojho života Porsche 911. Ikona športových automobilov prišla v ôsmej generácii, ktorá priniesla ďalšiu evolúciu nezameniteľného receptu. Vozidlo už tradične debutovalo vo forme kupé. Odhalenie otvorenej verzie typu 992 bolo len otázkou času, čakanie nakoniec netrvalo ani šesť týždňov.

Zuffenhausen sa poponáhľal s premiérou otvorenej deväťstojedenástky 8 fotografií v galérii Zuffenhausen sa poponáhľal s premiérou otvorenej deväťstojedenástky Zdroj: Porsche

Kabriolet dizajnovo nemal čím prekvapiť a korešponduje s amatérskymi vizualizáciami. Zachovaná zostala klasická línia karosérie i plátenná strecha, ktorá však disponuje horčíkovými konštrukčnými prvkami a vylepšeným hydraulickým ovládaním. Porsche vďaka tomu zhodí skladaciu strechu už za 12 sekúnd. Pohyb opačným smerom trvá rovnako, pričom operovať s textilom možno do rýchlosti 50 km/h. K pohode v interiéri prispieva elektricky vysúvateľný deflektor.

Zuffenhausen neprezradil hmotnosť otvoreného modelu, kupé však nepochybne prekoná o niekoľko desiatok kilogramov. Technická stránka zostala vo veľkej miere zachovaná. Pri uvedení bude kabriolet dostupný výhradne vo verziách Carrera S a 4S, ktoré poháňa plochý biturbo šesťvalec s objemom tri litre dosahujúci maximálny výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 530 Nm.

Horčíkové výstuže strechy majú zabrániť jej nadúvaniu vo vyššom tempe 8 fotografií v galérii Horčíkové výstuže strechy majú zabrániť jej nadúvaniu vo vyššom tempe Zdroj: Porsche

Bez balíka Sport Chrono trvá modelu poháňajúcemu zadné kolesá šprint na stovku 3,9 sekundy, kým štvorkolke zaberie rovnaká disciplína o desatinu menej. Oproti verzii kupé ide v oboch prípadoch o dvojdesatinové zhoršenie. Mierne utrpela aj najvyššia rýchlosť dosahujúca hodnotu 306 km/h, resp. 304 km/h v prípade variantu 4S. Rozdiel je teda zanedbateľný.

Porsche 911: Evolučná teória v praxi

Na svete je ôsma generácia ikonického vozidla, ktoré prešlo množstvom drobných zmien. V uvádzacej verzii má 450 koní.

Samozrejme, cena modelu Porsche 911 Cabriolet je vyššia než v prípade uzatvoreného vyhotovenia. Nemecká automobilka už zverejnila čiastky platné pre domáci trh. Za verziu Carrera S si plánuje od zákazníkov pýtať minimálne 134 405 eur, prítomnosť pohonu všetkých štyroch kolies znamená štartovaciu úroveň 142 259 eur. Predaj sa už postupne spúšťa.

Focus Media

Video
Najnovšie články
V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku

Nemecký elektrický hatchback bude mať digitálny prístrojový panel rozdelený na tri segmenty a netradičný ovládač prevodovky.

Volkswagen ID.3: Prvý pohľad do interiéru
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×