Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Lada Vesta SW: Má Dacia dôvod na strach?

Jednoduché a praktické kombi môže znamenať veľký návrat Lady. Ruská Vesta SW exceluje v rôznych oblastiach, inde však zlyháva. Môže do súboja vyzvať aj Daciu?
9 35 príspevkov 27.12.2018 / Redakcia AUTO BILD

Rusi prekvapili už na majstrovstvách sveta vo futbale svojou solídnou technikou a tímovou súdržnosťou. Rovnako ako vo futbale, aj pri autách môžu celkom dobre fungovať jednoduché veci. V časoch prevratnej elektroniky a neistého pokroku prináša Lada kombi, ktoré stavia v prvom rade na mobilitu – nič viac a ani nič menej.

Moderný hrdina práce. Lada Vesta SW je praktické kombi s veľkým kufrom. 9 fotografií v galérii Moderný hrdina práce. Lada Vesta SW je praktické kombi s veľkým kufrom. Zdroj: AUTO BILD
Anglický dizajnér Steve Mattin, ktorý stojí za viacerými Mercedesmi a Volvami, nakreslil príjemné línie s vysokou užitočnou hodnotou. Dvere sa otvárajú na aute doširoka a zadné výklopné veko možno až príliš vysoko. Aj v kokpite panuje príjemný poriadok. Ani sa nemôžeme čudovať, veď čo by tu mohlo byť rozhádzané? Je tu toho až prekvapivo málo.

Analógové prístroje, automatická klimatizácia a rádio s displejom, ktorého obrie pixle pochádzajú z minulého tisícročia. Nájdeme tu však aj novú dobu! K rádiu sa dá pripojiť mobilný telefón. Iste, takýto štandard ponúkne aj starší ojazdený kompakt, v ktorom navyše nájdete aj navigáciu či jazdné režimy, ale istá miera striedmosti môže pôsobiť blahodárne. Lepšie by však boli dlhšie sedáky sedadiel a materiál čalúnenia by tiež nemusel vyvolávať také silné potenie.

Jej umenie je vzadu. Veko kufra sa dvíha tak vysoko, že menšie postavy budú musieť povyskočiť. 9 fotografií v galérii Jej umenie je vzadu. Veko kufra sa dvíha tak vysoko, že menšie postavy budú musieť povyskočiť. Zdroj: AUTO BILD

Rodine sa však bude páčiť veľa miesta na zadných sedadlách aj v batožinovom priestore. Navyše je interiér solídne spracovaný a kto si pamätá zápach plastov v starých Ladách, bude príjemne prekvapený aj kvalitou materiálov. V tomto ohľade urobili Rusi pokrok, čo rovnako platí aj o jazdnom komforte.

Vesta SW je dobre odhlučnená, takže aj pri rýchlosti 130 km/h môžete prevziať hovor bez toho, aby ste mali dojem, že ho prijímate z Medzinárodnej kozmickej stanice. Samozrejme, že hovoríme o jazde na piaty prevodový stupeň. Motor s objemom 1,6 litra nemá žiadne prepĺňanie a v dolnom rozsahu je ospalý, od 3 000 otáčok nastupuje výkon a pri 5 000 znie fakt drsne.

Hliníkové kolesá, strešný spojler a anténa ako plutva – Lada sa učí. 9 fotografií v galérii Hliníkové kolesá, strešný spojler a anténa ako plutva – Lada sa učí. Zdroj: AUTO BILD

Naša testovacia spotreba sa ustálila na hodnote 7,9 litra, čo nie je príliš veľa. Nášmu benzínovému motoru chýbal filter pevných častíc, ale dnes už ho používa aj Lada. Chceme Veste SW vyčítať jalové riadenie a tuhé odpruženie? Nie, lebo ruské auto tu nie je na maznanie, ale na každodennú tvrdú prácu. Vo výbave Lux (momentálne je kombi v ponuke len v tomto stupni) má SW za 14 000 eur ako štandard automatickú klimatizáciu, tempomat, parkovacie senzory aj kameru, elektricky vyhrievané sedadlá aj palubný počítač.

K tomu ponúka slovenský importér trojročnú záruku bez obmedzenia kilometrov. Kombi je tak primerané svojej cene. Fádny sedan stojí síce o 3 500 eur menej, ale jeho základná výbava je nižšia a úžitkový potenciál slabší. Verzia SW Cross so zhodnou výbavou ako SW je zase o 500 eur drahšia, za čo dostanete vyššiu svetlú výšku a plastové dielce na karosérii.

Jednoduché rádio má asi najväčšie tlačidlá vo svete áut. Vďaka. 9 fotografií v galérii Jednoduché rádio má asi najväčšie tlačidlá vo svete áut. Vďaka. Zdroj: AUTO BILD

Dacia má svoje kombi Logan MCV lacnejšie (základ od 7 390 eur, najvyššia výbava Stepway 10 840 eur), a navyše má aj moderný turbomotor a modernejšiu elektroniku. Ak sa však bojíte trojvalcov, nie je Logan pre vás, lebo už iné motory v ponuke nemá. Lada to má radšej jednoduchšie. Vesta SW má všetko, čo človek na jazdenie potrebuje, ale nič viac.

Test Dacia Logan MCV 1.5 dCi: Áno aj nie

Pri predstave šetrenia nákladov na palivo sa väčšine šporovlivých v prvej chvíli vybaví nafta. Čo však na to hovorí najlacnejšie kombi na našom trhu?

Základná cena nie je spomedzi konkurencie najnižšia. Spotreba a krátke servisné intervaly idú tiež do peňazí. Náhradné dielce sú však lacné. Lada nemá modernú techniku, ale všetko, čo človek potrebuje k doprave. Je lepšia než všetky ruské autá predtým, ale v oblasti pohonu a elektroniky je desať rokov pozadu. Svojím spôsobom pôsobí jednoducho a sympaticky.


Video
Najnovšie články
Niki Lauda:  Jeho kariéra udivuje do dnešných dní

Znovuzrodenie firmy, ktorá sa do histórie zapísala najmä modelom Pantera, má prebehnúť na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

De Tomaso: Talianska značka opäť ožije

Oprava a rekonštrukcia mosta pred Malackami si vyžiadali uzatvorenie úseku. Vodiči, ktorí do mesta prichádzajú od diaľnice D2, musia počítať s obchádzkami.

Pri ceste do Malaciek po D2 počítajte s obchádzkou

Po tom, čo nemecké úrady začali vyšetrovať podozrenie z existencie nelegálneho softvéru v modelovom rade Mercedes GLK, vznikli pochybnosti o ďalších modeloch...

Dieselgate: Podozrenia voči Daimleru sa množia

V novom spote upozorňujúcom na premiéru omladeného vozidla automobilka prezradila, že modelovú paletu rozšíri variant Scout.

Škoda Superb: Po facelifte aj do terénu?

Japonská automobilka prichádza s novou dodávkou. Ide o minimálne upravený Renault Kangoo, ktorý má pritom čoskoro dostať nástupcu.

Nissan uvádza kompaktný van NV250

Frekventovaná cesta v srbskom regióne Grdelica patrila medzi nočné mory, nakoľko bola známa ako chronický "lievik". Srbsko dokončilo a otvorilo posledný úsek...

Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×