Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Kodiaq vs. Santa Fe: Bude tučné prekvapenie?

Pre nový veľký Hyundai to bude dnes naozaj ťažké: čaká ho totiž Škoda Kodiaq.
23 16 príspevkov 29.12.2018 / Redakcia AUTO BILD

Bol prvý. Model Santa Fe odštartoval v roku 2000, ako prvé SUV značky Hyundai vôbec. A stal sa veľkým úspechom, najmä v USA, kde výrazne dopomohol k vzostupu značky.

Škoda prišla so svojím premiérovým SUV až v roku 2009 – s modelom Yeti. Veľký Kodiaq zbieha z výrobných pásov od roku 2017. Avšak predajné čísla hovoria jednoznačne inou rečou – do konca júla predala u nás Škoda 831 kusov modelu Kodiaq, no Hyundai len 82 kusov zo Santa Fe. V rovnakom čase sa tu však predalo aj 1 307 kusov Hyundai Tucson a 1 300 kusov Škoda Karoq, len pre poriadok...

Na fotografií pôsobí Santa Fe vďaka veľkej maske poriadne masívnym dojmom, Kodiaq vyzerá oproti nemu takmer útlo. 23 fotografií v galérii Na fotografií pôsobí Santa Fe vďaka veľkej maske poriadne masívnym dojmom, Kodiaq vyzerá oproti nemu takmer útlo. Zdroj: AUTO BILD

Teraz teda prichádza štvrtá generácia Santa Fe s novým dizajnom a s množstvom novej techniky. Má Hyundai šancu oproti víťazovi testov Škode Kodiaq?

Hyundai je väčší a pôsobivejší

„Kórejec“ ohromí už len svojím impozantným zjavom, na fotografii vyzerá o pol čísla väčší než Škoda. Vďaka nápadnej maske chladiča s tučným pochrómovaným orámovaním a s delenými svetlometmi (hore denné osvetlenie, dole stretávacie svetlá) a masívnej bočnici pôsobí skutočne mohutne.

A naozaj – je aj väčší než doteraz: na dĺžku podrástol o sedem centimetrov, na celkových 4,77 metra. K tomu je navyše aj širší (1,89 m/+ 1 cm) a o čosi vyšší (1,70 m/+ 1,8 cm). Rázvor sa zároveň zväčšil o 6,5 centimetra. Pri tejto príležitosti Hyundai rovno vyškrtol doterajšiu verziu Grand Santa Fe a nahradil ju sedemmiestnou verziou Santa Fe.

Predok sa medzičasom Umiestnenie Max. počet bodov 750 stal typickým pre značku Hyundai, nápadné sú predovšetkým delené svetlomety: hore denné osvetlenie, dole stretávacie svetlá. 23 fotografií v galérii Predok sa medzičasom Umiestnenie Max. počet bodov 750 stal typickým pre značku Hyundai, nápadné sú predovšetkým delené svetlomety: hore denné osvetlenie, dole stretávacie svetlá. Zdroj: AUTO BILD

Kodiaq je o čosi kompaktnejší: s dĺžkou 4,70 metra, so šírkou 1,88 metra a s výškou 1,68 metra. Napriek tomu ponúka pocitovo aj merateľne  vnútri ešte viac miesta, než priestranné Santa Fe. Týka sa to najmä obrovskej zadnej časti s nadpriemernou priestorovou ponukou. Je to tu skutočne veľmi vzdušné.

Škoda ponúka už od základnej výbavy Active delenú, posuvnú zadnú lavicu s nastaviteľným sklonom operadiel sériovo, aj Hyundai ju má v ponuke už od výbavy Style. Dodatočný tretí rad sedadiel dostanete v Hyundai za 1 000 eur extra, v Škode zaň zaplatíte o 990 eur navyše. Priestorové a komfortné pomery pritom jednoznačne hovoria v prospech Hyundaia: s trochou dobrej vôle pasažierov v druhom rade sa celkom vzadu slušne usadia aj väčšie deti, v Škode si celkom dozadu sadnú len skutočne veľmi malí spolujazdci, všetci ostatní sa tu budú trápiť.

Kodiaq: Kufor zhltne od 270 do 2 005 litrov. 23 fotografií v galérii Kodiaq: Kufor zhltne od 270 do 2 005 litrov. Zdroj: AUTO BILD

Batožinový priestor Kodiaqa zhltne v sedemmiestnej verzii 270 litrov, v päťmiestnej 560 litrov, so sklopenými sedadlami vzadu sa doň zmestí obrovských 2 005 litrov, užitočné zaťaženie ponúka maximálnych 616 kilogramov. Hyundai smie naložiť dokonca až 648 kilogramov, do jeho batožinového priestoru sa zmestí 547 až 1 625 litrov, sedemmiestna verzia však ponúka len 130 litrov.

V Kodiaqu sme si všimli všetky tie príjemné drobnosti, ktoré zvykne Škoda už tradične ponúkať: dáždniky v predných dverách, škrabku na ľad vo dvierkach palivovej nádrže (zároveň je aj lupou, aby ste si ľahšie prečítali tlak pneumatík), odnímateľnú baterku a tak ďalej.  Veľký „Čech“ je zariadený nadčasovo a funkčne, pre niekoho možno až príliš triezvo a chladno.

Santa Fe: Na pohľad pekná palubná doska s digitálnymi prístrojmi a s 8-palcovým displejom navigácie. 23 fotografií v galérii Santa Fe: Na pohľad pekná palubná doska s digitálnymi prístrojmi a s 8-palcovým displejom navigácie. Zdroj: AUTO BILD

Hyundai stavia na celkom inú líniu, očividne sa inšpirovalo skôr smerom udávaným Audi. Palubná doska je vyslovene opulentná, mierne hravá, s digitálnymi prístrojmi (7-palcový displej sériovo od výbavy Elegance), s prekvapivo ostrým Head-up displejom (sériovo od Premium), množstvom chrómovaných rámikov, mäkkých plôch a s čistým spracovaním. Na oko veľmi príjemné riešenie.

Český model má lepší podvozok

Hyundai poháňa naftový štvorvalec s objemom 2,2 litra a s výkonom rovných 200 koní, ktorý poznáme už od jeho predchodcu. Je to silný motor s mocným nástupom, ale aj s mierne „drevorubačskými“ maniermi. Jednoducho – rád trocha vrčí. Hyundai si však dal veľa práce s jeho utlmením, Santa Fe tak celkovo jazdí veľmi potichu.

V testovanej verzii vyšiel Hyundai na 45 990 eur 23 fotografií v galérii V testovanej verzii vyšiel Hyundai na 45 990 eur Zdroj: AUTO BILD

Novinkou na palube je osemstupňová automatická prevodovka s hydraulickým meničom, ktorá sa Hyundaiu skutočne vydarila. Automat radí rýchlo a jemne, rušivé je len malé zaváhanie počas rozbehu. Pochvalu vyslovujeme aj za priamo reagujúce riadenie s príjemným odporom počas jazdy. Testovacie Santa Fe jazdilo na 19-palcových diskoch kolies (sériovo pre výbavu Premium), vďaka ktorým prenášalo krátke údery, priečne nerovnosti a podobné záležitosti relatívne hlučne, s veľkými kolesami pružilo tuhšie než Škoda.

Kodiaq prišiel s 18-palcovými kolesami a s adaptívnymi tlmičmi (DCC za 1 056 eur), vďaka ktorým poskytoval lepšiu spojitosť s vozovkou, pružil jemnejšie a citlivejšie než Hyundai.

Hranatá Škoda má tiež moderné, rozdelené svetlomety. Pôsobí konzervatívnejším, nadčasovým dojmom. 23 fotografií v galérii Hranatá Škoda má tiež moderné, rozdelené svetlomety. Pôsobí konzervatívnejším, nadčasovým dojmom. Zdroj: AUTO BILD

Jeho dvojliter s výkonom 190 koní je sériovo spojený s pohonom všetkých štyroch kolies a so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Ako vždy, aj teraz pôsobil tento agregát živým dojmom, nahor točil ľahšie, než motor v Hyundaii. Nie je síce tak dobre zvukovo utlmený, ako napríklad vo VW Tiguan, ale aj tak zostáva príjemne tichý. A prevodovka DSG ako vždy počas rozbehu nepríjemne trhá, počas jazdy však už potom radí pozorne a ochotne.

Kodiaq s výkonom 190 koní, 7-stupňovou prevodovkou DSG, pohonom všetkých kolies, siedmimi sedadlami a s testovanou výbavou stojí 40 697 eur, na servisnú prehliadku musí každý rok, aspoňže záruku má (na vozidlo z koncernu VW) netypicky dlhú – až päť rokov alebo 100 000 km.

Kodiaq: Palubná doska je nadčasová a bez zbytočností, navigácia sa zobrazuje na 9,2-palcovom displeji, ktorý je umiestnený o čosi nižšie. 23 fotografií v galérii Kodiaq: Palubná doska je nadčasová a bez zbytočností, navigácia sa zobrazuje na 9,2-palcovom displeji, ktorý je umiestnený o čosi nižšie. Zdroj: AUTO BILD

Hyundai ponúka tiež päťročnú záruku, avšak bez obmedzenia najazdených kilometrov a do servisu musí jazdiť len raz za dva roky. S výkonom 200 koní, tradičným automatom, pohonom 4x4, siedmimi sedadlami a s nanajvýš kompletnou výbavou Premium však stojí až 45 990 eur. To sa napokon aj hodí k jeho sebavedomému vystupovaniu. Impozantné auto, ktoré však tentoraz nezískava pre seba víťazstvo.

Novému Santa Fe sa vydaril impozantný nástup. Vďačí za to skvelému dizajnu, silnému motoru a bohatej výbave. Avšak Kodiaq zvláda mnohé veci ešte rutinovanejšie, ponúka viac miesta a stojí o zhruba 5 000 eur menej. 23 fotografií v galérii Novému Santa Fe sa vydaril impozantný nástup. Vďačí za to skvelému dizajnu, silnému motoru a bohatej výbave. Avšak Kodiaq zvláda mnohé veci ešte rutinovanejšie, ponúka viac miesta a stojí o zhruba 5 000 eur menej. Zdroj: AUTO BILD

Focus Media

Video
Najnovšie články
Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Prázdna pneumatika? Poradíme vám, ako rozpoznáte defekt, ak nemáte senzory tlaku v pneumatikách, ako sa správne zachovať a čomu sa vyhnúť, aby ste neohrozili...

Ako vymeniť defekt? Jednoduchý návod

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×