Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Citroën C5 Aircross: Najkomfortnejšie SUV?

FOTO
Je to blízky brat Peugeota 5008, ale Aircross má skôr charakter plyšového koberca. Konečne prichádza SUV, ktoré sa nehrá na športový kompakt, ale skôr nekompromisne pohodlnú rodinnú loď. Aký je C5 Aircross naživo?
8 1 príspevok 26.12.2018 / Redakcia AUTO BILD

Tak - a štvorčatá sú pokope. Po Peugeote 5008, Opeli Grandland X a DS 7 Crossback nasleduje na rovnakej platforme aj Citroën C5 Aircross – urastené SUV, ktoré sa chce stať kráľom v rozmaznávaní pasažierov. Táto vlajková loď má byť novou predlohou pre staré francúzske cnosti, na ktoré sa akosi v poslednom čase zabudlo.

Predná kapota má dva prazvláštne prelisy. Na dvojposchodové svetlá sme si už pri Citroëne zvykli. 8 fotografií v galérii Predná kapota má dva prazvláštne prelisy. Na dvojposchodové svetlá sme si už pri Citroëne zvykli. Zdroj: Citroën

„Aircross ponúkne najvyšší komfort vo svojej triede,“ sľubuje vedúci projektu Jean-Philippe Lamy, ktorý práve sedí pri našej prvej jazde za volantom. Vysoké ciele, ak si uvedomíme, že stredná trieda SUV siaha od šľachticov typu Volvo XC40 až po VW Tiguan. „Našim meradlom bol Hyundai Tucson,“ prezrádza bez okolkov Lamy, čím svoje auto s ozubeným kolesom v znaku zaradil k praktickým všeumelcom.

C5 Aircross pôsobí svojou siluetou nenápadne, z obvyklého obrazu nás vytrhne až vzpriamený nos a dvojposchodové svetlomety. Zaujímavosťou je aj tretie bočné okno umiestnené akoby viac dozadu. Interiér sa zriekol obvyklých francúzskych vrtochov a ponúka dosť vnútornej šírky, tlstého čalúnenia, ako aj objemu. Vzadu ponúka Aircross ako prvé SUV tri rovnocenné, posuvné sedadlá – čo je takou spomienkou na MPV.

Volant má klasickú polohu, nie ako v Peugeote 5008. Zábavno-informačný systém má dolu aj fyzické tlačidlá. 8 fotografií v galérii Volant má klasickú polohu, nie ako v Peugeote 5008. Zábavno-informačný systém má dolu aj fyzické tlačidlá. Zdroj: Citroën

Batožinový priestor sa dá vďaka posuvným sedadlám variovať, pričom najmenší objem je 580 litrov. Sedadlá sa dajú nielen samostatne posúvať, ale majú aj nastaviteľný sklon operadiel. Sú však menšie, ale to platí pri delených sedadlách aj u konkurencie. Prekáža nám aj malé pole, ktoré zasahuje zadný stierač. Po jazde v blatistom teréne sa musíte pozerať cez malý poloblúkový priezor, ešteže je na palube kamerový systém.

Nedostatkom je aj popletené ovládanie voliacej páky. To sú len drobnosti, lebo hlavným ťahákom tohto Citroënu vo všedný deň je jeho uvoľnený charakter. Silný benzínový motor (132 kW/ 180 k) a čulá osemstupňová automatická prevodovka sa dobre hodia k obzvlásť mäkkému pojazdovému ústrojenstvu.

Tri delené zadné sedadlá sa pohybujú v koľajničkách o 15 centimetrov dopredu a dozadu. Operadlá sú sklopné. 8 fotografií v galérii Tri delené zadné sedadlá sa pohybujú v koľajničkách o 15 centimetrov dopredu a dozadu. Operadlá sú sklopné. Zdroj: Citroën

Na hornom konci je jednotka McPherson zaopatrená ešte dodatočným tlmičom – takže tu máme malý tlmič vo veľkom. „Francúz“ sa preto nad nerovnosťami vznáša ako mäkký hrejivý plyšový koberec na rozdiel od napnutej a tvrdo nepoddajnej konkurencie.

Test Citroën C4 Cactus: Vycibrená evolúcia

Citroën C4 Cactus vyvolal pri svojej premiére poriadnu vlnu emócií. Netradične vyzerajúci medzistupeň medzi hatchbackom a SUV niektorí milovali a iní nenávideli. Dnes je všetko inak a zamilovať sa...

Ostatné motory, 1,2-litrový benzínový s výkonom 96 kW (130 k) a dva naftové s výkonmi  96 kW (130 k) a 132 kW (180 koní), poznáme už od jeho štyroch bratov. Prvou voľbou by mohol byť malý diesel, ktorého maximálny krútiaci moment 300 Nm dokáže zabezpečiť autu plynulú jazdu, a to hlavne preto, že Citroën C5 Aircross váži len príjemných 1 500 kilogramov.

Tretie bočné okno uľahčuje parkovanie. Malý zadný stierač očistí len priezor. 8 fotografií v galérii Tretie bočné okno uľahčuje parkovanie. Malý zadný stierač očistí len priezor. Zdroj: Citroën

Všetky kolesá poháňať nedokáže, ale má aspoň klasický otočný volič so štyrmi stupňami nastavenia jazdných režimov. V teréne sa vďaka nemu prispôsobí stabilizačný systém tak, aby sa jedno z predných kolies nezostalo pretáčať na mieste. Otázkou je, prečo sa už tento automobil nezačal predávať u nás. Na náš trh by mal prísť začiatkom roka 2019, čo je poriadne meškanie. Základná verzia s malým naftovým motorom by mala stáť do 24 000 eur. Za špičkovú benzínovú 180-koňovú verziu zaplatíte približne 33 000 eur.


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×