Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Súboj roka: BMW M5 proti AMG E63 S+

Po AMG aj BMW M5 teraz sériovo ponúka pohon všetkých kolies. To ho určite robí bezpečnejším, či však aj lepším, to ukázal náš test.
14 14 príspevkov 26.12.2018 / Redakcia AUTO BILD

To najdôležitejšie musíme povedať hneď na začiatku. Pravoverní fanúšikovia M5 sa môžu pokojne nadýchnuť: pohon 4x4 sa dá vypnúť. A ide to celkom jednoducho, v M xDrive menu sa dá prepnúť z režimu 4WD cez 4WD Sport na 2WD, a už aj drie výkon 600 koní len zadné gumy. Zábava sa môže začať.

Takto ich uvidíme my ostatní – odzadu! BMW s dvoma dvojitými výfukmi, AMG s falošnými koncovkami, tie pravé sú až za nimi 14 fotografií v galérii Takto ich uvidíme my ostatní – odzadu! BMW s dvoma dvojitými výfukmi, AMG s falošnými koncovkami, tie pravé sú až za nimi Zdroj: redakcia AUTO BILD

Ale pekne po poriadku. BMW teda predstavilo novú M5. Číslo šesť prichádza s motorom 4,4 V8 Bi-turbo a s výkonom 600 koní. K tomu je tu, okrem pohonu 4x4 a 8-stupňového automatu namiesto dvojspojkovej prevodovky, ešte ďalšia dôležitá novinka.

Nároku na pána revíru stojí BMW, nalakovaného modrou metalízou Marina Bay, v ceste aj starý protivník: AMG E 63 vo verzii S+. Poháňa ho motor 4,0 V8 Bi-turbo s výkonom 612 koní, 9-stupňovým automatom (s mokrou spojkou na rozbeh) a, samozrejme, s pohonom všetkých kolies.

Diamantovo biele AMG v porovnaní s BMW vyzerá mocnejšie. To však podporujú aj jeho reálne schopnosti: E 63 S šprintuje z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3,3 sekundy a ešte neuveriteľnejších 10,9 s na rýchlosť 200 km/h. Motor V8 trúbi a duní, nikdy však nehučí len tak tupo navôkol. Dá sa ešte viac? Áno, takmer: BMW to zvláda za 3,3 a 10,5 sekundy.

Podobne ako v AMG pôsobí šialené zrýchlenie takmer nereálne, mohutné limuzíny vystreľujú vpred akoby bez námahy. Motor V8 znie nahnevane a chrapľavo, nikdy nie je nervózny či príliš hlučný. Na obidvoch autách sme si všimli skvelú trakciu, obidve dokážu premeniť brachiálny výkon svojich motorov V8 na zrýchlenie – pohon 4x4 má teda aj svoje výhody.

M5 s pohonom 4x4 v drifte? Dá sa to, pretože chytrí chlapci z BMW M mysleli aj na pohon len zadnej nápravy presne ako ich nemenej šikovní kolegovia z AMG. E 63 S má naprogramovaný aj driftovací režim 14 fotografií v galérii M5 s pohonom 4x4 v drifte? Dá sa to, pretože chytrí chlapci z BMW M mysleli aj na pohon len zadnej nápravy presne ako ich nemenej šikovní kolegovia z AMG. E 63 S má naprogramovaný aj driftovací režim Zdroj: redakcia AUTO BILD

Obidve majú pohon nastavený viac dozadu, dajú sa však mnohonásobne prestavovať. AMG má kvôli zábave na palube rovno naprogramovaný aj pretekársky a okruhový režim jazdy. K pretekárskemu patrí aj driftovací režim, vtedy jazdí aj E 63 S ako čistá „zadnokolka“. A veru to aj funguje. AMG však medzičasom dobre zvláda aj zákruty. Vďaka citlivému riadeniu zatáča E 63 do zákrut pekne plynulo. Veľká limuzína, ktorá váži dve tony, dokáže byť neskutočne rýchla, a pritom nikdy zbytočne nervózna.


» Ďalšie fotografie nájdete v galérii «


V BMW ľahšom o 100 kilogramov prekvapí najskôr jemnejšie reagujúci podvozok, AMG ho v modeli E 63 nastavila viac nekompromisne. Napriek tomu pôsobí M5 hektickejším dojmom než E 63 S, jedovito a hryzavo, pre vodiča je väčšou výzvou. Nanajvýš precízne riadenie pôsobí na náš vkus trochu príliš nervóznym dojmom, automatika na želanie hádže jednotlivé stupne rýchlosťou blesku, násilný motor V8 má navrchu ešte o čosi viac sily než AMG.

Počas brzdenia z rýchlosti 100 km/h stojí M5 so zahriatymi brzdami po 32,0 a AMG po 34,4 metroch, obidve sú pritom vybavené keramickými kotúčmi. Hodina pravdy prichádza na okruhu Contidrom, našom referenčnom okruhu: AMG E 63 S zvláda najrýchlejšie kolo za 1:31,46 min., BMW M5 je s časom 1:31,08 rýchlejšie takmer o štyri desatiny. A to v režime s pohonom všetkých kolies!

14 fotografií v galérii Zdroj: redakcia AUTO BILD

14 fotografií v galérii Zdroj: redakcia AUTO BILD


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×